MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 installation
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 19:28

Jeg forsøger at installeret subj. men mangle en IDE driver til windows 2000.
Er der nogen her som kan fortælle mig hvad og hvor jeg skal hente den ?
Det drejer sig om et ECS Elitegroup motherboard med en ATA 100 controller.
Jeg kan ikke i manualen finde noget om hvilken controller det er - har
forsøgt med noget promise men den gik ikke.

MB er et Socket A K7S5A

Mvh. Allan

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 20:28

Allan Møller skrev:

> Jeg forsøger at installeret subj. men mangle en IDE driver til
> windows 2000. Er der nogen her som kan fortælle mig hvad og hvor
> jeg skal hente den ?

Elitegroups hjemmeside måske. <http://www.ecs.com.tw/>.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 30-06-03 21:10

> Elitegroups hjemmeside måske. <http://www.ecs.com.tw/>.

ECS har fået den gevaldigt gode ide at kalde xp drivere for ME, og w2k
drivere for NT.......

Hvilket bundkort er det mere præcist. ?

Der er ikke længere angivet hvor der er futtet fra Madsen, hvad er gået galt
?

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-03 21:32

In dk.edb.system.ms-windows, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Der er ikke længere angivet hvor der er futtet fra Madsen, hvad er gået galt

Har du nu rod med MSOE igen?! Har du overvejet at skifte til en rigtig
news-klient der ikke smider indlæg væk...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 30-06-03 21:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nu rod med MSOE igen?! Har du overvejet at skifte til en rigtig
> news-klient der ikke smider indlæg væk...?

Denne gang er det _ikke_ OE, men de højere magter som bestyrer FWA udstyret
fra Arrownet.

Onsdag kl 21 => Fredag kl 15:30 eksisterede nettet ikke.
Arrownet mener godt nok jeg var røget af Onsdag kl 10... men jeg havde da
momentant net helt til om aftennen...

Mvh jens

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 21:21

jens skrev:

> ECS har fået den gevaldigt gode ide at kalde xp drivere for ME, og
> w2k drivere for NT.......

Hø-hø. Knapt så heldigt.
Min forrige PC var i øvrigt forsynet med et Elitegroup-bundkort.
Det kørte generelt glimragende, men havde dog ikke ACPI indbygget,
så Win2000 var ikke helt så vild med det.

> Der er ikke længere angivet hvor der er futtet fra Madsen, hvad er
> gået galt ?

Der er ikke futtet nogen steder fra, så hvorfor indsætte det?
<news:3f008110$0$15282$d40e179e@nntp03.dk.telia.net> som jeg har
svaret på befinder sig her i Windows-gruppen.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 30-06-03 21:38

> Hø-hø. Knapt så heldigt.

Nejnej, på min bundkort cd står det i en txtfil som jeg jo _altid_ læser
inden jeg installer noget som helst..... ), så man kan sige det er ikke
en fejl, bare alternativ arkivsystem.

> Min forrige PC var i øvrigt forsynet med et Elitegroup-bundkort.
> Det kørte generelt glimragende, men havde dog ikke ACPI indbygget,
> så Win2000 var ikke helt så vild med det.

Hmm.. kvilket, af de 8 maskiner jeg har er de 7 vist med en eller anden form
for ECS bunplanke.

> Der er ikke futtet nogen steder fra, så hvorfor indsætte det?
> <news:3f008110$0$15282$d40e179e@nntp03.dk.telia.net> som jeg har
> svaret på befinder sig her i Windows-gruppen.

Hrmff, intern telia eller not on server, jeg kan ikke nå det, men det er
ikke så vigtigt, det er jo fra en af de dage hvor arrow ikke mente nettet
eksisterede..... :o'(

Mvh Jens