MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
for varm
Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 30-06-03 15:34

Hejsa

Jeg har lige samlet en ny computer til en. Men jeg synes den bliver noget
varm ca. 60 grader..

bundkortet er et asus P4PE og processoren er en 3.066 ghz

er det for varmt eller ganske normalt

Kenneth Schiøtt

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-06-03 17:05

Hej Kenneth Schiøtt, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har lige samlet en ny computer til en. Men jeg synes den
> bliver noget varm ca. 60 grader..
>
> bundkortet er et asus P4PE og processoren er en 3.066 ghz
>
> er det for varmt eller ganske normalt

Prøv at tage en kigger her - bl.a. er der en fint skema ("tabel"):
<http://www.intel.com/support/processors/pentium4/thermal.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leony

Dato : 30-06-03 20:36

"Kenneth Schiøtt" <k_schiott@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige samlet en ny computer til en. Men jeg synes den bliver
> noget varm ca. 60 grader..

Kølepasta'en skal lige "køres til".
Når den er blevet det vil du se en markant nedgang i temperaturen. Det
tager som regel 1-2 uger, afhængigt af hvor meget du bruger din
computer, inden pasta'en leder varmen optimalt.

Så giv det lidt tid.

I news:dk.edb.hardware diskuteres netop varmespørgsmål ofte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 01-07-03 23:26

> bundkortet er et asus P4PE og processoren er en 3.066 ghz
>
> er det for varmt eller ganske normalt

Helt normalt. Det er ca 80watt som køleren skal aflede. Så længe den
ikke er ustabil ser du bort fra temperaturen...

/mikkel