MS Windows
briani 27239
Windows XP restart
Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 29-06-03 22:25

Hejsa

Jeg har fået et lidt træls problem. Mit windows XP genstarter bare lige
pludselig uden nogen form for advarsel. Når den genstarter igen, viser den
ikke nogen fejl.

Hvad kan da være galt

Kenneth Schiøtt

Fra : Søren Blom

Dato : 29-06-03 22:51

"Kenneth Schiøtt" <k_schiott@hotmail.com> skrev
> Jeg har fået et lidt træls problem. Mit windows XP genstarter bare lige
> pludselig uden nogen form for advarsel. Når den genstarter igen, viser den
> ikke nogen fejl.

Har du lavet noget ved din computer, f.eks. skiftet noget hardware eller
fortaget andre justeringer på din maskine?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 29-06-03 23:17

Hejsa

Nej overhovedet ikke, men tror nok jeg har løst problemet. Jeg har bare
opdateret min bios og indtil videre kører det faktisk perfekt...

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 30-06-03 08:14

hej igen

nej helt over er det ikke, nu kommer der en blå skærm inden den genstarter..

Det er da til at få grå hår i hovedet af

Kenneth Schiøtt

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-06-03 08:34

Således skrev "Kenneth Schiøtt" <k_schiott@hotmail.com> i
dk.edb.system.ms-windows Mon, 30 Jun 2003 09:14:02 +0200:

>hej igen
>
>nej helt over er det ikke, nu kommer der en blå skærm inden den genstarter..

Hvad står det så på den blå skærm?

Kom med lidt fejlmeddelelser, hvilken slags maskine du har,
processortype, osv., ellers bliver det jo bare noget gætteværk.

Knud
--
"Foosh.  Aaughh!!"     "Foosh.  Aauuggghh!!"
- Cold spray deodorant....

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 30-06-03 09:34

Hejsa

det går så hurtigt jeg ikke når at læse fejlmeddelsen

Min computer:
Asus P4B266-E
northwood 1.8 Ghz
kingston 512*2 ddr pc 2100

Fra : Hagman

Dato : 30-06-03 08:36

> nej helt over er det ikke, nu kommer der en blå skærm inden den
genstarter..

> Det er da til at få grå hår i hovedet af

Måske din PC er for varm ?
....prøv at tage kabinettet af, og se om problemet fortsætter.

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 30-06-03 09:35

Hejsa

Nej min computer bliver ikke for varm er aldrig over 40 grader

Fra : Søren C

Dato : 30-06-03 21:21

"Kenneth Schiøtt" <k_schiott@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pludselig uden nogen form for advarsel. Når den genstarter igen, viser den

Tror faktisk det er en feature man betaler for. Overvejer kraftigt at
skrotte Xp og købe Win2000.
Jeg har aldrig haft så ustabilt et system som med Xp. WinMe var mange gange
mere stabil.
Ved godt mange siger det modsatte. Men Xp er sq for kræsen hva ang hardware.
Er dog
ikke meget for at sige farvel til hastigheden Xp præstere iforhold til Me.
Så jeg skifter snart til Win2000.

Hygge

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 01-07-03 14:31

Hej Kenneth !

Du har en applikation der crasher dit system. Du nævner selv den blå skærm.

Dit problem består i at XP som standard antager at brugeren er en padde. Den
vil derfor forsøge at reboote ved systemfejl, hvilket jo desværre ikke giver
mulighed for fejlfinding.

Du skal gøre følgende:

Højre klik på "denne computer" og vælg fanen "avanceret"
Klik på indstillinger under punktet "Start og genoprettelse"
Fjern fluebenet ud for "genstart automatisk"

Din maskine vil nu undlade at reboote, og du vil kunne læse oplysningerne
fra den blå skærm. Fejlkoden er ofte ganske brugbar. Copy/paste den evt. ind
i Google og se hvad der dukker op.

Jannik