Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nye fotos
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-04-01 23:02

Nye fotos

Jeg har netop uplodet nye billeder til http://www.photo-gallery.dk - det
er blevet til 102 fotos i denne uge, de ligger i direktoriet "Nye fotos".

Jeg kan fremhæve fgl. med et short cut...!

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/uge_13_2001/a6-broen_o._vaerebro_aa-38.jpg
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/uge_13_2001/skotsk_hoejlandskvaeg-17.jpg
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/uge_13_2001/taage_i_aadalen-20.jpg
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/uge_13_2001/vindue-13.jpg
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/uge_13_2001/svampe_paa_trae-47.jpg

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Carl

Dato : 02-04-01 00:40

> [...]
det
> er blevet til 102 fotos i denne uge, de ligger i direktoriet "Nye

Jeg får kun dit reprokamera og et firkantet zeissikon sort/hvid billede
og kan ikke se de 102 fotos - øv

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-04-01 01:16

Carl wrote:

> Jeg får kun dit reprokamera og et firkantet zeissikon sort/hvid billede
> og kan ikke se de 102 fotos - øv

Jeg har lige for 30 sekunder siden tilset serveren, og den kører for
fuld hammer, der var 14 brugere on-line, som alle hentede billeder...!

Virker de 5 short-cut heller ikke....?

Har du prøvet at trykke på "knappen" LOG-ON TO INDEX, den fører ind til
et index med over 100 forskellige emner, det første emne på listen er
"Nye fotos", her kan du altid finde mine nyeste billeder.

http://www.photo-gallery.dk er ikke en traditionel hjemmeside, det er et
on-line fotoarkiv, der er opdelt som direktories (mapper) ligesom på din
egen harddisk, brugerfladen er det emneindelte index.

Når du vælger et bestemt emne, så havner du i et direktory, hvor du kun
kan se alle billedernes fill-navne, udvælg et fill-navn og klik, så
kommer billedet, når du skal tilbage til direktoriet, så brug browserens
tilbage knap.

Hvis der skulle komme en uge med meget dårligt vejr, så laver jeg nogle
scanninger fra mine analoge arkiver, de vil så ligge i direktoriet "Nye scanninger".

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Madsen

Dato : 03-04-01 00:06

Hej Niels
Allerførst må jeg sige, at jeg beundrer
din iver. Det er efterhånden blevet
en stor og varieret samling, du har
bygget op.
Jeg ser, at du gerne vil sælge dine
billeder. Derfor vil jeg hjælpe med
to ting, som - betragtet på sikker
afstand - ikke virker befordrende på salget.

Ting 1:
Første gang jeg besøgte dine sider,
var jeg på nippet til at smutte væk igen,
da jeg så, at jeg skulle LOGGE PÅ!
Da jeg af en eller anden grund alligevel
prøvede, viste det sig, at det bare var
et link. Hvis flere reagerer som mig,
er det ærgerligt, at dit ordvalg virker
skræmmende.

Ting 2:
Det store antal billeder, som er rimeligt
kategoriserede, burde være ledsaget
af thumbnails. Hvis nogen leder efter et
bestemt type billede til en opgave, er det
ikke sandsynligt, at man gider at klikke
på en masse tekst links.
Desuden husker vi billeder meget bedre
end tekster. Hvis jer ser billedet af den
lille pige med blomsterne og den gamle
dame om nogle år, er det sandsynligt at
vil sige, det har jeg set før, men det er
højst usandsynligt, at jeg tilføjer - det
hed forresten "Blomster til Mormor"

Mon Ting 2 kan kaldes en
- tommelfingerregel

Nok om det, det er ment som en
hjælp, så du måske får mere ud
af det store arbejde.

mhv
Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-04-01 02:09

Per Madsen wrote:

> Hej Niels
> Allerførst må jeg sige, at jeg beundrer
> din iver. ............

Jeg lytter til al kritik, så hold dig ikke tilbage.

> Ting 1:
> Første gang jeg besøgte dine sider,
> var jeg på nippet til at smutte væk igen,
> da jeg så, at jeg skulle LOGGE PÅ!

Jeg er ikke ude på at skræmme nogen væk, så jeg vil tænke over, hvad jeg
i stedet kan kalde knappen.

> Ting 2:
> Det store antal billeder, som er rimeligt
> kategoriserede, burde være ledsaget
> af thumbnails. .............

Det vil være et kæmpe stort arbejde, og det vil gi' en masse ekstra
arbejde, hver gang jeg ønsker at opdele et direktory i underemner.

Jeg arbejder på et meget smartere projekt, hvor man kan søge med
stikord, og så får man præsenteret en eller flere sider med thumbnails
af de billeder, der matcher søgningen.

Som du kan se, så gør jeg en del ud af navngive billederne med et
beskrivende fill-navn. Jeg har dog også overvejelser om en tekstbaseret
database, hvor der kan blive plads til mange flere oplysninger om hvert
enkelt billede.

Iflg. statistikken på log-filen, så har mine gæster tilsammen hentet/set
ca. 59.000 billeder i marts måned, det er i snit lidt over 25 billeder
pr. besøg, så helt utilgænglige kan de ikke være, og hvis man har en
ADSL-forbindelse, så går det faktisk rimmelig tjept med at gennemse et direktory.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Madsen

Dato : 03-04-01 20:59

Hej Niels,

Jeg tror gerne, at dine billeder bliver
set, jeg er jo selv inde og kigge, når
du uploader.

Mit forslag er kun at opfatte som en velment
hjælp. Jeg kan godt se problemet, hvis du
skal ondulere alle filer manuelt, når du ændrer
kategorier m.m. - så ville jeg også foretrække
at nøjes med halvdelen af billederne

Det bliver spændende at se din stikords-søgeord
udgave.

mhv
Per