Outlook???
Fra : Nik

Dato : 02-07-03 21:42

Hejsa kære allesammen

det ser ud til at alt alligevel ender godt her på Skelagervej i Århus: Jeg
fik kontakt med administratoren på iMatey, og vi fik tingene løst...dejligt

Det ser altså ud til at jeg kan kaste mig dybere ud i mit OS X-eventyr!!!

I den forbindelse skal jeg jo have en ny browser (havde jeg da tænkt mig).
Valget må selvfølgelig falde på Safari, men hvad med Mail???
Jeg ligger jo inde med en masse adresser og modtagne mails, som jeg meget
nødig vil af med...og de ligger jo i Outlook-format.
Skal jeg have fat i Outlook Express igen? (Det har jeg brugt i lang tid, og
er egentlig godt tilfreds med). Eller er der noget bedre, som er kompatibelt
med mine outlook-grej?

....og er der nogen der kender en adresse, hvor man kan downloade Outlook
Express til Mac? (eller kan jeg tage det gamle med?-er det OS
X-kompatibelt?)

mange hilsner
Nikolaj
galestreger.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-07-03 21:56

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> [...]
>
> ...og er der nogen der kender en adresse, hvor man kan downloade Outlook
> Express til Mac? (eller kan jeg tage det gamle med?-er det OS

Hvis jeg må give dig et rigtig godt råd, så få din iChat op at køre, så
nupper vi alle spørgsmålene on the fly.

Hvis du ikke har en mac.com konto så kan du kave en gratis på aim.com

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 02-07-03 22:16

> Hvis jeg må give dig et rigtig godt råd, så få din iChat op at køre, så
> nupper vi alle spørgsmålene on the fly.

Jesper, hvorfor vil du have _al_ debat over i chat og Grupcare grupper.
Det er jo fint nok, og chatten er hurtig, men fornøjelsen ved at lære af
andres spørgsmål dør jo - jeg vil da være ked af at dk.edb.mac alene
bliver et forum for svenskere der skændes.

Mener du simpelthen at tiden er løbet fra nyhedsgrupper?
- og lad hundene æde dem der ikke kan følge med

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-07-03 22:19

On Wed, 02 Jul 2003 23:15:47 +0200, Storm wrote:

> Jesper, hvorfor vil du have _al_ debat over i chat og Grupcare grupper.

Det er da en forfriskende afveksling fra MacSoup autosvar-robotten.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Storm

Dato : 02-07-03 22:28

> Det er da en forfriskende afveksling fra MacSoup autosvar-robotten.

Så bruger du ham/den ikke rigtigt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 03-07-03 06:54

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Så bruger du ham/den ikke rigtigt.

Sorry, læste dit svar som udslag af sort humor.

Selvfølgelig forstår jeg godt at ingen i evighed bare gider og svare og
svare uden selv at blive klogere (eller rigere eller lykkeligere).
Måske er det nemmere med en hurtig inforstået (på den gode måde)
ping-pong på chatten. Hvis det er det man vil.

Der er selvfølgelig nok at langsommere forum derude. Hvis det er det man
vil

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-07-03 07:17

On Thu, 3 Jul 2003 07:54:25 +0200, Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

>Sorry, læste dit svar som udslag af sort humor.

Det var det skam også, du forstod den bare ikke rigtigt.

Der var et tidspunkt hvor tråde så nogenlunde således ud:

Sp: Hej, min iMac vil ikke starte op. Hvad skal jeg gøre.
Sv: Først skal du installere MacSoup, så går det hele meget nemmere.

Det var nærmest det jeg hentydede til.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-07-03 08:05

> [...]
>
> Sp: Hej, min iMac vil ikke starte op. Hvad skal jeg gøre.
> Sv: Først skal du installere MacSoup, så går det hele meget nemmere.

Martin - du har humor. Bøjer mig.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-07-03 22:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Mener du simpelthen at tiden er løbet fra nyhedsgrupper?
> - og lad hundene æde dem der ikke kan følge med

Nej overhovedet ikke. Usenet er fedt, da indlæggene lagres.

jeger stor fan af MacSOUP, men jeg synes at iChat er mere velegnet til
lynhurtig hjælp.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 02-07-03 22:28

> Nej overhovedet ikke. Usenet er fedt, da indlæggene lagres.

Nemlig. Man kan læse når det passer i ens kram.

> jeger stor fan af MacSOUP, men jeg synes at iChat er mere velegnet til
> lynhurtig hjælp.

Jeg hader fornemmelse af at jeg går glip af noget

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-07-03 09:50

> [...]

> er egentlig godt tilfreds med). Eller er der noget bedre, som er kompatibelt

For at vende tilnage til dit spørgsmål: Mail kan importere de fleste
postkasser direkte. Mht adresser, så er det "Adressebog" der tager sig
aaf dem, og den er lidt mere kræsen; den kræver at dit nuværende program
kan eksportere i vCard eller LDIF format (spørg mig ikke hvad det er,
men det er hvad der står i hjælp)

> ...og er der nogen der kender en adresse, hvor man kan downloade Outlook
> Express til Mac? (eller kan jeg tage det gamle med?-er det OS
> X-kompatibelt?)

Outlook Expres findes ikke til X - her hedder det Entourage og er en del
af Office-X pakken, men OE til classic må kunne findes hos M$ selv.
Ellers så søg på www.macupdate.com eller på www.versiontracker.com

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-07-03 14:07

> Skal jeg have fat i Outlook Express igen? (Det har jeg brugt i lang tid, og
> er egentlig godt tilfreds med). Eller er der noget bedre, som er kompatibelt
> med mine outlook-grej?

Jeg synes Entourage fra MS Office X pakken er genialt, udviklet af
folk fra Claris Emailer, men moderne og med alle faciliter (bortset
fra at jeg ikke gider skifte newsreader, men det er 100% dovenskab!).

Det kan selvfølgelig importere alt fra Outlook.

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)