Har Apple skudt sig selv i foden? (G5 benc~
Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 29-06-03 12:37

Apple har formået at få en masse opmærksomhed omkring lanceringen af
deres G5, og de har også hentet opmærksomhed i PC verdenen (med PC mener
jeg x86 arkitektur basseret) på steder der normalt ikke dække Apple blot
er det ikke uden kontroverser!

Maskinerne anerkendes som værrende hurtige og lækre, men der stilles
spørgsmålstegn ved Apples udsagn om at topmodellen er hurtigere end den
hurtigste PC. Problemet synes at være de testresultater som Apple
fremlægger ikke synes at være opnået på samme betingelser, og så kommer
lanceringen lige efter stor debat pga. Nvidia (grafik procesor
producent) der er blevet taget i at snyde i benchmarks hvilket har
betydet meget opmærksomhed om de tal firmaerne kommer med.

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1136018,00.asp
http://www.haxial.com/spls-soapbox/apple-powermac-G5/
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1296

Kontroverserne ændre ikke på at G5'erne er et spring fremad for Apple,
men jeg frygter de har sat noget troværdighed over styr - det betyder
nok mindre for dem der er brugere allerede sprøgsmålet er bare hvad det
betyder for dem som overvejer at skifte platform og købe deres første Mac.

Hvad mener i andre?

Mvh

Bruno

Fra : Karl Antz

Dato : 29-06-03 13:21

iddqdATworldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> betyder for dem som overvejer at skifte platform og købe deres første Mac.

For hver website der sætter spørgsmålstegn ved Apples resultater findes
der et website som bekræfter dem.

MWJ (Macintosh Weekly Journal) har en grundig gennemgang af
diskussionen, hvor de punkt efter punkt afviser de påstande som diverse
folk er kommet med der påstår at Apple har snydt.

Desværre har de ikke nogen konklusion omkring "snyderi"-spørgsmålet - de
afviser disse påstande netop ved en særdeles grundig gennemgang.

Men deres hovedkonklusion synes jeg siger klart hvor stryrkerne i G5
ligger:

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-06-03 13:22

> [...]

> betyder for dem som overvejer at skifte platform og købe deres første Mac.

Det er selvfølgelig uheldigt, at der er skabt tvivl om ægtheden af deres
resultater, for det vil uden tvivl blive husket, uanset om det viser sig
at det passer eller ej.

Apple har svaret igen på Slashdot på
<http://apple.slashdot.org/apple/03/06/24/2154256.shtml?tid=126&tid=181>
og her ser det altså ud til, at tingene er i orden, men det ved vi ikke
før end det er muligt for andre at lave tests.

På Accelerate Your Macintosh's <http://www.xlr8yourmac.com/> forside kan
lige nu ses nogle benchmarks fra After Effects, som en fyr har lavet på
WWDC. Det ser rigtigt godt ud, når man tager i betragtning, at After
Effects altid har kørt bedst på PC.

Det er ikke til at vide om Apple har overdrevet, for det ville ikke være
først gang. Det kan dog også være, at det hele passer og det bare er de
mange Windows-folk og Windows-orienterede websites, som bare ikke kan
acceptere, at Apple igen er foran. Vi får at se.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-06-03 17:35

> [...]
> betyder for dem som overvejer at skifte platform og købe deres første Mac.

Jeg mener vi skal slå koldt vand i blodet, der er vel ingen der er i
tvivl om ægtheden af
det som blev vist på WWDC hvis det skulle være svindel ja så vil jeg da
mene at der virkelig spilles højt spil...
At Nvidia har snydt har vel i øvrigt også ramt producenter af PC.
Jeg tror at man prøver at holde fast i kunder ved at komme med disse
beskyldninger, og dermed prøve at undgå mange SWITCH. Sandheden kommer
jo frem til august og så kan man jo forsøge at holde de evt. switchere
så længe.... I øvrigt har jeg ligeledes svært ved at tro at IBM vil
lægge navn til sådanne former for plagiat....

Venligst
Henry Lerche Madsen