Reparation af 850av skærm ????????????? HV~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 08:34

Jeg har en 850av skærm stående, som lidt levet sit eget liv. Den står
rigtigt godt i billedet, en i øverste venstre hjørne bølger
skærmbilledet lidt. Kun engang imellem.

Desuden kan den fx. køre i 2 timer uden problemer og så slukker den for
billedet - selve skærmen slukker ikke. Det samme kan også ske efter 5
minutter.

Er den først slukket kan jeg godt indstille mig på at vente i længere
tid inden jeg kan tænde den igen på knappen på skærmen.

Jeg er lidt usikker på hvad der er galt med den, men faktum er at når
den kører er det en super god skærm.

Tidligere har jeg fået lavet en skærm her:

http://www.service-forum.dk/

Men de svarer ikke rigtigt på henvendelser og virker ikke som om at de
længere råder over en reparatør som kan sit kram.

Jeg vil gerne ofre en raparation, men da skærmen vejer 45 kilo, så gider
jeg ikke fragte den fra sted til sted.

Nogen ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-06-03 08:57

On Sat, 28 Jun 2003 09:33:34 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Desuden kan den fx. køre i 2 timer uden problemer og så slukker den for
> billedet - selve skærmen slukker ikke. Det samme kan også ske efter 5
> minutter.

Hvad sker der hvis du rykker i skærmkablet mens der er billede på?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 09:18

> Hvad sker der hvis du rykker i skærmkablet mens der er billede på?

Hej Martin

Det har jeg sgu ikke prøvet - laver lige en test !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 09:35

> Hej Martin
>
> Det har jeg sgu ikke prøvet - laver lige en test !

Den laver også sådan nogle tourette spjæt...........

det har ingen betydning om man vrikker forsigtigt i stikket bagpå
computeren.

Nu har jeg tændt den her kl. 10.30, så må vi hvornår den slukker.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 09:53

> [...]
> computeren.
>
> Nu har jeg tændt den her kl. 10.30, så må vi hvornår den slukker.

20 minutter så slukkede den.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-06-03 10:27

On Sat, 28 Jun 2003 10:34:33 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Den laver også sådan nogle tourette spjæt...........
>
> det har ingen betydning om man vrikker forsigtigt i stikket bagpå
> computeren.

Prøv at give samme symptombeskrivelse i dk.teknik.elektronik, så kan du
sikkert få at vide hvad der er galt og hvem der kan fixe den på
komponentniveau. Det er ganske givet billigere end en autoriseret Apple
reperatør.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 10:48

> [...]
> sikkert få at vide hvad der er galt og hvem der kan fixe den på
> komponentniveau. Det er ganske givet billigere end en autoriseret Apple

God ide.

Tak Martin.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-06-03 10:55

> [...]
> længere råder over en reparatør som kan sit kram.
>
> Jeg vil gerne ofre en raparation, men da skærmen vejer 45 kilo, så gider

Har valgt på opfordring at poste den i dk.teknik.elektronik

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-06-03 14:17

Hej Jesper

Det ser ud til at være både HF trinnet og MF trinnet, der ikke har det for
godt. Problemet er, at man ikke længere fra Apples side leverr reservedele
til den model, da den er mere end 5 år gl.. - Du kan prøve at kontakte
OfficeLines serviceteknikere. Jeg véd, de stadig har en del reservedele til
både 7xx og 8xx serierne på lager, så der er en mulighed for at de kan
hjælpe, men du skal regne med _min_ 2000kr. + moms, hvis det er både MF og
HF trinnet.

Jeg har selv en 720 (17", ikke-AV) stående med nøjagtig samme fejl og fik
at vide, at det ville koste omkring de 2000kr. + moms. - Han kendte
udmærket fejlene.... Hvis du ikke selv kan transportere den til dem, så
kan du bede dem sende "Budstikken" efter den. - OfficeLine har aftale med
Budstikken, og de kører på taxameter pris.

Ellers prøv at kigge i den 'nye' gruppe dk.marked.privat.edb.ekstern. - I
går var der bl.a. en ikke for gl. Samsung 19" Syncmaster til billige penge,
- svjh. ca. 800kr....

mvh. Erik Richard