genbrug af popup vindue - skal tilpasse si~
Fra : Jan Skov

Dato : 16-07-03 20:54

Hejsa
Jeg skal bruge nogle popup vinduer i stil med dem på www.studielaan.dk -
under demo ,
men vil gerne have at man kan genbruge vinduet.

Dvs. skal ikke lukke det, men når man klikker på link i hoved vinduet,
bruger den samme
popup, men tilpasser sig størrelsen..

Jeg har forsøgt at finde koden til et sådant - er der nogen, der har et godt
link til dette??

på forhånd tak

JSC
www.jsc.dk
www.kennel-grejsdalen.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-07-03 21:51

"Jan Skov" <janskovchristensen@hotmail.com> writes:

> Jeg skal bruge nogle popup vinduer i stil med dem på www.studielaan.dk -
> under demo ,

De laves med fx
var mitVinude = open("http://www.google.com/","vindueNavn",
"width=400,heigh=300");

Man kan skrive flere ting i den tredje streng, som bestemmer hvordan
vinduet ser ud.

> men vil gerne have at man kan genbruge vinduet.

Hvis du åbner et nyt vindue med samme navn (her "vindueNavn") så vil
vinduet blive genbrugt. Du kan åbne et almindeligt link i vinduet, ved
at tilføje:
target="vindueNavn"
til link-tagget.

> Dvs. skal ikke lukke det, men når man klikker på link i hoved vinduet,
> bruger den samme
> popup, men tilpasser sig størrelsen..

At tilpasse størrelsen kræver lidt mere kode, fx.
mitVindue.resizeTo(nybredde, nyhøjde);

/L