vil gerne have lidt pop-up hjælp
Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-07-03 21:27

Hejsa

Jeg vil gerne lave et lille info pop-up vindue på hjemmesiden, men mangler
lidt start hjælp, har kigget lidt på forskellige sider, men syntes ikke der
er noget. Kan i hjælpe??

Det skal åbne lidt efter man kommer ind på startsiden og lukke af sig selv,
baggrunden skal gerne være som selve hjemmesiden.

Er der nogen der har nogle gode link til sider der hjælper???

Med venlig hilsen
Jesper c",)

www.sydhavsoernesbowlingklub.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-03 22:01

Prøv siden her: <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-07-03 09:43

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Prøv siden her: <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>

Når du har fået lavet din pop-up funktion, skal du i den side, der skal
vises i pop-up'en have lavet denne udvidelse af body:

.... det vil lukke det lille vindue efter 5 sekunder (sat med tallet 5000,
der er tusindedele sekunder).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Voss

Dato : 16-07-03 10:48

Indset denne kode i <HEAD> </HEAD>

<script language="JavaScript">

setup='toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=200,h
eight=150'

setup += 'scrollbars=no,resizable=no'
pop = window.open ("","pop",setup)
pop.document.write('<head>');
pop.document.write('<Title>');
pop.document.write('Pop Up Ad');
pop.document.write('</Title>');
pop.document.write('<script language="javascript">');
pop.document.write('setTimeout(');
pop.document.write('"self.close()');
pop.document.write(';",5000)');
pop.document.write('</');
pop.document.write('script>');
pop.document.write('</head>');
pop.document.write('<body bgcolor=#E7E3DB>');
pop.document.write('<center><h3>Vent for at se den lukke</h3></center>');
pop.document.write('<center><h3>Dette popup window lukker om 5
sek</h3></center>');
pop.document.write('<center><h6></h6></center>');
pop.document.write('</body>');

</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-07-03 11:08

"Stig Voss" <stig@wolla.dk> skrev
> [...]
>
> <script language="JavaScript">

setup='toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=200,

[klip]
> [...]
> sek</h3></center>');
> pop.document.write('<center><h6></h6></center>');

Hvorfor lave det på den besværlige måde, når han alligevel skal lave et
link, der åbner vinduet, og som så skal kalde det script?
Iøvrigt mangler der vist at sætte en funktion øverst i scriptet, der så kan
kaldes på rette sted?
Og hvorfor tilråder du at anvende html 3.2 kode?
_______

Lav på det sted, hvor linket ønskes, denne kode:

onClick="MyWindow=window.open('http://www.foo.dk','MyWindow','toolbar=no,loc
ation=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,widt
h=600,height=300'); return false;">Linkteksten sættes her</a>

Og sæt så lukkefunktionen i det åbnede vindue, som jeg beskrev tidligere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-07-03 13:26

> Hvorfor lave det på den besværlige måde, når han alligevel skal lave et
> link, der åbner vinduet, og som så skal kalde det script?

Jeg vil jo til en hver tid vælge det letteste, hvorfor gøre det sværere end
nødvendigt.

> [...]
ation=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,widt
> h=600,height=300'); return false;">Linkteksten sættes her</a>

Måske jeg misforstår dig, men vinduet skulle gerne åbne af sig selv når man
kom ind på startsiden??

Venlig hilsen
Jesper c",)

PS. Der er jo noget at arbejde videre på og det vil jeg lige gøre.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-03 13:57

Jesper Hansen skrev:

> Måske jeg misforstår dig, men vinduet skulle gerne åbne af sig
> selv når man kom ind på startsiden??

Den slags (uopfordrede pop op-vinduer) er der heldigvis blokeret
for i min browser. Vinduer der popper op af sig selv er en
pestillens - og af samme grund blokeret hos en del brugere. Nogle
browsere har blokeringen indbygget fra starten mens andre (IE) kan
forsynes med tredjeparts pop op-stoppere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-07-03 14:58

> [...]
> browsere har blokeringen indbygget fra starten mens andre (IE) kan
> forsynes med tredjeparts pop op-stoppere.

Altså et vindue der åbner sig og giver en info til mine bruger og lukker sig
efter 20 sek. kan vel næppe genere nogen??

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-07-03 15:18

Jesper Hansen wrote:

> Altså et vindue der åbner sig og giver en info til mine bruger og
> lukker sig efter 20 sek. kan vel næppe genere nogen??

Jow det kan. Hvorfor ikke bare skrive de informatiner du vil give på siden?
20 sek. er lang tid målt i "surf"-tid.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-03 17:45

"Jesper Hansen" <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev :

>Altså et vindue der åbner sig og giver en info til mine bruger og lukker sig
>efter 20 sek. kan vel næppe genere nogen??

Det kan jo altid diskuteres, men som du formentlig ved, så er der
sidder som sprøjter popupvinduer ud og det er generende.

Derfor bruger mange en popupstopper på den ene eller anden måde,
hvor skulle de vide fra, at der er et rimelig harmløst
popupvindue på din side, for de ser det jo ikke?
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-07-03 00:08

Jesper Hansen <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev:

> Altså et vindue der åbner sig og giver en info til mine bruger og
> lukker sig efter 20 sek. kan vel næppe genere nogen??

Jo! Det generer mig. Skriv hellere de informationer på siden og
undlad popup - der er jo masser af plads.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-07-03 22:28

>Jo! Det generer mig. Skriv hellere de informationer på siden og
>undlad popup - der er jo masser af plads.

Nu er du jo næppe en af mine bruger!!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-07-03 09:35

Jesper Hansen skrev:

> Altså et vindue der åbner sig og giver en info til mine bruger
> og lukker sig efter 20 sek. kan vel næppe genere nogen??

1) Hvordan vil du få browseren til at skelne mellem informative pop
op-vinduer og reklamer?

2) Hvordan vil du få browseren til at afgøre om et pop op-vindue
vil lukke af sig selv igen (det skal gøres før vinduet åbner -
ellers virker blokaden af uønskede vinduer ikke).

Jeg er udmærket klar over at pop op-vinduer *kan* bruges til gode
ting. Men i praksis er langt hovedparten af de selvåbnende pop op-
vinduer reklamespots som kun har til formål at stjæle brugerens
opmærksomhed. Det er ikke selve pop op-funktionen der er
problematisk, men derimod det at der åbnes ekstravinduer uden at
brugeren har bedt om det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen