Nemmeste centrering af side med DIV's?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 15-07-03 08:47

Hejsa!

Jeg har ikke lavet ret meget HTML med DIV's... Har hidtil udelukkende brugt
tables når jeg skulle placere elementer på en side.
Nu har jeg "opdaget" DIV's, og det gør unægteligt hverdagen nemmere ;)

Men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg med styles og div'er kan få
lavet en side, hvor selve indholdet (ex. en stor kasse) "svæver" midt på
siden. Jeg kan godt lave en kasse midt på siden med en div, men laver jeg
flere inden i, med "position: absolute", var det min mening af de kunne
placeres i forhold til den ydre div. Men med "absolute" placeres de jo i
forhold til browseren...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-03 09:52

Thomas Rokamp skrev:

> [...]
> "position: absolute", var det min mening af de kunne placeres
> i forhold til den ydre div. Men med "absolute" placeres de jo

Nej - position: absolute; placerer et element i forhold til den
nærmeste omgivende blok med position: absolute, relative eller
fixed.

Se også CSS-specifikationen af position:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html#propdef-position>

- og den detaljerede specifikation af boksmodellen:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 16-07-03 11:50

> Nej - position: absolute; placerer et element i forhold til den
> nærmeste omgivende blok med position: absolute, relative eller
> fixed.

Tak for hjælpen! Det virkede med "position: relative" for den omsluttende
div...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Allan Vebel