Hvordan reagerer denne kode?
Fra : Jonas Swiatek

Dato : 01-04-01 21:42

Hey.

Denne kode...
public void run() {
while(true) {
try {
String command = in.readLine();
if(command == null)
break;
incomingCommand = new StringTokenizer(command, ",");
ready = true;
}
catch(IOException ioe) {
disconnect();
}
}
}

Jeg skriver String command = in.readLine();
Når denne lykke bliver genneløbet, og starter forfra. Bliver command så bare
overskrevet for forrige gang, eller bliver der allokeret RAM for
command-stringen for HVERT gennemløb?

--
Jonas

Fra : Jan Uhre

Dato : 01-04-01 21:53

Jonas Swiatek <sxt@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a83pp$1uke$1@news.cybercity.dk...
> [...]
bare
> overskrevet for forrige gang, eller bliver der allokeret RAM for

Både og...
Ved hvert gennemløg bliver der oprettet et nyt String objekt, men da det
betyder at referencen i variablen command ikke længere peger på den gamle,
bliver den ryddet op i garbage collection.

Med venlig hilsen
Jan Uhre