Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 og standardfont
Fra : Sven

Dato : 09-07-03 12:01

Hej.
Min browser mener, at jeg skal have en anden størrelse på standard-tekst.
Dette er jeg dog ikke interesseret i, så jeg vil gerne ændre den tilbage
igen. Det er ikke font-typen, men kun størrelsen der er ændret. Den er
blevet større, hvilket jo gør, at der ikke kan stå så meget tekst på de
dertil oprettede steder på div. internet-sider.

Så hvordan får jeg sat denne standard-størrelse ned igen?

IE 6 sp1 i Windows XP.

Sven

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-03 12:18

Sven skrev:

> Min browser mener, at jeg skal have en anden størrelse på
> standard-tekst. Dette er jeg dog ikke interesseret i, så jeg
> vil gerne ændre den tilbage igen. Det er ikke font-typen, men
> kun størrelsen der er ændret.

Har du en mus med scroll-hjul?

Så prøv at trykke Ctrl ned og drej på hjulet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-07-03 18:10

Jens Gyldenkærne Clausen (jens@gyros.invalid) skrev:

> Har du en mus med scroll-hjul?
>
> Så prøv at trykke Ctrl ned og drej på hjulet.

Jeg benytter win2000 incl. alle updates, og her virker tricket ikke.

Min IE 6.x (nyeste updates alt incl.) har pludselig down sized min font.
How???!!

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-07-03 18:18

Fischer & Døssing (tmp@REMOVETHISfischer.as) skrev:

> Jeg benytter win2000 incl. alle updates, og her virker tricket ikke.

Aha ... virker ikke på alle sites.
Måske noget CSS forhindrer det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-03 20:15

Fischer & Døssing skrev:

> Aha ... virker ikke på alle sites.
> Måske noget CSS forhindrer det.

Hvis fontstørrelsen er angivet i pixels virker ctrl+scrollhjul ikke
i IE.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Madsen

Dato : 09-07-03 20:43

Fischer & Døssing skrev:

> Måske noget CSS forhindrer det.

Måske. Det kan du kontrollere ved at gå ind i Tools > Internet
Options > Accesibility i IE og placere et flueben i 'Ignore font
sizes specified on Web pages'. Hvis du derefter kan gøre teksten
større og mindre så er det fordi at siden vil bestemme størrelsen.
Det er der flere og flere der gerne vil, ser det ud til.

Madsen.

Fra : Leo E

Dato : 09-07-03 15:42

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message news:<begsk5$1sm$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> dertil oprettede steder på div. internet-sider.
>
> Så hvordan får jeg sat denne standard-størrelse ned igen?

Prøv at tryk: ctrl+scroll på mus
Hilsen :leo

Fra : Sven

Dato : 09-07-03 17:24