Macromedia Flash og lyd
Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-07-03 19:30

Man kan jo nærmest ikke overleve uden et Flash-plugin efterhånden, og
det har jeg da også lært at leve med. Men det er mildt sagt pisseir-
riterende, at man ikke umiddelbart kan slå lyden fra på det lort.

Er der nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre, inden for
normale brugervenlige rammer? Hvis ikke, så kan jeg da dårligt
forestille mig, at jeg er den eneste der er træt af, at få blæst
ørene af, af noget åndsvagt Flash, mens jeg sidder og hører musik på
fuld knald.

Kender nogen, eller har nogen evner til at lave, et hack eller et
program, som kan slå lyden fra på Flash, eller hele Internet Explorer
om nødvendigt. Jeg tænker "Flash Muter MX" eller "IE MuteItAll".

Hvad med Opera og Mozilla egentlig? Kan man slå alt lyd helt fra i
nogen af dem?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-03 20:22

Lars Stokholm wrote:

> Hvad med Opera og Mozilla egentlig? Kan man slå alt lyd helt fra i
> nogen af dem?

Jeg har meget glæde af et plugin til Mozilla, der erstatter flash-ting
med et hvidt felt. Et klik i feltet afspiller flashen. På den måde
slipper man for de uønskede flash-reklamer mm., mens man stadig kan se
de ønskede flash-ting.

Plugin'et kan findes på http://ted.mielczarek.org/code/mozilla.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-07-03 22:17

In dk.edb.internet.software.browser, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> flashen. På den måde slipper man for de uønskede flash-reklamer
> mm., mens man stadig kan se de ønskede flash-ting.

Jo tak, men jeg kan selv opnå samme effekt med Proxomitron. Men jeg
kunne godt tænke mig at selv den flash jeg vælger at se er uden lyd.