Ignorere fejl - Mozilla 1.0
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-07-03 08:40

Greetings!

Kan man få Mozilla til at ignorere fejl på en side (altså undertrykke
det fejlvindue der popper op)?

Jeg har en CTC-funktion[1] i min router og det resulterer i nogle "This
document contains no data"-alerts.

[1]CTC: Cut The Crap - fjerner rekvalmer, pornohenvisninger, etc.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-03 09:25

Jesper G. Poulsen wrote:

> Kan man få Mozilla til at ignorere fejl på en side (altså undertrykke
> det fejlvindue der popper op)?

Sådan et har jeg aldrig set.

> Jeg har en CTC-funktion[1] i min router og det resulterer i nogle "This
> document contains no data"-alerts.

Kan du ikke ændre din konfiguration af CTC-funktionen? For eksempel ved
at lave en omdirigering til en gennemsigtig gif. Har Mozilla 1.0 for
øvrigt ikke indbygget reklamestopper?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-07-03 18:52

In dk.edb.internet.software.browser, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> says...
> Kan du ikke ændre din konfiguration af CTC-funktionen? For eksempel ved

Nej. Den blokker alle uønskede URL'er.

> at lave en omdirigering til en gennemsigtig gif. Har Mozilla 1.0 for
> øvrigt ikke indbygget reklamestopper?

Det har den ikke. Og nyere versioner af Mozilla kan jeg ikke forliges
med.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-03 19:08

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det har den ikke. Og nyere versioner af Mozilla kan jeg ikke forliges
> med.

Hvorfor egentligt ikke?

Der findes for øvrigt et plugin, der kan fjerne reklamer, måske det var
en løsning i stedet for din nuværende CTC-funktion? Jeg mener at huske,
at jeg brugte det i ældre versioner af Mozilla.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-07-03 12:42

In dk.edb.internet.software.browser, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> says...
> Hvorfor egentligt ikke?

Der er byttet om på 2 punkter i "højrekliks"-menu'en, nemlig "Open link
in new tab" og "Open link in new window". 1.0 og tidligere har dem i
nævnte rækkefølge, men i alle nyere er de byttet om. Ret irriterende når
man har været med på Mozilla siden 0.96. Gamle vaner lader sig ikke lige
ændre.
Giv mig et praj når indholdet af/placering i menuerne kan
brugerkonfigureres.

> Der findes for øvrigt et plugin, der kan fjerne reklamer, måske det var
> en løsning i stedet for din nuværende CTC-funktion? Jeg mener at huske,
> at jeg brugte det i ældre versioner af Mozilla.

Du kan ikke huske hvad den plugin hed, vel?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-03 13:21

Jesper G. Poulsen wrote:

> Der er byttet om på 2 punkter i "højrekliks"-menu'en, nemlig "Open link
> in new tab" og "Open link in new window". 1.0 og tidligere har dem i
> nævnte rækkefølge, men i alle nyere er de byttet om.

I min version 1.4 er new tab øverst - ikke at jeg bruger det, jeg bruger
den midterste museknap. Så måske du lige skulle prøve den nye version?

Den reklamefjerner, jeg brugte, hedder Bannerblind
(http://bannerblind.mozdev.org). Der er angiveligt en fejl i den, men
mon ikke det kun er med nye Mozillaer, den virkede i hvert fald fint i
gamle dage.

Vil du slippe for Flash-reklamer kan du bruge Flash click to view fra
http://ted.mielczarek.org/code/mozilla. Embedded Flash-ting vises som et
hvidt felt som man kan klikke på, hvis man vil have vist flashen.

--
Mvh. Kim ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-03 13:26

Kim Ludvigsen wrote:

> I min version 1.4 er new tab øverst - ikke at jeg bruger det, jeg bruger
> den midterste museknap. Så måske du lige skulle prøve den nye version?

Hmm, jeg må lige korrigere mig selv en lille smule. I Windowsversionen
er new window øverst. Endnu en god grund til at bruge OS/2...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-07-03 22:32

> [...]
> Hmm, jeg må lige korrigere mig selv en lille smule. I Windowsversionen
> er new window øverst. Endnu en god grund til at bruge OS/2...

Tja. Min OS/2-maskine er ikke beregnet til at surfe fra.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-07-03 22:33

In dk.edb.internet.software.browser, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> says...
> Den reklamefjerner, jeg brugte, hedder Bannerblind

Ja, den fandt jeg.

> Vil du slippe for Flash-reklamer kan du bruge Flash click to view fra
> http://ted.mielczarek.org/code/mozilla. Embedded Flash-ting vises som et
> hvidt felt som man kan klikke på, hvis man vil have vist flashen.

Okay. Den vil jeg kigge på.