routerproblem
Fra : Jens

Dato : 19-07-03 00:44

Hej NG

Jeg har en Surecom router :

http://www.surecom-net.com/pd-broadband-4504ax.htm

Den skullle bruges som router til min webside, og et par andre ting,
men.......

Opsætning fra wanside er slået fra, prot 80 forwardet til lokal pcèn, men
når man vælger min www.side.dk får man en loginboks, og indtaster man navn
og nummer på andet end routeren giver den en "page forbidden", det rigtige
navn og nummer giver opsætningen på routeren.

Hvad skyldes det ??

webserveren er en IIS6.0, mem når den kører bag en anden router (Level One)
virker det som det skal.

Mvh Jens

Fra : Frans Jensen

Dato : 19-07-03 01:34

On Sat, 19 Jul 2003 01:43:49 +0200, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> [...]
>og nummer på andet end routeren giver den en "page forbidden", det rigtige
>navn og nummer giver opsætningen på routeren.

manglende loopback
eller

du har vel husket NAT setup så routeren forwarder HTTP(port80)
requests til den PC hvor din webserver kører?

find LAN IP-adressen på PC-en hvor din webserver kører,

prøv så med denne IP at få adgang til din server

man kan ikke tilgå nogen HTTP server på 62.61.132.250 fra
WAN(har lige prøvet)

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : Jens

Dato : 19-07-03 08:43

"Frans Jensen" <fmj@liberalist.com> skrev i en meddelelse

> manglende loopback
> eller

> du har vel husket NAT setup så routeren forwarder HTTP(port80)
> requests til den PC hvor din webserver kører?

Ja, port 80 er forv¨wardet til 192.168.1.25

> find LAN IP-adressen på PC-en hvor din webserver kører,
>
> prøv så med denne IP at få adgang til din server
>
> man kan ikke tilgå nogen HTTP server på 62.61.132.250 fra
> WAN(har lige prøvet)

Nej, den går nok ikke, den ip er jellingnets natrouter for jelling
antenneforening, da jeg har taget surecommen ud, kører jeg gennem min anden
router til den.

Men det mærkelige er at med surecommen, og webserveren, er det lige gyldigt
om jeg skriver http://62.61.145.28 , http://192.168.1.25 ,
http://192.168.1.3 eller http://www.phautoservice.dk , de giver alle sammen
den samme login til opsætning af surecom routeren.

Routeren kan sættes på "Router" eller "Gateway", den står på Gateway.

Men da jeg skal have omarangeret diverse enhedder er webserveren ude af
drift i en uges tid, desværre.

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 19-07-03 08:50

"Frans Jensen" <fmj@liberalist.com> skrev i en meddelelse

> manglende loopback

Det er jo en mulighed..., men er det i såfald ikke en lidt skrabet router ?

Mvh Jens

Fra : Frans Jensen

Dato : 19-07-03 11:33

On Sat, 19 Jul 2003 09:49:49 +0200, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

>Det er jo en mulighed..., men er det i såfald ikke en lidt skrabet router ?

måske denne feature bare ikke er sat op pr. default

Fra : scandicweb

Dato : 21-07-03 01:08

Hej Jens

Jeg har selv den samme Surecom router og jeg har præcis det samme
problem som dig..

Jeg har TDC Bredbånd ADSL... Linien kører fra modem til Routeren og så
videre ud til de 3 workstations. Derudover har jeg en Servere som
fungere som Web & FTP server. Desværre så kan jeg ikke få den til at
videresende port 80 & 21 til den lokale ip, da den stadig bare går ind
på routerens login-screen.

Jeg er nu kommet så langt med det at jeg opgiver det!.. Jeg vil sætte
min gamle server op som gateway igen.. æv...

Man kan sikker godt få det til at virke hvis man havde flere Faste
IP'er, men det koster jo også $$

http://www.kandu.dk/

Fra : jens

Dato : 24-07-03 13:13

"scandicweb" <scandicweb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu kommet så langt med det at jeg opgiver det!.. Jeg vil sætte
> min gamle server op som gateway igen.. æv...

Jeg tror faktisk jeg har fyndet årsagen, men er ikke færdig med at teste
endnu.

Mvh Jens