Købe varer i udlandet ?
Fra : Per

Dato : 19-07-03 00:07

Hej

Nogen der har erfaring med at købe fra udlandet, og vil fortælle om hvordan
man undgår moms og told og sådan

Har set dette asus borard til $94 og det er kun kr.625 for en retail
http://makeashorterlink.com/?T19461155

Er det bedre i Tyskland, Holland eller Sverige ?

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-07-03 02:42

"Per" <per@per.øø> skrev i en meddelelse news:bf9ujc$n4q$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Nogen der har erfaring med at købe fra udlandet, og vil fortælle om
hvordan
> man undgår moms og told og sådan

Det er meget nemt, bare du bestiller fra et land indenfor EU.
Ligeså snart du bestiller noget udenfor EU bliver der opkrævet told.

> Har set dette asus borard til $94 og det er kun kr.625 for en retail
> http://makeashorterlink.com/?T19461155
>
> Er det bedre i Tyskland, Holland eller Sverige ?

I Tyskland tager langt de fleste butikker kun imod forudbetaling, det er
meget få der tager eks. VISA kort.
I Sverige er hardware normalt ret dyrt, men der er en rimelig billig online
butik, jeg kan bare ikke huske adressen.

Så er der England, der er vidst nok to butikker der sender til Danmark.
Jeg kan kun huske den ene pt.
det er overclockers.co.uk

Jeg har selv bestilt varer hos dem for ikke så lang tid siden.

Jeg bestilte ram + mobo + grafikkort, alt i alt inkl fragt var det 900 kr.
billigere end hos shg.dk, også inkl fragt.
Det er ganske pænt.
Jeg har endda også haft en retursag hos dem, jeg fik leveret et defekt
grafikkort,
det mindskede jo selvfølgelig fortjenesten da det kostede noget at returnere
det.
Det skal også bemærkes at det tog lidt tid at overbevise den person jeg fik
kontakt med,
om at grafikkortet ikke virkede men det lykkedes til sidst.
Derefter gik rma sagen hurtigt og smertefrit, faktisk meget glattere end jeg
har set her i Danmark.
Tror der gik knapt to uger fra afsendelse til modtagelse af det nye
grafikkort,
det er ganske hurtigt når man tager i betragtning at butikken ikke ligefrem
lå i baghaven.

Nu ved jeg ikke om det _skal_ være lige præcis det bundkort?
Men de har det ved overclockers.co.uk til ca. 610 kr.
Det er faktisk billigere end den pris du selv har fundet frem til.

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 19-07-03 07:28

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men de har det ved overclockers.co.uk til ca. 610 kr.
> Det er faktisk billigere end den pris du selv har fundet frem til.

Der er vel "kun" eet MEGA stort minus ved at skulle handle med en såkaldt
netbutik i udlandet, og det er at de i langt de fleste tilfælde IKKE sender
varer pr. f.eks. "POD" (Pay On Delivery/Efterkrav) og dermed udelukker "os
andre" som ikke har "berriget" eller "dummet" os med et VISA, American
Express eller et whatever kreditkort.

Jeg har tit oplevet, at jeg har villet købe en bestemt vare og dermed enten
kunnet sparet penge eller - noget som måske ikke kunne fåes i danmark, og så
bare sidde der med en mega flad fornemmelse af at - man var "unormal" når man
ikke har et lo.. kreditkort! En netbutik som ikke "tager hensyn" til andre
end dem der har et lo.. kreditkort, er ikke - efter min mening, en helt
"normal" butik men en butik man bare skal gå laaaaaangt udenom!!!

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-07-03 13:15

"FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
> varer pr. f.eks. "POD" (Pay On Delivery/Efterkrav) og dermed udelukker "os
> andre" som ikke har "berriget" eller "dummet" os med et VISA, American

Jeg mener at efterkrav vil medføre en stor risiko for forhandleren,
hvis nu forhandleren er i Spanien og du er i Danmark hvordan skulle han så
sikre sig pengene?
Det vil være vanskeligt.

Et VISA/Dankort er heller ikke specielt dyrt.
Men hvis man ikke vil have et sådan kort, så har man jo automatisk afskåret
sig fra mange indkøbsmuligheder.

> [...]

> end dem der har et lo.. kreditkort, er ikke - efter min mening, en helt
> "normal" butik men en butik man bare skal gå laaaaaangt udenom!!!

Netbutikken skal også tage hensyn til dem selv, som sagt er der en stor
risiko forbundet med efterkrav.
Derudover vil det vel også være ganske dyrt at få sendt pr. efterkrav?

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 19-07-03 15:12

> [...]
> risiko forbundet med efterkrav.
> Derudover vil det vel også være ganske dyrt at få sendt pr. efterkrav?

Jow, det kan du da nok også havde ganske ret i hvilket jeg på sin vis godt
kan forstå fra forhandlerens side af, men som en potentiel kunde er det vel
lidt "frustrerende" at man ikke kan gøre det på f.eks. "POD" men kun med de
gængse kreditkort og dermed er afskåret for at kunne handle i udlandet.

Jeg er selv (indrømmet!) - "modstander" af kreditkort og div. andre nonsen's
påhit som man ser og får "tilbudt" hver dag men har det nu allerbedst med at
kunne betale kontant ved kasse 1 - når jeg vil have/ønsker en vare!

"Vi" er jo endvidere mange - og der vil sikkert komme langt flere til, som er
totalt afskåret fra disse "nonsen's" tilbud om kreditkort osv. osv., så en
given forhandler vil/kan jo på den konto jo reelt "miste" mange kunder som
andre mere "fornuftige" forhandlere godt vil handle med, mener jeg.

Men okay, lad det nu ligge, "vi" må jo så bare betale os fra det dét koster
at handle hér i landet - KONTANT!

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Leony

Dato : 19-07-03 19:05

"FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Unskylder på forhånd for et lidt OT indlæg.
Det er ikke hver dag man møder en som forsager kreditkort, som vi andre
forsager ECS bundkort.

> [...]
> nonsen's påhit som man ser og får "tilbudt" hver dag men har det nu
> allerbedst med at kunne betale kontant ved kasse 1 - når jeg vil

Troede at kreditkortsmodstanderne uddødede/overgav sig i starten af
90'erne.

> "Vi" er jo endvidere mange - og der vil sikkert komme langt flere
> til, som er totalt afskåret fra disse "nonsen's" tilbud om kreditkort

Øh, hvilken bank bruger du eller er det fordi du ikke bruger nogen?

Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om en slags bank som ikke har kort
på menu'en. Det skulle være en "vi har høj rente fordi vi kun eksisterer
på internettet" bank. Jeg har dog aldrig undersøgt hvad de tilbyder.

Der er jo selvfølgelig også den mulighed at din bank har klippet dit
kort

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-07-03 20:23

On Sat, 19 Jul 2003 20:05:12 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om en slags bank som ikke har kort
>på menu'en. Det skulle være en "vi har høj rente fordi vi kun eksisterer
>på internettet" bank. Jeg har dog aldrig undersøgt hvad de tilbyder.

Sådan en bank bruger jeg, med Visa/dankort selvfølgelig

Da de ikke har nogen filialer er man jo nødt til at have et kort.

>Der er jo selvfølgelig også den mulighed at din bank har klippet dit
>kort

Ups.

--
Jens

Famous Last Words #16: "Don't worry - it doesn't bite..."

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 19-07-03 20:38

[SNIP]

> Der er jo selvfølgelig også den mulighed at din bank har klippet dit
> kort

Har aldrig og skal hellere ikke have disse "kø-kort" da da jeg foretrækker at
betale kontant og sagten's kan leve uden - kredit! *LOL*

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-07-03 20:54

On Sat, 19 Jul 2003 21:38:03 +0200, "FalconDK© [2635]"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:

>Har aldrig og skal hellere ikke have disse "kø-kort" da da jeg foretrækker at
>betale kontant og sagten's kan leve uden - kredit! *LOL*

Hvad mener du med kø-kort?

Et Visa/dankort er ikke et kreditkort men et betalingskort. At du så
kan have kreditmulighed på din konto er en anden sag.

Men for at komme tilbage på sporet så kan du forudbetale via
bankoverførsel til udlandet, det er bare hundedyrt. (jeg måtte af med
160 kr fordi en butik ikke tog kort)

--
Jens

Stay away from hurricanes for a while.

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 19-07-03 22:02

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med kø-kort?

[OT]

Jeg mener at - når man f.eks. handler større steder så som Bilka, Netto osv.
osv. oplever man sq altid - eller meget tit, at folk står og fumler med sit
plastik, derfor - "Kø-kort".

> [...]
>
> Men for at komme tilbage på sporet så kan du forudbetale via
> bankoverførsel til udlandet, det er bare hundedyrt. (jeg måtte af med

Nhå men nu er vi her jo ikke for at "skændes" om det ene eller det andet men
for at fortælle om hver vores erfaringer om "udlandshandel" via nettet (så at
sige) og ja, jeg ved godt at det er - eller kan være en forholdsvis dyr måde
at få nogle penge overført via en bank til udlandet da de (banken) jo som vi
alle ved, altid er hundesulten efter penge og vil tjene på bare den aller
mindste "service" på selv noget så (undskyld mig) - åndsvagt som et
plastikkort. De tjener jo mega mange penge på at folk bruger et sådan
kredit-/købekort og det slipper een som jeg jo for da jeg altid betaler med
rede penge.

Men jeg handler stort set kun her i landet hvor de fleste større forhandlere
man f.eks. finder via "Edbpriser" er okay med et par (måske) få undtagelser
(ingen nævnt, ingen glemt.)

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Lasse Christensen

Dato : 20-07-03 20:50

"FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Netto osv. osv. oplever man sq altid - eller meget tit, at folk står
> og fumler med sit plastik, derfor - "Kø-kort".

Det samme gælder vel folk der skal skrive Check eller taber deres mønter
på gulvet.

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 20-07-03 22:16

"Lasse Christensen" <Faraos_cigar@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in

[SNIP]

> Det samme gælder vel folk der skal skrive Check eller taber deres mønter
> på gulvet.

Ja - nemlig... :)

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Leony

Dato : 20-07-03 10:48

> Har aldrig og skal hellere ikke have disse "kø-kort" da da jeg

"kø-kort", det er ikke min oplevelse (hvis jeg forstår konstateringen
rigtigt). Jeg tror ikke du finder et hurtigere betalingsmiddel end kort
(forudsat at terminalen virker).
Hvis folk betaler kontant, så skal man altid vente på at kasse m/k'en
spørger:" Har du en 25 øre" og så skal den pæne ældre dame rode alle
sine småpenge igennem endnu en gang. Det er rigtig irreterende. Ved ikke
om de får besked på ikke at udlevere for mange småpenge eller om det
skyldes dovenskab, men den er sikker vær gang.

Fra : Chipmand

Dato : 19-07-03 10:31

On Fri, 18 Jul 2003 23:07:24 +0000 (UTC), Per <per@per.øø> wrote:

> [...]
>http://makeashorterlink.com/?T19461155
>
>Er det bedre i Tyskland, Holland eller Sverige ?

Jeg har selv lige haft en handel. Jeg købte et tower i Tyskland. Man
skulle overføre pengene pr bank. Der gik 10 dage ialt så havde jeg
toweret. Jeg vil holde mig inden for EU når man skal købe hardware.
Der er heller ikke alt det bøvl med told & moms. Det er da surt at man
køber en vare udenfor EU til en "billig" penge også bagefter skal til
at smide flere penge til skattefar. (de har sq snablen nok i folkets
punge).

Mvh
Chipmand

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-07-03 16:33

> [...]

>http://makeashorterlink.com/?T19461155
>
>Er det bedre i Tyskland, Holland eller Sverige ?

Jeg købte en PSU i tyskland hos: http://www.computeruniverse.net/
den havde jeg to dage efter at jeg bestilte.

De er ikke nødvendigvis de billigste men de tager Visa.

En fordel ved at handle i tyskland er at de nye produkter ofte kommer
i butikkerne der før de kommer til danmark.

--
Jens

Give war a chance.

Fra : Tomasz

Dato : 20-07-03 22:43

"Per" <per@per.øø> skrev i en meddelelse news:bf9ujc$n4q$1@sunsite.dk...
Hej !!!
Jeg har meget godt erfaring med http://www.shop4memory.com/
De bor i Irland, men der arbejder også en Dansker i det firma
Der jeg købte ram der havde jeg den i løbet af 3 dage hjemme.

MVH
Tomasz