CPU-køler
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 19-07-03 20:27

Hej

Hvilken cpu-køler vil/kan I anbefale mig at købe til min P4 3.0 GHz Socket
478 der er meget kraftig og kan køle P4´en helt ned til 30-40 grader C??

Det skal være kølere med blæsere i og hvordan kan man få montereret en
ekstra 80x80x25 mm blæser ovenpå den 80x80x25 cm blæser der er monteret på
en kølerprofil fra fabrikken af??

Jeg har prøvet bl.a.:
ThermalTake Silent Viking (op til 3.0 GHz)
ThermalTake P4 Spark (op til 3.0 GHz)
ThermalTakeS..... (kan ikke huske resten af ordet) men det er en køler
tilsluttet et stort PCI-kort) (op til 4.0 GHz)

Men alle disse kølere kan ikke klare kølingen af min CPU - det er for højt
temperatur over 45-60 grader C...

Jeg er dog fan af ThermalTake og deres spuer kabinetter og super produkter.

Men jeg tænker på at få montereret en ekstra blæser ovenpå min f.eks. Silent
Viking køleren så det ialt er to blæsere i som foråbentligt kan køle endnu
bedre men hvordan kan jeg gøre det??
De to blæsere kan f.eks. ikke være tæt på hinanden så de skal være lidt
adskilt fra hinanden ca. 0,5 cm..

Jeg ved godt der findes et produkt fra ThermalTake til at klare det ved at
montere en skæv plexi-rør imellem de to blæsere på kølerprofilen - vistnok
hedder ThermalTake Ducano eller hvad det nu hedder..
Men jeg vil nu hellere have monteret den ekstra blæser direkte på en
eksisterende blæser på kølerprofilen som er tæt på hinanden... Ikke noget
skæve monteringer..
Hvis I kan svare på det ele så bliver jeg meget glad for det for jeg har
haft problemet længe nok nu.

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 19-07-03 00:35

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skæve monteringer..
> Hvis I kan svare på det ele så bliver jeg meget glad for det for jeg har

Hej Bart.

Prøv med Zalman CNPS-7000-Cu (775 gr.) el. Zalman CNPS-7000-AlCu (445 gr.)
som meget - øøhh - "varmt" kan anbefales og som har fået mange possitive
omtaler af verden's mest kendte pc magasiner samt website's!

Jeg har den selv på min 2.8@3.4GHz - og er MEGA tilfreds med køllingen
(35* -> 45*).

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-07-03 00:54

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> [...]
> skæve monteringer..
> Hvis I kan svare på det ele så bliver jeg meget glad for det for jeg har

Jeg synes bare, at du er en nar, at du ikke snart får stillet dit ur
rigtigt...

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 01:16

> Jeg synes bare, at du er en nar, at du ikke snart får stillet dit ur
>rigtigt...

Det er i begge grundet den dårlige snip/klip.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-07-03 11:09

<rene> wrote in message news:3f188d76.276031@dtext.news.tele.dk...

> Det er i begge grundet den dårlige snip/klip.

????? For mig en uforståelig sætning. Kan du forklare lidt nærmere. Det er
sgu da bare irriterende, at han ikke kan finde ud af at stille sit ur.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 13:01

Jesper Laursen skrev:

> ????? For mig en uforståelig sætning. Kan du forklare lidt nærmere.

Mon ikke Rene mener at det er irriterende at skulle scrolle over
20-30 liniers tekst for at læse et 2 liniers svar? Det er en god
idé at klippe lidt i den tekst som man citerer.

Du kan læse mere om citatteknik her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 19-07-03 08:58

Hvis det er en 800 fsb, skriver Intel en
masse om godkendte kabinetter m.m.
De anbefaler også ekstra kabinetblæser iflg.
vejledning i emalagen som cpu´en er lev. i.

Min 3,0 / 800 lå på ca. 42-45 grader, da jeg
mont. den i et P4P800 kort.
Efter mont. af en 80mm Titan i bagenden ( 2700 omdr)
og en noname 80mm i toppen ( kører kun 1100 omdr.),
faldt temp. på både bundkort og cpu med 8 - 10 grader.
ligger nu på ( CPU 30-35 grader ) ( Bundkort på 36 - 39 grader ).
IKKE OVERCLOCKET

Også på dage hvor indedørstemp. ligger på ca. 27 grader.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : MN

Dato : 19-07-03 12:13

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> Hej

Stil dit ur.

*PLONK*

MN

Fra : Kenneth

Dato : 25-07-03 20:36

> [...]

> tilsluttet et stort PCI-kort) (op til 4.0 GHz)
>
> Men alle disse kølere kan ikke klare kølingen af min CPU - det er for højt

Noget kunne tyde på at din kabinet køling ikke er for god (Som Allan også
skriver).
Du kan smide den bedste køleprofil på med den største blæser og lige lidt
hjælper det hvis din kabinet køling ikke er god.

Mvh
Kenneth

Ps: jeg ved ikke hvad der er mest ireterende at han har glemt at stille uret
eller at en masse folk skal brokke sig over det .
Kun 2 inlæg ud af 8 svare her på Bart`s spørgsmål det syntes jeg er pisse
ireterende at man er nød til at læse igennem for at give et svar