Jeg prøer lige en gang til
Fra : Leyna

Dato : 18-07-03 23:29

Som jeg har nævnt før, så har vi fået endnu en hund ind i familien.
Det er en dejlig, lille lab-x på 11 mdr. Han er utrolig nem, meget
rolig, men også legesyg og nysgerrig. Han holder meget af vores anden
hanhund, og følelsen er gengældt, så ingen problemer dér. dog er han
også meget opmærksomhedssøgende hos os mennesker, og ddet er for så
vidt også fint nok, men her kommer problemet så ind. Når man snakker
til ham, kæler ham osv. så glædes-tisser han på gulvet. Jeg troede kun
at problemet opstod når han og Vaks havde været alene og vi så kom
hjem, men nu har jeg så oplevet et par gange, at han altså også
leverer en ordentlig tår, hvis han bliver rigtig glad. Hvad stiller
jeg op? Der må da være nogen af jer der har oplevet sådan en hund...
Jeg kan lige sige, at når vi siger goddag efter at have været
hjemmefra, så gør vi det udendørs, for dér gør det jo ikke noget at
han slipper en tår, men jeg har jo ikke lyst til at hunden skal
ignorreres totalt når vi er inde i huset, så alle forslag modtages med
kyshånd.
--
Leyna
Som pt.er putte løs, da putte lige valgte at stå af ved det magiske tal 42!

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 19-07-03 07:24

Sisse laver nogle gange samme nummer, hvis vi har kommer hjem efter en
normal arbejdsdag, hvor hun typisk har været alene en 4 til 5 timer (min
mand tager hjem og lufter hende i sin middagspause)...

Men vi har fundet ud ud af at, når vi bare går lige ind, tager sko af og
hænger taske og overtøj uden at ænse hende, så kan det i de fleste tilfælde
undgåes, at hun glædestisser.

Nu er hun jo ikke så gammel endnu, så derfor bærer vi lidt over med hende,
når hun kommer til det, hvilket ikke er så tit mere... Så jeg håber stadig,
at hun vokser fra det.

mvh,
Zemma Luise Zimling Westh
Leyna <leyna@leyna.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9osghv4qru8vma11bmhrds5v2kqpr6dk55@4ax.com...

Fra : Leyna

Dato : 19-07-03 10:07

On Sat, 19 Jul 2003 08:23:53 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
<zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote:

> [...]
>hænger taske og overtøj uden at ænse hende, så kan det i de fleste tilfælde

Når vi har været væk, så tager vi imod hundene udenfor, men problemet
er, at han også tisser på andre tidspunkter.F.eks. når han bliver
kaldt ind og man så roser ham. Eller hvis man bare snakker pænt til
ham. Dog er det kun når han er på gulvet, at han gør det. Ligger han i
sofaen og flyder, så kan han godt blive nusset og snakket med uden at
der sker uheld, så det er altså ikke fordi han slet ikke ka' la' vær'.

>Nu er hun jo ikke så gammel endnu, så derfor bærer vi lidt over med hende,
>når hun kommer til det, hvilket ikke er så tit mere... Så jeg håber stadig,
>at hun vokser fra det.

Hvor gammel er Sisse? Hansen er jo 11 mdr. og han er ellers helt
renlig. Det var kun lige det første døgn vi havde ham, at han lige
havde et par uheld. Det kan man vel ikke klandre ham for. Der var jo
sket store omvæltninger i hans tilværelse.

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 19-07-03 10:07

Sisse er fra første december 2002, så hun er selvfølgelig noget yngre end
Hansen...

Har du spurgt din dyrlæge? Hvis du ikke har og gør det, så må du meget gerne
skrive om svaret... Det vil jeg syntes er spændende.

--
nyhedsmeddelelse:812ihv8m6dqv5n30stk4l7e9p3ipfr3e0i@4ax.com...

Fra : Leyna

Dato : 19-07-03 10:55

On Sat, 19 Jul 2003 11:07:17 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
<zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote:

>Sisse er fra første december 2002, så hun er selvfølgelig noget yngre end
>Hansen...

Ja, det kan jeg godt se. Hansen er fra August.

>Har du spurgt din dyrlæge? Hvis du ikke har og gør det, så må du meget gerne
>skrive om svaret... Det vil jeg syntes er spændende.

Nu har vi jo kun haft ham i knap en uge, så det er ikke blevet til
dyrlæge besøg endnu. Han har fået alle sine vaccinationer, er chippet
og hvad der ellers hører til, men hvis det fortsætte vil jeg da
forhøre mig hos dyrlægen, og selvfølgelig skal eventuelle guldkorn
straks blive givet videre.

Fra : Ann K

Dato : 19-07-03 11:27

Hje Leyna.
Som jeg tidligere har skrevet havde vi det samme problem med vores lab-x...
hun stoppede først da hun var omkring 1½ år.
Derfor gjorde vi det til en vane simpelthen _ikke_ at rose hende
indendøre... lige som vi _aldrig_ bøjede os ned over hende...
Når vi kom hjem, bemærkede vi hende ikke - vi hilste udendørs... gik ind,
tog tøjet af, lagde varene på plads, hilste på katten osv, men hunden
ignorerede vi.... først, når vi havde sat os ned i sofa/lænestol bemærkede
vi igen hunden... hun fik et klap _uden_ at vi bøjede os over hende og det
var så dét! Ikke engang hvis hun rendte i vejen for os, sagde vi noget
direkte til hende...
På den måde undgik vi _mange_ tissesøer indendøre
Sif var ellers fuldkommen renlig fra dag 1 (som 8 ugers hvalp - jo vi var
imponerede!)... der var bare lige det der lille problem med at være _alt_
for glad
Vi skændte aldrig, hvis det skulle smutte... tørrede bare op efter hende -
og brugte en del kræfter på at forklare husets gæster om reglerne for
omgangen med Sif... Hi, hi - de lærte det nu ret hurtigt, når de blev
udstyret med kost og spand
Og man sagtens have gode hyggestunder, selv om man er nødt til at have disse
"restriktioner"... Man skal "bare" huske at være i højde med hunden... ned
på gulvet, eller sammen i sofaen

Selvfølgelig _kan_ Hansen have en mindre blærebetændelse... men det lyder nu
ikke helt som sådan noget... Hvis det var det, ville han tisse i alle
situationer lige gyldigt om han var glad, nyluftet, doven eller hvad....
urinen ville desuden være "grumset"

Mvh Ann

Fra : Leyna

Dato : 20-07-03 19:10

On Sat, 19 Jul 2003 12:27:14 +0200, "Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> [...]
>ikke helt som sådan noget... Hvis det var det, ville han tisse i alle
>situationer lige gyldigt om han var glad, nyluftet, doven eller hvad....

Det er ikke problemet. Der er kun problemer når man bliver alt for
overstadig af glæde. Vi forsøger nu at ta' lidt mindre hjertelig imod
ham, men det er godt nok svært med en glad og skøn hund!