Hund er mere vaks om aftenen
Fra : Ole

Dato : 18-07-03 22:45

Jeg har lagt mærke til at min hund er ekstrem lærevillig om aftenen.

Hun lystrer det mindste vink og er utroligt opsat på at gøre det helt
rigtige.

Jeg har brugt det et par gange, bl.a. indendørs, hvor jeg har kastet en
dummy nogle få meter. Hunden lavede 100% perfekte apporteringer, kom
lynhurtigt på plads, var meget opmærksom osv.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil gerne vide om jeg er den eneste der har
den erfaring (prøv det evt.).

Mvh.
Ole Nielsen

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-07-03 06:40

"Ole" skrev d. 18-07-03 22:45 dette indlæg :
> [...]
> lynhurtigt på plads, var meget opmærksom osv.
>
> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil gerne vide om jeg er den eneste der

Hej Ole.

Det er køligere om aftenen end det er om dagen - om sommeren.

Din hund har måske endnu ikke fået mad, når du træner med den.

Den har formentlig sovet hele dagen.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Is

Dato : 19-07-03 11:57

> Hej Ole.
>
> Det er køligere om aftenen end det er om dagen - om sommeren.
>
> Din hund har måske endnu ikke fået mad, når du træner med den.
>
> Den har formentlig sovet hele dagen.
---

Kunne det være nyt at hunden får så meget opmærksomhed netop på dette
tidspunkt ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Ole

Dato : 22-07-03 22:39

> ---
>
> Kunne det være nyt at hunden får så meget opmærksomhed netop på dette
> tidspunkt ??

Som du siger, får den normalt ikke så meget opmærksomhed sidst på dagen.

Jeg prøvede det allerede i marts måned, så det kan ikke have noget med
varmen at gøre.

mvh
Ole

Fra : Ann K

Dato : 23-07-03 08:21

Hje Ole.
Nogle hunde er bare mere "skumringsaktive"... dvs at de kvikker op om
aftenen og sikkert også tidligt om morgenen - men hvem får lige tjekket det?

Min egen sheltie er en af den slags... hun kan bruge timer på at gå og nusse
rundt om aftenen (fra ca 20.00 til 23.00) i haven... hun laver ingen
ulykker, men går og snuser, tjekker lugtene i luften, finder sin mad og
leger med sine bolde... Samme opførsel har hun, hvis vi tager til et
friløbsområde...
I den periode er hun også lettest at træne med... hun gør simpelthen alt,
hvad hun bliver bedt om - og bliver oven i købet ved med at tilbyde nye
ting, kun for at vi skal fortsætte
Til sammenligning har jeg så mit lab-x, der er af den faste overbevisning at
aftenen (og natten) bruges til at få sovet ud efter en lang og anstrengende
dag eneste aktivitet er, når hun skal på den sene luftetur kl ca
23.00...

Mvh Ann - der heldigvis har et job, der betyder at jeg kommer sent hjem