Så kan rigspolitiets Efterforskere vist go~
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-07-03 20:35

Jeg læste lige på DR Tekst-tv, at en 13-årig pige forsvandt i Horsens i
mandags. Gad vide, om der er nogen, der har ladet sig inspirere af
presseomtalen om mordet på Mia?

Med venlig hilsen
Børge
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : Helle

Dato : 18-07-03 20:53

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kender.
> Jeg forbeholder mig til enhver tid ret til at tage fejl og ændre

Åh ja, det håber jeg ikke. Rædsomt at folk er så syge. Måske nogen har gjort
det for at få ligeså meget opmærksomhed som Mias morder fik. Der findes jo
mange ensomme, sære stakler her i DK som vil gøre alt for at få
opmærksomhed.
Træls samfund...

/Helle

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 18-07-03 23:33

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det for at få ligeså meget opmærksomhed som Mias morder fik. Der findes jo
> mange ensomme, sære stakler her i DK som vil gøre alt for at få

Er det da samfundets skyld alt sammen? Har mennesker intet personligt
ansvar?

Fra : Stefan Jensen

Dato : 19-07-03 00:20

"Jens Bendtsen" <hundested@mail.tdcadsl.dk> skrev

> Er det da samfundets skyld alt sammen? Har mennesker intet personligt
> ansvar?

Til det sidste - Noup ;)

Fra : Helle

Dato : 19-07-03 12:03

"Jens Bendtsen" <hundested@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> "Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> . Rædsomt at folk er så syge. Måske nogen har gjort
>

> Er det da samfundets skyld alt sammen? Har mennesker intet personligt
> ansvar?

Jo jo, selvfølgelig men hvis samfundet var lidt bedre til at hjælpe folk der
havde brug for det, ville det sikkert hjælpe

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 12:58

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message

> Jo jo, selvfølgelig men hvis samfundet var lidt bedre til at hjælpe folk
der
> havde brug for det, ville det sikkert hjælpe

Det er svært at sige. Det kunne også være, det ville hjælpe, hvis det ikke
blev dyrket som et ideal at være anderledes og overskride grænser. Et andet
aspekt er, at det er velkendt, at meget først bliver spændende, når det
bliver forbudt, og jeg har en mistanke om, at mange er blevet pædofile,
fordi det er både grænseoverskridende og forbudt, og forarger borgerskabet.
Reelt bliver det ikke meget mere forbudt af, at det kombineres med drab. Det
bliver bare mere grænseoverskridende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 23:08

In article <3f1875ce$0$76127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hundested@mail.tdcadsl.dk says...

> "Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> . Rædsomt at folk er så syge. Måske nogen har gjort
>

> Er det da samfundets skyld alt sammen? Har mennesker intet personligt
> ansvar?

Det er vel samfundets ansvar at lære folk hvorfor de er lykkelige.

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 23:30

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel samfundets ansvar at lære folk hvorfor de er lykkelige.

Hvad er lykke??? En bil? Et hus? Eller måske en kort stund af velvær? Eller
måske noget helt andet ... en duft ..???

Du skriver; Samfundets ansvar!!! Det er vel op til det enkelte menneske at
selv at lærer at "opdage" hvorfor de er lykkelige!

For HVIS det er samfundet som har denne opgave - så er man jo kun lykkelig
når man har villa, vovo og volvo ... og helst 3 unger ..... en bankkonti som
står og trækker renter ... vel og mærke .. den "gode slags" renter...

- men dog er de fleste forgældet for at "opnå" denne lykke .. og ved at dø
af stress for at betale af på "deres lykke" ...

Anne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-07-03 07:47

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> Jeg læste lige på DR Tekst-tv, at en 13-årig pige forsvandt i Horsens i
> mandags. Gad vide, om der er nogen, der har ladet sig inspirere af
> presseomtalen om mordet på Mia?

Sorry hvis det lyder for koldt - men... det er jo lige netop det pressen
vil have dig til at tænke. Der er ingen mistanke om at der er begået en
forbrydelse (så vidt jeg kan se - har kun lige skimtet det forskellige
igennem) tror man blot at hun har fundet en kæreste hun er sammen med?

Lad os nu latterliggøre os selv overfor pressen ved at ligge os i deres
spor. Lad Mia-sagen få fred - og få pressen til IKKE at sælge aviser på
frygten for en gentagelse - af den ene eller anden art.

mvh
Johan

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 08:45

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Sorry hvis det lyder for koldt - men... det er jo lige netop det pressen
> vil have dig til at tænke.

Det er sikkert rigtigt, men jeg er nok meget almindelig på det punkt.

> Der er ingen mistanke om at der er begået en
> forbrydelse (så vidt jeg kan se - har kun lige skimtet det forskellige
> igennem) tror man blot at hun har fundet en kæreste hun er sammen med?

Det ved jeg ikke. Jeg har kun læst, pigen er efterlyst 5 dage efter, hun
forsvandt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-07-03 09:51

> Det ved jeg ikke. Jeg har kun læst, pigen er efterlyst 5 dage efter, hun
> forsvandt.

Her hentyder jeg til:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=211742

Desuden det at pigen _først_ er efterlyst 5 dage efter hun er forsvundet
siger mig et eller andet sted - at det kan tyde på hun ikke gør dette
tricks første gang. 5 dage er trods alt en del tid at være væk...
hvorfor først efterlyse hende så sent, hvis hun normalt altid var til at
finde?

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-07-03 09:53

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> tricks første gang. 5 dage er trods alt en del tid at være væk...
> hvorfor først efterlyse hende så sent, hvis hun normalt altid var til at

Hvis vi endelig skulle lave gruppen om det
dk.snak.kriminalitet+ekstrabladet skulle vi nok tage et kig på
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=211731 istedet.

mvh
Johan

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 23:12

In article <bfb0th$kgm$2@sunsite.dk>, johan@weknowthewayout.com says...

> Hvis vi endelig skulle lave gruppen om det
> dk.snak.kriminalitet+ekstrabladet skulle vi nok tage et kig på
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=211731 istedet.

Begge links fører til tomme sider når jeg kigger på dem?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 10:10

> Her hentyder jeg til:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=211742

Nå, har de også taget fat i sagen? Jeg læser sjældent den avis.

> Desuden det at pigen _først_ er efterlyst 5 dage efter hun er forsvundet
> siger mig et eller andet sted - at det kan tyde på hun ikke gør dette
> tricks første gang. 5 dage er trods alt en del tid at være væk...

Hvilket trick? Tilsyneladende plejer hun ikke at være væk i fem dage.

> hvorfor først efterlyse hende så sent, hvis hun normalt altid var til at
> finde?

Det kan skyldes, at få dages forsvinden kan forklares med, at hun er sammen
med nogle venner eller en kæreste, mens den forklaring ikke er sandsynlig
efter 4-5 dage.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-07-03 19:26

> Nå, har de også taget fat i sagen? Jeg læser sjældent den avis.

Heller ikke jeg af samme grund ;)

> Hvilket trick? Tilsyneladende plejer hun ikke at være væk i fem dage.

De viser jeg nu (ifølge DR) at hun boede på en instituation. Det kunne
lyde som om der havde været problemer med hende før?

> Det kan skyldes, at få dages forsvinden kan forklares med, at hun er sammen
> med nogle venner eller en kæreste, mens den forklaring ikke er sandsynlig
> efter 4-5 dage.

Men det vidste sig at hun alligevel var sammen med en sådan. Hmm, men
hvis man kan forsvinde pist væk i 3-4 dage hvorfor så ikke 6-7 dage? Det
handler om den tid det tager at finde frem til hende.

mvh
Johan

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-07-03 19:38

> De viser jeg nu (ifølge DR) at hun boede på en instituation. Det kunne
> lyde som om der havde været problemer med hende før?

Det kunne i hvert fald forklare de fem dage. Den oplysning fremgik i øvrigt
ikke af den første artikel om nyheden på tekst-tv.

> Men det vidste sig at hun alligevel var sammen med en sådan.

Jeg ved ikke helt, hvad det viste sig. Hendes såkaldte kæreste var en
23-årig sønderjyde. Er det normalt, at en 13-årig pige har en 23-årig
kæreste, som end ikke bor i lokalområdet? For mig kan det godt se ud til,
den store forskel er, at pigen nok ikke ville sladre til hverken sine
forældre eller institutionens personale. Hendes såkaldte kæreste var
jævnaldrende med den ret så kendte Steffen.

Noget helt andet, som ikke har noget med sagen at gøre, er, at jeg selv har
været på et børnehjem i Horsens, som nu er en institution for børn og unge,
som ikke kan bo hos deres forældre.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-07-03 23:58

> Det kunne i hvert fald forklare de fem dage. Den oplysning fremgik i øvrigt
> ikke af den første artikel om nyheden på tekst-tv.

Fremgik aaf TV-avisen. Kl. 21 på DR den dag hun blev fundet.

> [...]
> forældre eller institutionens personale. Hendes såkaldte kæreste var
> jævnaldrende med den ret så kendte Steffen.

Hun havde fundet ham over internettet. Det er faktisk rimelig normalt
med store aldersforskelle - også blandt de unge. Kender selv til par
hvor pigen er 15 og fyren er 24 år. Også andre tilfælde med piger under
15 års alderen - hvis det r her problemet ligger.

At de har fundet hinanden over nettet bryder netop
"lokalområde"-problematikken. Tilsynelandende var hun blot træt af at
være på institutionen og valgte derfor at besøge fyren hun havde lært at
kende over nettet. Om det er uden risiko er så en anden sag.

> Noget helt andet, som ikke har noget med sagen at gøre, er, at jeg selv har
> været på et børnehjem i Horsens, som nu er en institution for børn og unge,
> som ikke kan bo hos deres forældre.

Jah, jeg siger heller ikke det er derfor - og man blot bør ignorere
sagen. Men at mere eller mindre sætte den op som en drabssag her i
gruppen med det samme er lidt overkill ;)

mvh
Johan

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 23:10

In article <bfapgj$ang$1@sunsite.dk>, johan@weknowthewayout.com says...
> Lad os nu latterliggøre os selv overfor pressen ved at ligge os i deres
> spor. Lad Mia-sagen få fred - og få pressen til IKKE at sælge aviser på
> frygten for en gentagelse - af den ene eller anden art.

Lad os lige gå på vandet nu vi er i gang.

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 23:31

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Lad os lige gå på vandet nu vi er i gang.

*LOoOL* ... Amen!! Sådan... nu er den "gode"
dialog vist igang *S*

Fortsat god lørdag *G*

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 12:34

Avisen opfordre da ikke til mord!! Hvis du mener det .. så er vi alle vel
skyldige?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 12:47

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> wrote in message
> Avisen opfordre da ikke til mord!!

Gør den ikke indirekte det ved i den grad at svælge i dem? Det er vist
velkendt, at der er mange, der gerne går til ekstremer for at blive kendt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 13:16

og vi gør det ved at købe dem...

> [...]
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender. Jeg forbeholder mig til enhver tid ret til at tage fejl og ændre

Enig!!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-03 13:33

> Gør den ikke indirekte det ved i den grad at svælge i dem? Det er vist
> velkendt, at der er mange, der gerne går til ekstremer for at blive
kendt.

Der er kun én, der svælger her, og det er da dig. Du slår en ganske
banal og ligegyldig historie op og drager sammenligninger til en anden,
voldsomt eksponeret sag - sammenligninger der i bedste fald må betegnes
som rent spekulative og som i værste fald tyder på en unormal interesse
i ikke at slippe sagen om Mia.

--
-Jens B.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-07-03 00:01

Jens Bruun wrote:
> [...]
> voldsomt eksponeret sag - sammenligninger der i bedste fald må betegnes
> som rent spekulative og som i værste fald tyder på en unormal interesse

Jah, det har Ekstra Bladet netop. De havde den stående som tophistorie
på deres website i flere timer. Dog til artiklen som IKKE skrev noget om
formodningerne om at hun var ved en kæreste - men med link til en
lettere redigeret historie om hun blot var forsvundet i det antal dage.

mvh
Johan

Fra : nusle

Dato : 19-07-03 23:18

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej,

> Avisen opfordre da ikke til mord!! Hvis du mener det .. så er vi alle vel
> skyldige?

Det gør den vel i præcis lige så høj grad som pædofil-siten
opfordrer til barnemord/voldtægt.

Den slags "aviser" skriver om og svælger i mord, vold osv.
uden at det kan hidse nogen op, selvom det endda eksponeres
i gadebilledet tillige - mange køber det endda (fat det hvem
der kan).

Apropos - der er sikkert rigtigt mange der køber Ekstra
Bladet, der sidder med deres snævertsyn og har en meget
stålfast mening om f.eks. sites som den for pædofilgruppen.

Bare for min egen fornøjelses skyld vil jeg da lige nævne en
af mine ikke så polerede holdninger, nemlig at der er mange
der stemmer på f.eks. DF, at tælle blandt læsere af EB og
BT - små hjerner, små verdner, små aviser, små sko - og
hold fast hvor det hele trykker.

(Nogle gange må det bare ud *GG*)

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 23:09

In article <3f184d12$0$5141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> Jeg læste lige på DR Tekst-tv, at en 13-årig pige forsvandt i Horsens i
> mandags. Gad vide, om der er nogen, der har ladet sig inspirere af
> presseomtalen om mordet på Mia?

De sagde også noget om hun vist var en bølle som før var stukket af. Men
iøvrigt, har folk fået hedeslag eller noget? Jeg syntes folk slås ihjel
til højre og venstre i øjeblikket!

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 23:34

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Men iøvrigt, har folk fået hedeslag eller noget? Jeg syntes folk slås ihjel
> til højre og venstre i øjeblikket!

Næh! Det er bare ved at være standarden i vores måde at være på ... - det må
kun handle om mig mig og mig .. og jeg VIL have ret

Nå.. men godnat!
Anne

Fra : PerX ...

Dato : 20-07-03 14:23

In article <3f19c779$0$915$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
annebwitte@stofanet.dk says...

> [...]
>
> Næh! Det er bare ved at være standarden i vores måde at være på ... - det må
> kun handle om mig mig og mig .. og jeg VIL have ret

Mja, det ville selvføligelig lette diskussionerne på internettet (hvis
man skyder først altså ;)

>Nå.. men godnat!
>Anne

Drøm sødt!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-07-03 08:12

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Men
> iøvrigt, har folk fået hedeslag eller noget? Jeg syntes folk slås ihjel
> til højre og venstre i øjeblikket!

Det har jeg også bemærket.

Pigen fra Horsens er i øvrigt fundet i god behold. Til gengæld blev en
45-årig kvinde myrdet på Amager i går eftermiddag. Der har næsten været et
drab om dagen i juli.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anne

Dato : 20-07-03 09:06

Ork .. det bliver ikke kun en "sommerting" ... "Der har næsten været et drab
om dagen i juli." Det bliver en standard-"ting"...
God søndag.....

> Denne meddelelse udtrykker at Jeg forbeholder mig til enhver tid ret til
at tage skrive tingene på min egen måde ... *G*

Fra : T'abula R'asa

Dato : 20-07-03 20:16

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Børge skrev bl.a.:

> [...] Hendes såkaldte kæreste var en 23-årig sønderjyde. [...]

Hvorfor nu lige " såkaldte kæreste "? De to kan vel være kærester, som
alle mulige andre par. At hun "kun" er 13 år, gør vel ikke kærligheden
mindre reel, forhold og følelser mindre troværdige.

Peace out
PSW

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-07-03 08:48

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> wrote in message

> Hvorfor nu lige " såkaldte kæreste "? De to kan vel være kærester, som
> alle mulige andre par. At hun "kun" er 13 år, gør vel ikke kærligheden
> mindre reel, forhold og følelser mindre troværdige.

Kan være - men behøver ikke være.

Med venlig hilsen
Børge