Stofanet / router
Fra : Torben Brøndum

Dato : 18-07-03 19:02

hej,

Har anskaffet mig en Linksys BEFSX41 router/firewall og har samtidig
stofanet med fast ip. Kan ikke få hul igennem til internettet.

Har sat wanconnection type til statis ip og derefter indtastet min faste ip
(lan ip hos stofanet som kov. til global fast ip), subnetmaske gateway og
dns - alle tildelt på stofanettet.

Jeg har fast ip på mit eget lan samt har husket at angive routerens ip som
gateway. Jeg kan altså ikke få forbindelse til stofanet.

Firewall er slået fra på routeren. Hvad kan være galt ? Kan sagtens
konfigurere routeren fra eget lan.

Er der nogen af Jer, der har konfigureret en router sammen med stofanet ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : MN

Dato : 19-07-03 06:48

"Torben Brøndum" <Webmaster1@worldwide.dk> wrote in message
> [...]
> konfigurere routeren fra eget lan.
>
> Er der nogen af Jer, der har konfigureret en router sammen med stofanet ?

Husk at taste DNS fra stofa ind på dine maskiner hvis du kører med fast IP.

Mogens

Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-07-03 08:53

"MN" <mogensFJERNDET@dbs.dk> wrote

> Husk at taste DNS fra stofa ind på dine maskiner hvis du kører med fast
IP.

I mit tilfælde skulle jeg have indtastet mit netkort´s mac-adresse - altså
netkortet
leveret fra stofanet - i routerens opsætning (mac-cloning). Så var der hul
igennem
til stofanet/internettet.

Torben Brøndum