multiplayer RPG
Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-03 13:45

Hej ng.

Ja så kom den længe ventede expansion
til Neverwinter - og sikke hurtigt den
var overstået.
Har været igennem en del af de modules
der er lavet til Neverwinter - så det
ville være godt med lidt luftforanding.
Så nu sidder vi 3 mand der mangler noget
nyt at kaste os over.
Jeg synes generelt at de RPG'er der dukker
op lider under den store mangel at der sjældent
er en multiplayer del.
Jeg søger derfor nogle anbefalinger til hvad
der kunne være værd at kaste sig over.
Er ret vild med fordelingen mellem action og
rollespil (og hele stilen) i Neverwinter - så
det er lidt i den stil jeg søger.
Det skal kunne spilles på en privat server - altså
ikke noget udelukkende MMORPG.
Vi skal kunne spille som et team.
Hvad er der derude der rykker ??
--
Peter J

Fra : Simon Nejmann

Dato : 18-07-03 14:15

On Fri, 18 Jul 2003 14:45:01 +0200, "Peter Jensen"
<spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote:

>Er ret vild med fordelingen mellem action og
>rollespil (og hele stilen) i Neverwinter - så
>det er lidt i den stil jeg søger.

Hmm, I kunne prøve Icewind Dale 2 - kører i Infinity Engine (ligesom
Baldurs Gate bare opdateret - det betyder altså 2D og ikke 3D grafik)
og bruger DnD 3. edition regler (ligesom Neverwinther Nights)

Kort fortalt er Icewind Dale (1+2) dungeon crawl hvor man taler med
nogen forskellige folk en gang i mellem og løser quests - IMHO meget i
samme stil som Neverwinther.

>Det skal kunne spilles på en privat server - altså
>ikke noget udelukkende MMORPG.
>Vi skal kunne spille som et team.
>Hvad er der derude der rykker ??

Tjo, det er så det... IwD (både 1+2 og faktisk også BG 1+2) kan
spilles i multiplayer, men jeg har ikke haft chancen for at prøve det
- jeg håber nogen andre kan hoppe ind her og give et review :)

Men lad der ikke være nogen tvivl: Jeg syntes IwD2 er et fantastisk
spil, og jeg syntes I burde prøve det :)

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann