Lyd på Asus A7N8X Deluxe?
Fra : Falcon

Dato : 18-07-03 09:59

Jeg har lige købt overnævnte bundkort og kan se at der er inbygget
surround lydkort. Jeg har i forvejen et SB Live 5.1, men hvordan er
kvaliteten af det inbyggede lydkort i forhold til SB Live?

Falcon

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-07-03 10:55

> Jeg har lige købt overnævnte bundkort og kan se at der er inbygget
> surround lydkort. Jeg har i forvejen et SB Live 5.1, men hvordan er
> kvaliteten af det inbyggede lydkort i forhold til SB Live?

Ifølge
http://groups.google.com/groups?threadm=3f16fb53%240%241651%24ba624c82%40nntp05.dk.telia.net
og
http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html
er nVidias AudioProcessingUnit minimum på højde med Audigy 2
(der er et par generationer senere end SB Live 5.1) mht. CPU
belastning.

Lydkvaliteten kan kun overgås ved anvendelse af et rent digitalt lydsystem.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-03 11:01

> [...]
> surround lydkort. Jeg har i forvejen et SB Live 5.1, men hvordan er
> kvaliteten af det inbyggede lydkort i forhold til SB Live?

Lyden er ret god på bundkortet og er en af grundende til jeg at købte det.
Desuden er belastningen på CPU'en meget begrænset idet lydkortet har sin
egen processer - det har klart sine fordele hvis man er til spil :)

Se evt her:

http://www6.tomshardware.com/game/20030405/sound_for_games-02.html

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-03 12:00

>Jeg har lige købt overnævnte bundkort og kan se at der er inbygget
>surround lydkort. Jeg har i forvejen et SB Live 5.1, men hvordan er
>kvaliteten af det inbyggede lydkort i forhold til SB Live?
Rigtig god, og softwaren/driverer også, og så frigiver du jo et pci slot
der giver en bedre luft gennemgang.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-07-03 16:46

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> surround lydkort. Jeg har i forvejen et SB Live 5.1, men hvordan er
> kvaliteten af det inbyggede lydkort i forhold til SB Live?

Efter hvad jeg har læst mig til skulle det svare til et SBLive 5.1.
Det er ikke dårligere det er helt sikkert.

Derudover er driverne bedre end til Creatives kort.