Fejlmeddelelse ved postafsendelse
Fra : Lars Ibsen

Dato : 18-07-03 09:30

Hej Ng,
Jeg har lavet et excel regneark som sendes som email via en makro.
Efter at have opgraderet til Office XP får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Der er intet standardprogram til afsendelse af email eller også kan det
nuværende program
til email ikke udføre meddelelsesforespørgelsen. Kør Microsoft Outlook og
angiv det som
standardprogram."

Når jeg går ind i Internetindstillinger, Programmer er Outlook angivet som
program til email.
Er der andre steder man skal angive det?

mvh / Lars

Fra : BJ.DK

Dato : 18-07-03 10:00

"Lars Ibsen" <litdv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende program
> til email ikke udføre meddelelsesforespørgelsen. Kør Microsoft Outlook og

Jeg ved ikke, hvor problemet opstår, men jeg kan i Excell 2000 se, at der er
nogle web-indstillinger under "Funktioner - Fanebladet generelt - Knappen
[Web-indstillinger].

Prøv evt. at se i Excell XP om der er noget lignende...?

Børgesen

Fra : Lars Ibsen

Dato : 18-07-03 10:31

> [...]
> [Web-indstillinger].
>
> Prøv evt. at se i Excell XP om der er noget lignende...?

Tak for svaret.
Jeg har prøvet de forskellige webinstillinger. Desværre har det ikke
hjulpet.

mvh / Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-07-03 10:39

> [...]
> program til email.
> Er der andre steder man skal angive det?

Kan du ikke lige vise koden til afsendelse af mailen?

Jan

Fra : Lars Ibsen

Dato : 18-07-03 14:54

"Jan Kronsell" <kronsell(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke lige vise koden til afsendelse af mailen?
>
> Jan

Hej Jan,
Her er den komplette kode.

Sub Mail_ActiveSheet_1()
'19/5-03 Lars Ibsen
Dim sDate As String

Range("A1:S28").Copy
Application.Workbooks.Add
Columns("A:S").Select
Selection.ColumnWidth = 4
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste

On Error GoTo Stop

ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = "&I" & "&8" & Application.UserName _
& " " & Format(Now(), "dd / mm - yy")

sDate = Format(Date, "dd-mm-yy") & " " & Format(Time, "hh-mm")
ActiveWorkbook.SaveAs "Ark fra" & " " & ThisWorkbook.Name & " " & sDate _
& ".xls"

ActiveWorkbook.SendMail "litdv@hotmail.com", "Ordre på" & " " & Range("E8")
ActiveWorkbook.ChangeFileAccess (xlReadOnly)
Kill ActiveWorkbook.FullName
ActiveWorkbook.Close False
Range("ordreseddel").Select
Application.CutCopyMode = False
Range("bio,by,titel,filmnummer,kopinummer,start,slut,fra,plakat,lærred3,lærr
ed6,foto,trailer,dts,bemærkninger").Select
Selection = ""
Range("bio").Select

Stop:
Exit Sub
End Sub

mvh / Lars

Fra : pre

Dato : 18-07-03 18:30

Måske det var en idé at følge Excel´s vejledning:

Send a worksheet as the body of an e-mail message directly from Excel
System requirements for mailing workbooks and worksheets

1.. In Excel, click E-mail on the Standard toolbar.
2.. Click Send single sheet as message body.
3.. In the To and Cc boxes, enter recipient names, separated by
semicolons.
To select recipient names from a list, click the icon next to To or Cc.
The name of the worksheet appears in the Subject box by default, but you can
type another name.
4.. Set the options you want for this message .
5.. Click Send this Sheet .

Jeg har netop afsendt en arbejdsbog til mig selv - og har modtaget den i
original stand.
Rutinen er uændret fra Office2000 til XP. Forsendelsen kan ske som HTML,
hvor modtageren kan redigere i filen, eler som vedhæftede filer.
At bruge Filer menuens SendTo forudsætter Exchange server og vil ellers
levere den fatale fejltekst.

pre

Fra : pre

Dato : 18-07-03 09:44

Ja, Outlook har (og OE har også) den vane at spørge om det er standard mail
program, indtil spørgsmålet er besvaret. Ved opgradering bruges den
tidligere indstilling.
pre