Telt-lampe til 220V
Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 18-07-03 07:49

Hjælp....
Nogle der kender en butik som forhandler noget i retning af dette (som
er udsolgt):
http://www.rc-internet.com/kunder/jemogfix/sider/tilbud/side_01.html
Vi skal bruge 2 lamper som vi kan hænge op i vores telt. De må meget
gerne være med lavenergirør da den ene skal stå tænt hele natten pga.
knægtens mørkerad.
Skal være 220V, remote control skal ikke bruges.
Har søgt hos spejdersport, de har kun lamper til gas hvilket vi ikke tør
bruge natten over.
Neergaard har ikke nogle på deres site som man kan se på.
Skal som det sidste skal det også kunne afhentes i Kbh / midtsjælland da
turen går til Bornholm lørdag morgen.
Nogle der har et tip vi kan bruge så?
Mvh->Allan Beach
DK 4000 Roskilde

Fra : Inger og Lars Ørbæk

Dato : 18-07-03 08:56

Hej Allan
Den viste lampe er på tilbud hod Harald Nyborg. Men den er ikke 220 v. men
på batterier.
Hvad med selv at lave noget hvis det skal være 220 v. En fatning, en
passende skærm og en sparepære, så sskulle den vel være der.
vh
Lars Ø

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-07-03 09:14

Inger og Lars Ørbæk wrote:
> [...]
> Hvad med selv at lave noget hvis det skal være 220 v. En fatning, en
> passende skærm og en sparepære, så sskulle den vel være der.

Eller en af de lamper som mekanikere bruger. Der er da krog i og svjv så
bliver den ikke særlig varm.

--
mvh Karsten
Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 18-07-03 09:41

Karsten Madsen skriver:

> Eller en af de lamper som mekanikere bruger. Der er da krog i og svjv så
> bliver den ikke særlig varm.

Kender dem godt. Men det er sådan et koldt og kedeligt koldt lyd. Havde
håbet på at de lamper som de solgte som linket var bare lidt varmere i
belysningen uden at være luderlyd (ti hi, det har jeg i bilen).

Men det lyder lidi som om jeg selv må bikse noget sammen

//Beach

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-07-03 10:53

Allan Beach Jensen wrote:
> [...]
> bilen).
> Men det lyder lidi som om jeg selv må bikse noget sammen

Jeg kunne forestille mig at du kunne lave lampen fra Jem&Fix om fra
glødelampe til hvide/blå dioder. De bruger ikke meget strøm. Jeg har selv
lavet min søns lille lampe, som er købt sammen med noget Safaritøj i Odense
Zoo om fra glødelampe til rødt diode, da han også er mørkerad. Jeg skal dog
have den udskiftet med en hvid eller blå (måske fra en diodeforlygte).

/karsten

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 18-07-03 09:37

"Inger og Lars Ørbæk" skriver:

> Hvad med selv at lave noget hvis det skal være 220 v. En fatning, en
> passende skærm og en sparepære, så sskulle den vel være der.

Jo, det kunne jeg jo godt. Men da mine hjemmefusketing "måske" ikke kan holde
fugt og anden kondens ude kan vi jo være uheldige at skittet laver en
kortslutning hvilket i værste tilfælde kan gå helt galt.

//Beach

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-07-03 10:32

> [...]
> knægtens mørkerad.
> Skal som det sidste skal det også kunne afhentes i Kbh / midtsjælland da

Har du overvejet at anskaffe en solarlampe som kan oplades af
solen/lyset i løbet af dagen og automatisk tænder når det bliver
mørkt! Det må da være det perfekte som vågelampe.
Jeg har set dem både hos Harald Nyborg og hos Silvan og de koster ikke
ret meget.

mvh.
Ole Sørensen

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 19-07-03 22:06

I njus: (2bd5da4d.0307180131.6c977857@posting.google.com),
tastet Ole Sørensen <serv-01@fak.dk> :

> [...]
> mørkt! Det må da være det perfekte som vågelampe.
> Jeg har set dem både hos Harald Nyborg og hos Silvan og de koster ikke

Og de lyser heller ikke så mye at det merkes, et stearinlys lyser dobbelt
så mye. (Men lysdioden varer leeenge).

Bjørn

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 22:25

> [...]
> Neergaard har ikke nogle på deres site som man kan se på.
> Skal som det sidste skal det også kunne afhentes i Kbh / midtsjælland da

Jeg har til knægtens iglo lavet en lampe der kørr på 24V fra en aflagt
transformator til en jule-lys-kæde. Lampen er 2 stk 12V/10W's
bag-lygte-pærer sat i serie monteret i en tom plast-cola-flaske der er
materet med et stykke sandpapir. Transformatoren placeres et sikkert og tørt
sted under vores campingvogn. Der er således IKKE 220V i teltet med fare for
kortslutninger og stød p.g.a. fugt m.v.
Denne løsning duer selvfølgelig ikke hvis man ikke kan placere
transformatoren et sikkert sted.

Mvh

Jens