Thouroughbred på A7V133-c
Fra : Martin Petersen

Dato : 17-07-03 21:03

Hejsa.

Kan det passe jeg ikke kan få en XP2400+ til at køre på mit A7V133-C? Det er
et rev. 1.05. som ifølge
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm understøtter
thoroughbred. Hvis jeg kører 100 MHz FSB starter den fint op, men ved 133
kommer der aldrig billede på.

Den har kørt fint indtil nu med en XP1600+ (palomino).

- Martin

Fra : Leony

Dato : 19-07-03 19:23

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det passe jeg ikke kan få en XP2400+ til at køre på mit A7V133-C?

Du har opdateret BIOS til version 1009?
Måske 1010b.

> Det er et rev. 1.05. som ifølge
> http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm understøtter
> thoroughbred. Hvis jeg kører 100 MHz FSB starter den fint op, men ved
> 133 kommer der aldrig billede på.

Da du har skrevet rev. 1.05. går jeg ud fra at du er klar over at der
også findes et rev. 1.05 (sidstnævnte understøtter ikke T-Bred).

Asus' eget cpu support skema nævner ikke noget om T-Bred support:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Ved dog ikke om det er helt opdateret, da den kun går til BIOS 1007 (på
deres FTP kan man hente 1010 beta ftp://ftp.asuscom.de)

Hvis du kigger længere nede på a7vtroubleshooting, så er der et skema
hvori der står:

CPU Name Freq. ( MHz )
Athlon XP ("Thoroughbred") 1700+ to 2200+

Dette kunne indekere, at boardet kun understøtter cpu'er inden for denne
MHZ gruppe.
Hvis dette passer, så er det klart at du ikke kan få boardet til at æde
din 2400+.

Jeg fandt endvidere dette skema via Google Groups (søgeord a7v133-c
support 2400+:
http://groups.google.com/groups?q=a7v133-c+support+2400%2B&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&selm=avu49t%24g1c%2403%241%40news.t-online.com&rnum=1
af dette skema fremgår det, omend det er lidt kryptisk at overskue, at
2200+ er understøttet, men ikke højere.

Da jeg ikke har boardet og derfor ikke kan teste ovenstående, er det kun
kvalificerede gæt - ikke fakta.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/