Skærme
Fijala 3554
Samsung 959NF
Fra : kis

Dato : 17-07-03 18:31

Nu har jeg endelig fået en Samsung 959nf skærm, der er nogenlunde
geometrisk i orden, men den er stadigvæk ikke 100 % perfekt, og det er
selvfølgelig på grund af de manglende horisontale skærmindstillinger.
Er det ikke muligt at få fat i et eller andet software, der kan
afhjælpe problemet? Jeg kan ikke blive ved med at returnere mine
Samsung skærme i en uendelighed.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra : M.Kay

Dato : 17-07-03 23:06

I know it's awful, but kis wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm
saying:

> [...]
> Er det ikke muligt at få fat i et eller andet software, der kan
> afhjælpe problemet? Jeg kan ikke blive ved med at returnere mine

Hvilke indstillinger tænker du mon på, helt præcist? Der findes næppe noget
software der kan mere end det der følger med skærmen

Tror du ikke du måske er en smule for kritisk? Jeg har aldrig selv set en
af disse flade crt-skærme være 100% geometrisk perfekte, og jeg har set
mange. Jeg har sikkert heller aldrig set en alm. crt der var perfekt, men
det er noget sværere at spotte når overfladen er buet.
Hvis det drejer sig om nogle millimeter, så får du det nok ikke bedre. Hold
evt. øje med om ikke det bedrer sig når skærmen er helt varmet op efter en
halv time? I hvert fald kan du være sikker på dit øje vil vænne sig til
fejlene og glemme at fortælle dig om dem, med mindre du bevist holder øje.

Har du overvejet om du i virkeligheden ikke er til TFT'er?

Selv en tilfreds ejer af samme skærm.
--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Gismo

Dato : 17-07-03 23:40

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejlene og glemme at fortælle dig om dem, med mindre du bevist holder øje.

Er vil det samme på tv'r med flat billederør. Der er også geometriske fejl.
Man slipper først for dem hvis man betaler *mange* penge for sit tv eller
køber et plasma. (ca det jeg fik af vide, da jeg nævnte de fejl til min tv
pusher)

> Selv en tilfreds ejer af samme skærm.

ditto - kun haft den en lille uge

Gismo

Fra : kis

Dato : 18-07-03 06:48

> Hvilke indstillinger tænker du mon på, helt præcist? Der findes næppe noget
> software der kan mere end det der følger med skærmen

Skærmmenuen er kun indstillet til at æmdre alle de lodrette
skærmindstillinger - underligt nok. Den eneste mulighed for at ændre
på de vandrette, er at fedte lidt med rotationsmuligheden, men der kan
du jo ikke ændre på selve bøjningsgraden. Hvorfor Samsung ikke har
tænkt på dette, fatter jeg ikke. Ellers kunne jeg jo løse problemet
med ét lille klik. Skærmen er ellers 100% i orden; har et roligt,
stabilt, skarpt billede og ingen pixelfejl. De to berømte "tråde"
tænker jeg overhovedet ikke over.

> Tror du ikke du måske er en smule for kritisk?

Det håber jeg virkelig. Især fordi jeg vel efterhånden nok har bestemt
mig for at beholde skærmen. Jeg orker ikke rigtigt flere bytninger.
Især fordi forhandlere/producenter ikke er superglade for at bytte
dem. Den forrige skærm, jeg havde, var en rigtig dårlig geometrisk, og
der skulle jeg nærmest ned på knæ for at få en ny skærm.

>Jeg har aldrig selv set en af disse flade crt-skærme være 100%
geometrisk >perfekte, og jeg har set mange.

Det glæder mig, at du siger dette. Hvis det er normalt, at de ikke er
100% perfekte, kan jeg jo bedre leve med det. Og så vil jeg i mindre
grad føle mig snydt.

> [...]
bedre. Hold
>evt. øje med om ikke det bedrer sig når skærmen er helt varmet op

Det drejer sig om, at den øverste skærmkant buer ca. en millimeter ned
foroven, men at det udbedrer sig i løbet af skærmbilledet, så selve
læseteksten næsten ikke påvirkes. Opvarmining har ingen indflydelse.
Men en geometrisk fejl af den størrelsesorden er altså meget normal
for 959nf´eren?

>I hvert fald kan du være sikker på dit øje vil vænne sig til
> fejlene og glemme at fortælle dig om dem, med mindre du bevist holder øje.

Jo, jeg må vel lære at fokusere mindre på det. Lidt af la tinnitus:
Hjernen kan lære at ignorere det, så man til sidst ikke registrerer
det.

>Har du overvejet om du i virkeligheden ikke er til TFT'er?

Det er jeg jo nok. Men det er min pengepung nok ikke .

Fra : kis

Dato : 25-07-03 10:26

Jeg har nu fundet ud af, at jeg højst sandsynligt har mulighed for at
få pengene tilbage, fordi købsaftalen blev indgået over nettet, og
fordi jeg ikke havde mulighed for at se monitoren inden. Men jeg
venter stadig på en opringning i den forbindelse.

Men mit spørgsmål lyder på:

Er der nogen af jer, der kender til en god forhandler i
Københavnsområdet, hvor man har mulighed for at besigtige sin monitor
inden køb, og som samtidig yder en god service?

Jeg er såmænd stadigvæk interesseret i 959nf, fordi det stadigvæk
virker som om, at det er den bedste monitor til prisen. Men
geometrifejlene gør, at jeg simpelthen er NØDT til at se monitoren i
funktion, inden jeg køber den. Prisen er vel efterhånden ved at være
underordnet. Nu vil jeg bare have en ordentlig skærm.

På forhånd mange tak for hjælpen!!!

Skriv her eller mail..

Fra : kis

Dato : 27-07-03 20:03

Undskyld de gentagne beskeder.

Når jeg efterlyser en forhandler med god "service", tænker jeg på én,
der ikke alene har læst både købeloven og forbrugeraftaleloven, men
som også har tænkt sig at rette sig efter dem.