Wireless USB vs PCI adaptor
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 17-07-03 14:39

Hej

Jeg er til en ven kommet med det forslag at han, for at dele en
netforbindelse, skulle købe en WiFi router (3com) og en
USB-wifi-adaptor.

Han undre sig over mit valg at USB adaptor og mener at en PCI-adaptor
da må være det der skal købet idet USB ikke er designet til netværk.

Mit argument for USB er:
1: Den delte forbindelse er langt langsommere end USB (256 Kbit - 512
Kbit).
2: Der er med USB mulighed for at flytte adaptoren et sted hen for
der er bedre forbindelse - f.eks. sætte den på en hylde, i en
vindueskarm ect. PCI kortet vil blive placeret i PC'en med antennen
hængende bagud - delvist skjult bag PC/under skrivebord ect. Det kan
da ikke være godt for signalkvaliteten.
3: USB er billigere og nemmere at flytte fra PC til PC hvis det skulle
være nødvendigt.

Er jeg helt gal på den?

Mvh
Frank, Odense

Fra : Peter Hansen

Dato : 17-07-03 14:50

Du er ikke galt på den - tværtimod. Brug USB'en.

v.h.

Fra : JuNi

Dato : 17-07-03 16:20

Jeg kan kun give dig fuldstændig ret, har både USB og PCMCIA kort i
anvendelse, og man ser helt klart at ved den flexible anvendelse med USB
opnår man altid en bedre forbindelse.
Ole