Hvad har du selv gjort for at ændre .....
Fra : Claus

Dato : 17-07-03 11:40

Udledt af alle svarene/meningene i trådene:
Nu må vi selv tage et ansvar for vores "ord" og "meninger", Den afstumpede
Mia-morder o.a. kunne jeg godt tænke mig at kende lidt til baggrunden for de
udtalelser der bliver givet.

Jeg ser utroligt mange citater fra en svunden tid, ( og kan da osse selv
bruge et i ny og næ ) og rigtigt mange gode/dårlige argumenter.

Men-men-men.. Det er ligesom om der mangler noget...

Det er da for nemt at sidde bag PC'en og så komme med alle argumenterne.

Derfor: Hvad har DU aktivt inden for de sidste 10 år gjort for at forbedre
"verden"?

Mvh
Claus

Fra : Lykke

Dato : 17-07-03 12:05

lige på fam.-barn området.....så kan man som min mand og jeg har gjort det.
vi startede med at holde 1 1/2 års orlov pr. barn (x3), gik ned i tid på
arbejdspladsen, så der altid
er nogen hjemme før kl. 07.30 og efter kl. 13.30.
så kan man nemlig boykotte SFOér og lange dage i dagpleje/børnehaverne.
og dermed selv tage ansvaret for ens barn.
om det på sigt giver mennesker med fornuftige holdninger over for den øvrige
verden, det kan vi med god grund ikke vide, men vi kan håbe, og se tilbage
på at skaden formentlig ikke lå i deres barndom.
kun en ting er stensikker, lever man på den måde som vi gør, så bliver du
aldrig rig-rent pengemæssigt.

Fra : Hans Hüttel

Dato : 17-07-03 13:45

Claus skrev:

>Det er da for nemt at sidde bag PC'en og så komme med alle argumenterne.
>
>Derfor: Hvad har DU aktivt inden for de sidste 10 år gjort for at forbedre
>"verden"?

Det er et fantastisk godt spørgsmål, som vi alle bør stille os selv.
"Modargumentation som sovepude" er noget af det værste jeg ved.

Selv er jeg aktiv i Amnesty Internationals lokalforening i Aalborg. Se
http://home1.stofanet.dk/amnesty-aalborg for flere oplysninger om vores
lokalforening og http://www.amnesty.dk for mere om den danske afdeling.

Hans

Fra : Claus

Dato : 17-07-03 13:56

Ups, jeg har siddet og sovet da jeg lavede mit indlæg..

Jeg selv har indenfor de sidste 10 år brugt ca. 4 år, hvor jeg fysisk og
aktivt har været UN og NATO soldat på Balkan.
Her har jeg været med til at forsøge at få "normale" tilstande i et af vores
nærområder.

Mvh
Claus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-07-03 18:07

Claus wrote:

> Det er da for nemt at sidde bag PC'en og så komme med alle
> argumenterne.

Skal man opfylde en eller anden kvote af Gode Gerninger for at ens
argumenter får værdi?

Vi har allerede været igennem
http://www.nizkor.org/features/fallacies/appeal-to-emotion.html
er det nu tid til
http://www.nizkor.org/features/fallacies/appeal-to-authority.html
?

> Derfor: Hvad har DU aktivt inden for de sidste 10 år gjort for at
> forbedre "verden"?

Jeg har hjulpet mennesker på usenet med at få løst deres - fortrinsvis
tekniske - problemer.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 18:59

> Skal man opfylde en eller anden kvote af Gode Gerninger for at ens
> argumenter får værdi?

Nej da.. men ens mening er da værd at lytte til - og måske at man fornemmer
en vis forståelse bagved.. selv om personen ikke er enig! Forstår du hvad
jeg mener???

> Vi har allerede været igennem
> http://www.nizkor.org/features/fallacies/appeal-to-emotion.html

Nope... jeg har ikke... hvad er dette?

> er det nu tid til
> http://www.nizkor.org/features/fallacies/appeal-to-authority.html

Åh Okay?

Hmm... små bitte ting i hverdagen ... og gennem min måde at være på -
ligesom alle I andre forsøger at gøre tingene bedre.. ik!

> Jeg har hjulpet mennesker på usenet med at få løst deres - fortrinsvis
tekniske - problemer.

Hmm.. okay!

Anne

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-07-03 19:28

Anne wrote:

[Snip Toke: Skal der være opfyldt en kvote?]

> Nej da.. men ens mening er da værd at lytte til - og måske at man
> fornemmer en vis forståelse bagved.. selv om personen ikke er
> enig! Forstår du hvad jeg mener???

Det var bare ikke det Claus skrev: "Det er da for nemt at sidde bag
PC'en og så komme med alle argumenterne.". Den sætning implicerer at
argumentationen skal kunne underbygges af aktiv handling. Eftersom
argumentation handler om præmisser, logik og slutninger er dette ikke
tilfældet.

Baggrundsviden om deltagere er glimrende til at forstå hvorfor de
opfører sig som de gør. Det er skidt til at bedømme om det de siger
giver mening.

(medmindre vi snakker om ekspertviden og det er der vist endnu ikke
nogen der har stillet sig frem med)

[Snip http://www.nizkor.org/features/fallacies/appeal-to-emotion.html]

> Nope... jeg har ikke... hvad er dette?

"Det føles rigtigt at forbyde pædofili foreninger, derfor må det være
det rigtige at gøre".

> Åh Okay?

"Jeg har deltaget i ulandsarbejde, så jeg ved hvordan det forholder sig
med danske børn, der udnyttes".

Jeg vil gerne pointere at jeg ikke har set nogen argumentere på den
måde endnu. Derfor benyttede jeg spørgsmålsformen.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 17-07-03 22:21

> [...]
>
> Derfor: Hvad har DU aktivt inden for de sidste 10 år gjort for at forbedre

Hej Claus,

Jeg har tænkt meget over, om jeg skulle svare på dette indlæg. Nu gør jeg
det så alligevel, mest fordi jeg måske, som de fleste, ligger under for at
folks opfattelse af en, opstår på bagrund af ens handlinger.(I hvert fald
indimellem)
Jeg opfatter dit indlæg, som en slags konkurrance, hvor man kan vinde en
adgangsbillet til debatter med kød på. (Hmmmm)
Jeg mener selv, jeg gør et stor stykke samfundstjeneligt arbejde, ved at
opdrage mine børn. Jeg bruger meget tid på at give dem et så nuanceret
billede af verden og dens muligeder, som overhovedet muligt. Jeg deltager
aktivt i debatter og diskussioner på usenet og andre steder, i det virkelige
liv.
Jeg ved godt, at det ikke er det du efterlyser.
Det du efterlyser er frivilligt arbejde, i en eller anden form. Det har, og
gør jeg også i. Både politiks og humanitært. Jeg bryder mig bare ikke om
at "prale" med det. For det er ikke årsagen til at jeg gør den slags. Jeg
mener også, at man sagtens kan deltage i sådanne debatter uden at yde
frivilligt arbejde. Hovedsagen må være at man er nærværende og intresseret.

Mvh. Renate

Fra : Claus

Dato : 17-07-03 23:19

"Toke Eskildsen" darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
ews:Xns93BBC2768F18Ftokeeskildsen@130.133.1.4...

> Skal man opfylde en eller anden kvote af Gode Gerninger for at ens
> argumenter får værdi?

Nej, men det er rart at vide med hvilken baggrund, erfaring og med hvilket
meneskekundskab folk herinde har, når de debaterer.

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg opfatter dit indlæg, som en slags konkurrance, hvor man kan vinde en
> adgangsbillet til debatter med kød på. (Hmmmm)

Absolut ikke! Se ovenstående svar.

> [...]
virkelige
> liv.
> Jeg ved godt, at det ikke er det du efterlyser.

Jo, det er også en del af din meneskekundskab og erfaring.

> [...]
> mener også, at man sagtens kan deltage i sådanne debatter uden at yde
> frivilligt arbejde. Hovedsagen må være at man er nærværende og

Nej, ikke kun "frivilligt" arbejde. (se svaret ovenfor). Og det har INTET at
gøre med at prale med det.. Det er bare rart, for mig, at vide hvilken
ballast folk har når de udtaler sig, nogengange meget skråsikkert.

Mvh
Claus