Campion både
Fra : raberdudi

Dato : 17-07-03 11:22

hejsa

jeg står for at købe en campion explorer 552 fra 2000 med en mercruiser 210
hk.
så var det jeg tænkte om der måske var en eller nogle der har erfaringer
med eller kender til campion både, ris/ros

MVH
jv

Fra : Wayne

Dato : 17-07-03 12:48

Ohoj....

Generelt er Campion både af en god kvalitet. Jeg har min explorer 492, med
Mercury 125 Hp. (2+2) , nu på 7 år, og er stadig tilfreds med den. ( Den
stråler som en ny )

Jeg ved at enkelte af de første Explorer årgange kunne gå skilt ad ved
rællingen (samlingen), og nogen modeller revnede på langs af skroget tæt ved
kølen, men her snakker vi tilbage til starten af 90'erne.
Min har også en lille revne men kun i gelcoten.

Jeg har prøvet de fleste af modellerne på fyn,(Bådforhandler : Leif Larsen)
og syntes dengang at alle havde gode sejler egenskaber, og man fik meget båd
for pengene. Det skal dertil siges at vi prøve-sejlede dem i Svendborg
sund..... Og der er vandet næsten altid behageligt.

Husk bare at der hvor de bliver fremstillet (I Canada) Er ved en stor sø, og
mon ikke de har bedre
performance i en sø, kontra havet !! Det er i hvertfald ikke hver dag jeg
slæber min ned til havnen
for at komme på vandet !!! Jeg gemmer den til de gode dage hvor vandet er
roligt, for ellers er der
ikke meget ved det !! Men det er generelt for mindre både..

Se evt. min hjemmeside : http://joerlund.subnet.dk/
MVH. Lasse

Fra : Peter T

Dato : 17-07-03 15:54

Hej..

Vi har en Explorer 542 som er identisk med 552'eren på nær 542'eren har
udenbordsmotor.

Det er en fremragende båd som sagtens kan klare de danske farvande og noget
søgang. Jeg har efterhånden prøvet en del både i den klasse, og jeg synes
helt klart det er den der er bedst og sejle i. Jeg tror det er umuligt og
vælte den, meget sø dygtig.

Mht. kvaliteten så er der ikke noget og sætte en finger på der. Ingen tegn
på revner eller lign, og den har sejlet en hel del siden 1998.

Mvh.
Peter