stjæle filer
Fra : PA

Dato : 17-07-03 03:22

Jeg har med besvær sat en HTTP server op til downloading af filer.
Og inden længe så er linket spredt rundt omkring så serveren bliver
belastet alt for meget. En ven sagde jeg skulle få mig et PHP script
så der kun kunne downloades fra bestemte sites. Så jeg har
installeret PHP4. Det skulle virke, men den kode jeg har fået
dur ikke da den åbenbart er gammel. Nogen som kan rette den til
PHP4 ? Jeg har ikke selv en kæft forstand på PHP.

<?php
$ADMIN[defaulturl] = "http://...";

$okaysites = array("http://...","http://...");

$ADMIN[url_1] = "http://www.phpscriptcenter.com/download.php3?product=";
$ADMIN[url_2] = "http://downloads.com";
$ADMIN[url_3] = "http://downloads.com/new";

$reffer = $HTTP_REFERER;
if($reffer) {
$yes = 0;
while(list($domain, $subarray) = each($okaysites)) {
if (ereg("$reffer",$subarray)) {
$yes = 1;
}
}
$theu = "url"."_"."$site";
if ($ADMIN[$theu] AND $yes == 1) {
header("Location: $ADMIN[$theu]/$file");
} else {
header("Location: $ADMIN[defaulturl]");
}
} else {
header("Location: $ADMIN[defaulturl]");
}

?>
--
PA

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-07-03 07:17

PA wrote:
> Nogen som kan rette den til
> PHP4 ? Jeg har ikke selv en kæft forstand på PHP.
>
> <?php
[SNIP en masse kode]
> $reffer = $HTTP_REFERER;

Formentlig her... ændres til
$reffer = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

[SNIP] en masse kode.

Jeg har ikke gidet at tjekke om scriptet kommer med parseerrors eller
ligende? Giv os nogle fejlbeskeder... i stedet for vi blot skal sidde og
lede.

Desuden er en tur forbi
www.php-faq.dk eller www.webcafe.dk altid god inden man begiver sig
herind ;)

mvh
Johan

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-07-03 07:36

PA wrote:
> [...]
> dur ikke da den åbenbart er gammel. Nogen som kan rette den til
> PHP4 ? Jeg har ikke selv en kæft forstand på PHP.

Lyder mere som om en løsning som bør håndteres af webserveren.
Det kan nemt afvise/godkende de enkelte brugere/besøgende på din side.
I Apache kan det f.eks. gøres ved hjælp af en .htaccess-fil.
Spørg eventuelt i dk.edb.internet.software.apache

--
Med venlig hilsen / Regards
Søren Nielsen