Børnehjemmet Fjordbakken, Holbæk
Fra : Torben Sørensen

Dato : 16-07-03 23:42

Er de nogen der kender til dette sted, det skulle have været i bunden af
Fjordvej, vist nok på højre side ud til vandet. bygningen findes ikke i dag,
men er der en der kender noget til det, evt. har et billede af det så vil
jeg gerne se det ?, jeg har forhørt mig på lokalarkivet, men de har ingen.
det skulle have været der til en gang i 60'erne.

-- ved e-mail slet: FJERNMIG
Torben Sørensen

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 17-07-03 17:38

Thja--Måske tager jeg fejl, men det forekommer mig at være meget omtalt i et
af DR.s programmer SPORLØST, desværre husker jeg ikke hvilket, men det kan
være at der er andre med en bedre hukommelse.

mvh
Tom

Fra : Torben Sørensen

Dato : 17-07-03 21:16

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af DR.s programmer SPORLØST, desværre husker jeg ikke hvilket, men det kan
> være at der er andre med en bedre hukommelse.

Jeg har set det program og det var Familieplejen i Holbæk, som liger i
udkanten i udkanten af byen.
Torben Sørensen

Fra : mia gerdrup

Dato : 18-07-03 06:42

"Torben Sørensen" <torbenbsFJERNMIG@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f1703ed$0$13259$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> et
>
> Jeg har set det program og det var Familieplejen i Holbæk, som liger i

Prøv www.børnehjemnu.dk. Denne side tilhører Svendborg museum, som
har haft en udstilling om børnehjem før og nu. På siden findes dels en
opremsning af børnehjem, dels en efterlysningsside.
Du kunne også prøve at kontakte Maria Rytter som har stået for
udstillingen, måske her hun efterfølgende fundet ud af mere.

mia gerdrup

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-03 21:23

Det er ikke en .dk side - så den hedder www.børnehjem.nu

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jens Friis

Dato : 17-07-03 17:50

> [...]
>jeg gerne se det ?, jeg har forhørt
>mig på lokalarkivet, men de har ingen.
>det skulle have været der til en gang i 60'erne.

Hej Torben Sørensen.
Stedet hed Centralmissionens Spædbørnehjem Fjordbakken.
Min kone var elev der i 1962-63. I min kones fotoalbum er der
diverse billeder. Send mig en privat mail med med angivelse af
hvad det er for oplysninger du ønsker, så skal vi se om vi kan
hjælpe dig.
Med venlig hilsen
Jens Friis, Silkeborg