Problemer med den talende BIOS på ASUS P4P~
Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-07-03 17:25

Hej NG!

Jeg har netop lige installeret dette bundkort, men jeg kan ikke få den
talende BIOS til at funke. Selve BIOS'en virker fint, men den siger ikke
noget selvom funktionen er slået til. Hver gang computer starter op kommer
der 4 bip i et vilkårligt toneleje. Jeg har prøvet med en anden speaker, men
uden reslultat. På speaker conntecteren mangler der 2 ledninger i midten,
manualen siger at dette er jord, men kan det være derfor at der kommer disse
mærkelige lyde i stedet for en talebesked?

Min PC ser ud som følgende:

ASUS P4P800 Deluxe
Intel Pentium 4-C 2,4 GHz
2x kingston 256 MB DDR Ran
SB Live! Lydkort
Asus Geforce 2MX
IBM DeskStar 30 GB
IBM DeskStar 40 GB
Quamtum Fireball ST.2, 2.1 GB
ASUS DVD-Drev
Plextor brænder
Logitech mus+tastatur

Mvh
Daniel J.

Fra : Peter Pan

Dato : 16-07-03 17:54

"Daniel Jespersen" <nospam@ozon.lir.dk> skrev i en meddelelse
> der 4 bip i et vilkårligt toneleje. Jeg har prøvet med en anden speaker,
men
> uden reslultat. På speaker conntecteren mangler der 2 ledninger i midten,

Dette er den internal speaker. Talen kommer ud gennem det onboard lydkort.

> Min PC ser ud som følgende:
>
> ASUS P4P800 Deluxe
> SB Live! Lydkort

Har du dermed også disablet det onboard lydkort?

Mvh
Anders

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-07-03 18:03

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:bf3vtf$lh5$1@sunsite.dk...

> Dette er den internal speaker. Talen kommer ud gennem det onboard lydkort.

Okay, jeg troede ellers det kom ud af PC speakeren...

> Har du dermed også disablet det onboard lydkort?

Det har jeg nemlig

Men hvad kan skyldes de vilkårlige lyde som PC speakeren giver?

Mvh

Daniel

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 16-07-03 19:03

> Men hvad kan skyldes de vilkårlige lyde som PC >speakeren giver?

Det er nok en fejl kode.

mvh
Thomas

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 16-07-03 19:16

"Daniel Jespersen" <nospam@ozon.lir.dk> wrote in message

> Okay, jeg troede ellers det kom ud af PC speakeren...

> Det har jeg nemlig
>
> Men hvad kan skyldes de vilkårlige lyde som PC speakeren giver?

Så vidt jeg har forstået bipper P4C800 en gang for hver USB enhed du har
tilsluttet.
---
Mvh
Anders

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-07-03 19:21

"Anders Albrechtsen" <john@doe.com> wrote in message news:WDgRa.19028>
>Så vidt jeg har forstået bipper P4C800 en gang for hver USB enhed du har
tilsluttet.

Okay. Jeg har 4 USB enheder og den giver 4 bip, så kan det godt passe.

Tak for hjælpen PeterPan og Anders Albrechtsen

Mvh

Daniel

Fra : HKS

Dato : 17-07-03 03:17

> tilsluttet.
>
> Okay. Jeg har 4 USB enheder og den giver 4 bip, så kan det godt passe.

Fjern en af dine usb ting, bipper den så 3 gange, så er det vel iorden :)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 20:11

> [...]

> manualen siger at dette er jord, men kan det være derfor at der kommer disse
> mærkelige lyde i stedet for en talebesked?

På mit Asus A7V333 er der en jumper til at vælge
om Post speech skal komme ud af højtaleren eller
det onboard lydkort, sådan en er der måske også
på dit ?

Jan Rasmussen

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-07-03 21:51

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> wrote in message
> På mit Asus A7V333 er der en jumper til at vælge
> om Post speech skal komme ud af højtaleren eller
> det onboard lydkort, sådan en er der måske også
> på dit ?

Jeg har kigget hele manualen igennem og kunne ikke finde noget....

Mvh

Daniel J.

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 16-07-03 22:16

Jeg har et ASUS P4B533-E MB, her skal jeg bruge lydkortet på MB for at det
virker.

mvh Kim.