MySQL - link af tabeller
Fra : Stefan Garvig

Dato : 16-07-03 17:12

Hej

Hvor kan jeg læse mere om, hvordan jeg linker tabeller i MySQL?

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
For direct reply only:

Fra : Sparre

Dato : 16-07-03 17:21

> Hvor kan jeg læse mere om, hvordan jeg linker tabeller i MySQL?
>
> Glæder mig til at høre fra jer.

Ok, hvad med www.mysql.com (http://www.mysql.com/documentation/index.html)
der er da en fin dokumentation, og der står også noget om noget linking...

Øøøh og hvad bruger man egentlig linkning af tabeller til....?

--
Sparre

PS. Du kunne måske overveje dk.edb.database da det her jo faktisk er en ren
PHP gruppe

Fra : Mathias Vestergaard

Dato : 16-07-03 20:20

"Sparre" <christian@etdomæne.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, hvad med www.mysql.com (http://www.mysql.com/documentation/index.html)
> der er da en fin dokumentation, og der står også noget om noget linking...
>
> Øøøh og hvad bruger man egentlig linkning af tabeller til....?

Det bruges udelukkende til at bygge relations databaser, altså hvis du f.eks
har en tabel med nyheder og for hver nyhed er der et felt der hedder UserID,
det ID pejer på ID af user tabellen.
Så kan du når du fetcher nyheden lave et join så istedet for bare at
udskrive ID'en går den ind og henter navnet på brugeren fra user tabellen.
Normalt ville du nok lave en ekstra query i dit script, eller endnu værre,
indsætte brugerens navn i nyheds tabellen (dette skærer alt form for dynamik
væk fra scriptet og er ikke smart). Dette sparer både tid, kode og processor
tid.

-Mathias

Fra : Mathias Vestergaard

Dato : 16-07-03 17:53