/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
"Lugtfri slange for toilet"
Fra : Flemming


Dato : 01-04-01 18:12

Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½ sæson var
lugten tilbage.
Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
Flemming



 
 
Bjarke M. Christense~ (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 01-04-01 20:07

Jeg havde samme lugt problem og fattede egentligt ikke hvorfor, da det hele
vare lavet med lugttæt hvid slange. Troede jeg. Det viste sig at
udluftningsslangen vare lavet af et stykke alm. haveslange. Jeg havde godt
nok svært ved at forstå, at det skulle være et problem (der er jo ikke
"skidt" i denne og den går direkte ud i fribordet). Da jeg blev
tilstrækkelig panikslagen for at få bugt med lugten skiftede jeg også denne
til en hvid type til ca 300 kr (skørt). Jeg har ikke haft problemer siden (1
1/2 år).

Dog var jeg pessimistisk i starten og troede ikke det hjalp, men der gik
øjensynligt et par måneder før den karakteristiske lugt helt havde "forladt"
båden (madrasser, tæppper mm).

/Bjarke



"Flemming" <vikingis@hotmail.com> wrote in message
news:foJx6.10394$o4.469392@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
> Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½ sæson
var
> lugten tilbage.
> Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
> Flemming
>
>



Bent E. (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Bent E.


Dato : 03-04-01 13:04


Flemming skrev i meddelelsen ...
>Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
>Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
sæson var
>lugten tilbage.
>Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
>Flemming
>
>
Jeg har kun dårlige erfaringer med disse "lugtfrie" slanger.

Jeg monterede for ca. 10 år siden i stedet de grå plastrør, (den type
man bruger til afløb fra køkkenvaske m.fl.), og har ikke haft dårlig
luft siden.
De fås i flere dimensioner, og er relativt billige.
Alle mulige slags fittings fås også, og så er det nemt at arbejde med.
Kan købes i de fleste byggemarkeder.

Med venlig hilsen
Bent


Bjarke M. Christense~ (03-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke M. Christense~


Dato : 03-04-01 22:47

Ja, OK sådan nogle "rigtige" toilet rør. Ja, det kunne jeg godt forstille
mig måske var bedre. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over. Det er sikkert
også billigere.

Mon ikke bare man skal passe på, at de ikke knækker i samlingerne, når
skibet/installationerne giver sig ?? Har du slet ikke haft problemer med det
??

Bjarke

"Bent E." <bentejo@dsa-net.dk> wrote in message
news:986299538.322043@dyrup.dsa-net.dk...
>
> Flemming skrev i meddelelsen ...
> >Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
> >Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
> sæson var
> >lugten tilbage.
> >Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
> >Flemming
> >
> >
> Jeg har kun dårlige erfaringer med disse "lugtfrie" slanger.
>
> Jeg monterede for ca. 10 år siden i stedet de grå plastrør, (den type
> man bruger til afløb fra køkkenvaske m.fl.), og har ikke haft dårlig
> luft siden.
> De fås i flere dimensioner, og er relativt billige.
> Alle mulige slags fittings fås også, og så er det nemt at arbejde med.
> Kan købes i de fleste byggemarkeder.
>
> Med venlig hilsen
> Bent
>



BB (04-04-2001)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 04-04-01 11:55

Blot lidt tekniks indsigt. Toilet fiitings er lavet af PVC og derfor både kemisk
resistente [ absolut nødvedigt ;) ] og 100% kemisk tætte. Den hvide slange der fra
fabrikken følger med sø-toilettet er også af PVC, men af en blødere slags [ PVC tilsat en
'blødgøre' ]. Hold jer til PVC slanger [ men ikke af haveslange kvalitet ] og problemerne
udebliver.

/BB


"Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> wrote in message
news:9adgp1$5lu$1@news.cybercity.dk...
| Ja, OK sådan nogle "rigtige" toilet rør. Ja, det kunne jeg godt forstille
| mig måske var bedre. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over. Det er sikkert
| også billigere.
|
| Mon ikke bare man skal passe på, at de ikke knækker i samlingerne, når
| skibet/installationerne giver sig ?? Har du slet ikke haft problemer med det
| ??
|
| Bjarke
|
| "Bent E." <bentejo@dsa-net.dk> wrote in message
| news:986299538.322043@dyrup.dsa-net.dk...
| >
| > Flemming skrev i meddelelsen ...
| > >Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
| > >Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
| > sæson var
| > >lugten tilbage.
| > >Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
| > >Flemming
| > >
| > >
| > Jeg har kun dårlige erfaringer med disse "lugtfrie" slanger.
| >
| > Jeg monterede for ca. 10 år siden i stedet de grå plastrør, (den type
| > man bruger til afløb fra køkkenvaske m.fl.), og har ikke haft dårlig
| > luft siden.
| > De fås i flere dimensioner, og er relativt billige.
| > Alle mulige slags fittings fås også, og så er det nemt at arbejde med.
| > Kan købes i de fleste byggemarkeder.
| >
| > Med venlig hilsen
| > Bent
| >
|
|



Flemming (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 04-04-01 12:34

Så vidt jeg ved er det ikke PVC slanger, der sælges som toiletslanger.
BB hvor kan PVC slangerne købes?
Flemming

"BB" <bjarnebak@icqmail.com> skrev i en meddelelse
news:9aeufd$ard$1@news.inet.tele.dk...
> Blot lidt tekniks indsigt. Toilet fiitings er lavet af PVC og derfor både
kemisk
> resistente [ absolut nødvedigt ;) ] og 100% kemisk tætte. Den hvide slange
der fra
> fabrikken følger med sø-toilettet er også af PVC, men af en blødere slags
[ PVC tilsat en
> 'blødgøre' ]. Hold jer til PVC slanger [ men ikke af haveslange kvalitet ]
og problemerne
> udebliver.
>
> /BB
>
>
> "Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> wrote in message
> news:9adgp1$5lu$1@news.cybercity.dk...
> | Ja, OK sådan nogle "rigtige" toilet rør. Ja, det kunne jeg godt
forstille
> | mig måske var bedre. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over. Det er
sikkert
> | også billigere.
> |
> | Mon ikke bare man skal passe på, at de ikke knækker i samlingerne, når
> | skibet/installationerne giver sig ?? Har du slet ikke haft problemer med
det
> | ??
> |
> | Bjarke
> |
> | "Bent E." <bentejo@dsa-net.dk> wrote in message
> | news:986299538.322043@dyrup.dsa-net.dk...
> | >
> | > Flemming skrev i meddelelsen ...
> | > >Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
> | > >Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
> | > sæson var
> | > >lugten tilbage.
> | > >Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
> | > >Flemming
> | > >
> | > >
> | > Jeg har kun dårlige erfaringer med disse "lugtfrie" slanger.
> | >
> | > Jeg monterede for ca. 10 år siden i stedet de grå plastrør, (den type
> | > man bruger til afløb fra køkkenvaske m.fl.), og har ikke haft dårlig
> | > luft siden.
> | > De fås i flere dimensioner, og er relativt billige.
> | > Alle mulige slags fittings fås også, og så er det nemt at arbejde med.
> | > Kan købes i de fleste byggemarkeder.
> | >
> | > Med venlig hilsen
> | > Bent
> | >
> |
> |
>
>



BB (04-04-2001)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 04-04-01 12:58

I Århus kan de blandt andet købes hos de fleste bådudstyrs forretninger, men også hos Brd.
Willhelmsen på Venstre Ringgade til ca. ½-pris.

/BB


"Flemming" <vikingis@hotmail.com> wrote in message
news:mJDy6.18888$o4.990225@news010.worldonline.dk...
| Så vidt jeg ved er det ikke PVC slanger, der sælges som toiletslanger.
| BB hvor kan PVC slangerne købes?
| Flemming
|
| "BB" <bjarnebak@icqmail.com> skrev i en meddelelse
| news:9aeufd$ard$1@news.inet.tele.dk...
| > Blot lidt tekniks indsigt. Toilet fiitings er lavet af PVC og derfor både
| kemisk
| > resistente [ absolut nødvedigt ;) ] og 100% kemisk tætte. Den hvide slange
| der fra
| > fabrikken følger med sø-toilettet er også af PVC, men af en blødere slags
| [ PVC tilsat en
| > 'blødgøre' ]. Hold jer til PVC slanger [ men ikke af haveslange kvalitet ]
| og problemerne
| > udebliver.
| >
| > /BB
| >
| >
| > "Bjarke M. Christensen" <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> wrote in message
| > news:9adgp1$5lu$1@news.cybercity.dk...
| > | Ja, OK sådan nogle "rigtige" toilet rør. Ja, det kunne jeg godt
| forstille
| > | mig måske var bedre. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over. Det er
| sikkert
| > | også billigere.
| > |
| > | Mon ikke bare man skal passe på, at de ikke knækker i samlingerne, når
| > | skibet/installationerne giver sig ?? Har du slet ikke haft problemer med
| det
| > | ??
| > |
| > | Bjarke
| > |
| > | "Bent E." <bentejo@dsa-net.dk> wrote in message
| > | news:986299538.322043@dyrup.dsa-net.dk...
| > | >
| > | > Flemming skrev i meddelelsen ...
| > | > >Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
| > | > >Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
| > | > sæson var
| > | > >lugten tilbage.
| > | > >Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
| > | > >Flemming
| > | > >
| > | > >
| > | > Jeg har kun dårlige erfaringer med disse "lugtfrie" slanger.
| > | >
| > | > Jeg monterede for ca. 10 år siden i stedet de grå plastrør, (den type
| > | > man bruger til afløb fra køkkenvaske m.fl.), og har ikke haft dårlig
| > | > luft siden.
| > | > De fås i flere dimensioner, og er relativt billige.
| > | > Alle mulige slags fittings fås også, og så er det nemt at arbejde med.
| > | > Kan købes i de fleste byggemarkeder.
| > | >
| > | > Med venlig hilsen
| > | > Bent
| > | >
| > |
| > |
| >
| >
|
|



Bent E. (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Bent E.


Dato : 04-04-01 16:57


Bjarke M. Christensen skrev i meddelelsen
<9adgp1$5lu$1@news.cybercity.dk>...
>Ja, OK sådan nogle "rigtige" toilet rør. Ja, det kunne jeg godt
forstille
>mig måske var bedre. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over. Det er
sikkert
>også billigere.
>
>Mon ikke bare man skal passe på, at de ikke knækker i samlingerne, når
>skibet/installationerne giver sig ?? Har du slet ikke haft problemer
med det
>??
>
>Bjarke

Bjarke.
Nej, jeg har ikke haft problemer overhovedet. Man skal selvfølgelig
bruge de nødvendige fittings, hvis rørene skal følge en krum flade. Man
må endelig ikke forsøge at bøje rørene.
Husk også at montere samlingerne således at rørenden i f.eks. en muffe
vender "med strømmen", så man undgår at papir mv. hænger fast i de
skarpe kanter.
Fittings-bøjninger findes i mange forskellige vinkler, lige fra ca. 90
gr.
og ned til 15 gr. så vidt jeg husker. Det giver jo mulighed for at følge
en krum flade nogenlunde.

Mvh. Bent
>



Steen Andreasen (10-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen Andreasen


Dato : 10-06-01 21:51




Flemming <vikingis@hotmail.com> wrote in message
news:foJx6.10394$o4.469392@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
> Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½ sæson
var
> lugten tilbage.
> Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
> Flemming
>
>



""ole (11-06-2001)
Kommentar
Fra : ""ole


Dato : 11-06-01 15:43

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<html>
Hvilken type slange har du brugt ?
<p>Steen Andreasen wrote:
<blockquote TYPE=CITE>Flemming &lt;vikingis@hotmail.com> wrote in message
<br><a href="news:foJx6.10394$o4.469392@news010.worldonline.dk">news:foJx6.10394$o4.469392@news010.worldonline.dk</a>...
<br>> Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovenn&aelig;vnte.
<br>> Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min b&aring;d. Efter
en &frac12; s&aelig;son
<br>var
<br>> lugten tilbage.
<br>> Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle &aring;r?
<br>> Flemming
<br>>
<br>></blockquote>
</html>


Flemming (11-06-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 11-06-01 16:10

Den type som Masnedø har i deres katalog side 136.
MvH
Flemming

"ole e" <olesloth\"@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:UN4V6.3905$rs4.790909@news010.worldonline.dk...
> Hvilken type slange har du brugt ?
> Steen Andreasen wrote:
>
> Flemming <vikingis@hotmail.com> wrote in message
> news:foJx6.10394$o4.469392@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen i gruppen, der har gode erfaringer med ovennævnte.
> > Pga. lugt monterede jeg nye slanger og pumpe i min båd. Efter en ½
sæson
> var
> > lugten tilbage.
> > Findes der nogen god kvalitet som kan holde nogle år?
> > Flemming
> >
> >
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste