Leverandør til antenneforening
Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 16-07-03 15:23

Hejsa.

Jeg går med tanker om, at etablere et netværk i en boligforening og er i den
forbindelse stødt på 2 store problemer:

1. Hvem kan levere 10 Mbit eller mere til et udsted på Sydfyn?
2. Hvem skal man have fat i for at måtte videresælge/dele linien?

Er der nogen der har erfaringer i den retning?

/Michael

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-07-03 18:05

Michael Hyldsgaard skrev:

> 1. Hvem kan levere 10 Mbit eller mere til et udsted på Sydfyn?

http://www.arrownet.dk/ kan levere tror jeg...
Jeg har dog ingen erfaring med dem, men har hørt meget godt om dem.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Jens

Dato : 16-07-03 23:07

"Michael Hyldsgaard" <michael@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. Hvem skal man have fat i for at måtte videresælge/dele linien?
>
> Er der nogen der har erfaringer i den retning?

Hej Michael,

Jeg har erfaring med etablering af Internet i en antenneforening (i
Odense). Kontakt mig gerne såfremt du ønsker mere info (Fjern _NOSPAM_ fra
e-mail adressen inden afsendelse).

Ellers er svaret på dine spørgsmål

1. De fleste større seriøse udbydere, f.eks. TDC, Song, Telia, Webpartner,
Sonofon, Colt osv. Nogle leverer via digitale kredsløb, andre fiber og
andre igen benytter FWA eller anden trådløs adgang.
2. Samme udbydere. Man laver en speciel aftale med dem.

Jens