a7n8x start problemer
Fra : rosenlund

Dato : 16-07-03 14:19

Har lige købt et asus a7n8x deluxe med bios ver. 3 som enten fryser eller
lukker helt ned efter et minut eller 2.

Temperaturen i biosen ligger på cirka 70-72 grader. er det ikke for meget.
tænkte at det måske var C.O.P. (cpu beskytteren) der stopper maskinen.

Selv når jeg er inde i biosen låser den efter få minutter.
Kan slet ikke komme i gang med en win xp installation inden den fryser.

Den kan også finde på ikke at tælle rammene og sige noget med "memory test
failed"

Har ellers:

xp 2000
1 stk. samsung pc 3200 512 mb ram
North Q silent ice køler (er det ligemeget hvordan man vender den?)
daytona gf 3 4200 grafikkort
300 watt strømforsyning men har tænkt på at købe et antec 1080 kabinet med
430 watt strømforsyning.

på forhånd tak

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-07-03 15:39

> Temperaturen i biosen ligger på cirka 70-72 grader. er det ikke for meget.
> tænkte at det måske var C.O.P. (cpu beskytteren) der stopper maskinen.

Det er helt vildt højt!!!

> North Q silent ice køler (er det ligemeget hvordan man vender den?)

FEDESTE køler!!!
Men den skal vende korrekt, dvs. den bortfræsede 'reces' i den ene side skal
ligge over 'forhøjningen' i CPU-soklens ene side.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-07-03 18:27

> Det er helt vildt højt!!!

Se
http://www.tweakup.dk/article/95/dk/?PHPSESSID=0466c54e557c10a8abdb514bb1481d7d

> FEDESTE køler!!!
> Men den skal vende korrekt, dvs. den bortfræsede 'reces' i den ene side
skal
> ligge over 'forhøjningen' i CPU-soklens ene side.

.... har fundet en skitse på http://millennium-thermal.com/clip.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : rosenlund

Dato : 17-07-03 06:38

Hej igen

Det var nogle gode links du havde der Villy!

Må med røde kinder tilstå at jeg havde vendt køleren forkert. Kan se på
kølepastaen at den slet ikke havde kontakt med det halve af cpuén!!

Kører i byen idag og køber et Antec 1080 kabinet og får det samlet til min
forhåbentlig fulde tilfredshed.