Advarsel - en amerikansk film!!
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-07-03 12:38

Dette er vel nok den værste amerikanske film jeg lige kan komme i
tanke om!!!

http://www.apple.com/trailers/focus_features/the_guys/

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-07-03 12:49

Morten Bowman Hansen wrote:

> Dette er vel nok den værste amerikanske film jeg lige kan komme i
> tanke om!!!

Hmmm... vi vidste vel godt, der ville komme en film om 9/11 på et eller
andet tidspunkt. Men mon ikke, det her er *alt* for tidligt?

Eneste egentligt interessant detalje er musikken - Ennio Morricone-
ripoff? Det minder i hvert fald meget om "Gabriel's Oboe".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-07-03 13:00

On Wed, 16 Jul 2003 11:48:34 +0000 (UTC), Anders Thorsen Holm
<zoolook@daimi.au.dkx> wrote:

> [...]
>
>Eneste egentligt interessant detalje er musikken - Ennio Morricone-
>ripoff? Det minder i hvert fald meget om "Gabriel's Oboe".

Lige mine tanker, men ingen kan efterligne mesteren

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-07-03 19:24

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse

> Lige mine tanker, men ingen kan efterligne mesteren

Nu er der ho intet usædvanligt i at man bruger filmmusik fra andre film i
traileren, da den endelige filmmusik ofte ikke er færdig når traileren
produceres. Det er ingen garanti for at filmen ikke bruger musikken, men det
er jo heller ikke nødvendigvis det samme som at det er et rip off.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-07-03 22:36

Morten Bowman Hansen wrote:

> Lige mine tanker, men ingen kan efterligne mesteren

Jeg havde forresten en rigtig "heeeeey!"-oplevelse forleden, da de
viste "Dræberhvalen Orca" på TV2 (tror jeg). Jeg havde godt nok set
denne middelmådige Jaws-inspirerede film for en del år siden, men
musikken havde jeg ikke rigtig lagt mærke til før...

Men så var det, jeg lige bemærkede de der stryger-arrangementer, oboer,
fagotter(?) og horn og til slut en blød kvindestemme til temaet "We are
one".

Og ganske rigtigt: musikken var skam komponeret af Ennio Morricone.

Fra : vadmand

Dato : 16-07-03 14:35

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
> Hmmm... vi vidste vel godt, der ville komme en film om 9/11 på et eller
> andet tidspunkt.

9. november? Berlinmurens fald? Eller Krystalnatten?

Per V.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-07-03 15:59

vadmand wrote:

> 9. november? Berlinmurens fald? Eller Krystalnatten?

Det fremgår fint af konteksten, og du ved udmærket godt, hvad jeg
snakker om, vadmand.

Nu ikke alt det flueknepperi, vel?

Fra : ML-78

Dato : 16-07-03 17:24

> Nu ikke alt det flueknepperi, vel?

Der er sommerferie. Noget skal folk have tiden til at gå med.

ML-78

Fra : vadmand

Dato : 16-07-03 20:05

> Det fremgår fint af konteksten, og du ved udmærket godt, hvad jeg
> snakker om, vadmand.
>
> Nu ikke alt det flueknepperi, vel?

Jeg er bare røvtræt af, at folk ikke kan skrive datoer korrekt. 9/11 betyder
altså den 9. november på dansk. Sådan er det bare. Hvis du ikke vil
misforstås og insisterer på det amerikanske, må du skrive nine-eleven.

Per V.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-07-03 21:17

vadmand wrote:

> Jeg er bare røvtræt af, at folk ikke kan skrive datoer korrekt.

Nå. Jeg er bare røvtræt af, at folk kaster sig over andre, der laver en
mindre og aldeles ubetydelig skrivefejl, når nu betydningen
umiskendeligt fremgår af konteksten.

EOD herfra da det her ikke er værd at spilde mere båndbredde på.

Fra : vadmand

Dato : 16-07-03 21:39

> Nå. Jeg er bare røvtræt af, at folk kaster sig over andre, der laver en
> mindre og aldeles ubetydelig skrivefejl, når nu betydningen
> umiskendeligt fremgår af konteksten.

Og jeg er røvtræt af folk, der... nej, du har ret. Slut herfra.

Per V.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-07-03 19:22

> Dette er vel nok den værste amerikanske film jeg lige kan komme i
> tanke om!!!
>
> http://www.apple.com/trailers/focus_features/the_guys/

Ja åh nej da. En amerikansk film om amerikanske helte. Gør brækposerne
klar...
Hov der var den; et stars and stripes der vejrer i vinden. Første pose
fyldt.

BTW: Jeg prøver at være dybt sarkastisk. Jeg intet i mod såkaldte
"amerikanske film" (er de ikke alle sammen det næsten? Jeg mener produceret
i USA, hvorfor er "amerikansk" negativt ladet?) Tilgegæld hænger
antiamerikanismen mig langt ud af halsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-07-03 11:57

On Wed, 16 Jul 2003 18:22:26 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

> [...]
>klar...
>Hov der var den; et stars and stripes der vejrer i vinden. Første pose

Fordi det er uden indhold. Amerikanere lever af deres helte-klichéer -
fuldstændig ukritisk. Prøv at gennemlytte en tale af Bush: det er en
lang kæde af klichéer og punchlines og ingen indhold. _Det_ mener jeg
er usmageligt. Og de fleste amerinakere er åbenbart så dumme at de
ikke kan gennemskue det, men blot labber det i sig.

> [...]
>i USA, hvorfor er "amerikansk" negativt ladet?) Tilgegæld hænger
>antiamerikanismen mig langt ud af halsen.

Der er sikkert mange fornuftige amerikanere, men medierne,
regeringsledere o.lign. er for langt ude. Det er på mange områder et
sygt land, men vil bestemt gerne anerkende deres gode sider - også for
lille Dk.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-07-03 10:18

---Guitarklimpren-----
Where were you, when they build a ladder to heaven..... humhumhum....
nine-eleven....

/jim