NU må vi selv tage ansvar for vores ord..
Fra : Anne

Dato : 16-07-03 12:05

NU bliver jeg sgu nødt til at komme med denne tanke! Vi alle sidder med en
væmmelig følelse efter bekendtgørelsen af Mia. T's morder... en ganske ung
mand på de 22 år!!

Man sidder med en følelse af afmagt og en masse tanker, "hvor er samfundets
moral og etik henne" .. Vi har alle vores meninger og siger dem højt.. men
er det ikke på tide at man snart gør noget ved de "sagte" ord?

Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
foreninger i verden som er LOVLIG!!!!
Det er ganske sørgeligt at læse deres fortolkninger af børns naturlige
"udfordringer" vedr. deres egen seksualtitet, samt hvordan lovgivningen kan
vendes og drejes!!!
Forestil dig - en fyr på 22 år .. med tendens til "små piger" .. ved måske
godt at det er ulovligt - ikke bare ifølge lovgivningen, men også
"menneskeligt" .. han går måske ind på denne "lovlige" hjemmeside.. sidder
og læser om deres fortolkninger og føler sig måske pludselig berettet til
"sine følelser" .....

VI må starte et sted - og den forening skal lukkes! Der må ikke herske nogen
tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Anne

Fra : nusle

Dato : 16-07-03 12:18

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
> foreninger i verden som er LOVLIG!!!!

Den er netop lovlig, og problematikken stammer ikke derfra,
men fra en syg mands sind.

> VI må starte et sted - og den forening skal lukkes!

Foreningen opfordrer ikke til og bruger ikke vold og de
distribuerer ikke ulovligt materiale (mig bekendt).

Skulle man så ikke, hvis man synes der er grund til at opløse
skadelige foreninger, starte med HA'erne og deslige?

Hvis du ser på antallet af straffede med tilknytning til for-
eningen, og hvor straffene omhandler vold og mord, så er
raten væsentlig højere for HA'ere og medlemmer af andre
rocker-"foreninger".

mange hilsner
nusle

Fra : John

Dato : 16-07-03 12:33

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in news:3f153453$0$5161
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Skulle man så ikke, hvis man synes der er grund til at opløse
> skadelige foreninger, starte med HA'erne og deslige?

Lad os tage skridtet fuldt og stoppe alle kriminelle
forbryderorganisationer startende med Landsskatteretten og Told &
Skattestyrelsen samt deres lakajer og vaneforbrydere i Landsretterne.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-07-03 14:05

Anne wrote:

> Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
> foreninger i verden som er LOVLIG!!!!

Jep. Og de skal forså vidt have lov til at skrive hvad de vil.

Der er ytringsfrihed her i landet. Og det naturligvis under ansvar for
domstolene.
Der er intet på danpedo.dk's hjemmeside som SVJKS strider mod
lovgivningen her til lands. Men kan en jurist finde noget og lægge sag
an på foreningen, så for min skyld ingen alarm.

Der findes mange foreninger der arbejder på at lave om på lovgivningen
på vidt forskellige områder.
Der skal da ikke undre mig, at der findes "Foreningen af genindførslen
af Dødsstraf" eller "højere hastigheder på vejene, ja tak".
Foreningen KRIM arbejder SVJV på at forbedre fangers forhold i
fængslerne.
osv osv osv osv.

> Det er ganske sørgeligt at læse deres fortolkninger af børns naturlige
> "udfordringer" vedr. deres egen seksualtitet, samt hvordan lovgivningen kan
> vendes og drejes!!!

Nu er lovligheden af sex med personer under 15 år ganske indiskutabelt.

Der er ikke så meget at vende og dreje:
--------
§ 222. Den, som har samleje med et barn under 15 år, straffes med
fængsel indtil 8 år.

Stk. 2. Har barnet været under 12 år, eller har gerningsmanden
forskaffet sig samlejet ved tvang eller fremsættelse af trusler, kan
straffen stige til fængsel indtil 12 år.

§ 224. Bestemmelserne i §§ 216-223 a finder tilsvarende anvendelse med
hensyn til anden kønslig omgængelse end samleje.

§ 225. Bestemmelserne i §§ 216-220 og 222-223 a finder tilsvarende
anvendelse med hensyn til kønslig omgængelse med en person af samme køn.
------- fra http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020077929-REGL

Man kan vist ikke fortolke så meget i den tekst: Kønslig omgang
(incl. samleje og hvad man ellers kan finde på af grumme ting) med
personer under 15 år straffes med op til 8 år. Er ofret under 12 år er
straffen op til 12 år.

Vi kan så være enige om, at der bør indarbejdes en minimumsstraf.
Ligesom man gør i færdselslovsovertrædelser.
Men nu går vi vist over i politik.

> [...]
> og læser om deres fortolkninger og føler sig måske pludselig berettet til

Og?

Fordi man læser noget på internettet, så er det altså ikke ensbetydende
med at man skal slå hjernen fra og handle ud fra ens følelser.

> VI må starte et sted - og den forening skal lukkes!

Nej. lad dem være samlet i en forening, så ved vi hvor vi har dem. Og
den dag de træder over stregen, så kan vi knalde dem big time.

> Der må ikke herske nogen
> tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Er virkelig nogen udenfor de pædofiles kredse der er i tvivl om det?

Det eneste de pædofile vil er jo at lovliggøre sex med børn. Personlig
vil jeg gøre alt for at forhindre en lovændring i den retning.
Tilgengæld skal de have lov til at "arbejde" for en lovændring. Sålænge
de arbejder på en lovændring, så længe gør de ikke noget ved børnene.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Henning

Dato : 17-07-03 08:34

Carsten Riis wrote:

> [...]
> Sålænge
> de arbejder på en lovændring, så længe gør de ikke noget ved børnene.

Og det er jeg enig med dig i.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 18-07-03 13:02

In article <3F154D99.782D1908@carben.dk>, cr@carben.dk says...
> Der er ytringsfrihed her i landet. Og det naturligvis under ansvar for
> domstolene.

Hvorfor "naturligvis" - så er der jo ikke ytringsfrihed når man ved man
kan blive straffet for forkerte ytringer? Det er menings censur.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-07-03 13:50

"PerX ..." wrote:

> Hvorfor "naturligvis"

Fordi det meget naturlig, at man holdes ansvarlig for hvad man siger og
gør.

> - så er der jo ikke ytringsfrihed når man ved man
> kan blive straffet for forkerte ytringer? Det er menings censur.

Nej da, ved censur er der nogen, der forhindrer en ytring.
Der er ingen der forhindrer dig i at komme med ytringer.
Du skal stå til ansvar for dem.
Har du et problem med det?

Man kan snildt udtale sit misbehag over andre personers seksualitet uden
at true, forhåne eller nedværdige dem.

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 21:39

In article <3F17ED13.5EB8599E@carben.dk>, cr@carben.dk says...

> Fordi det meget naturlig, at man holdes ansvarlig for hvad man siger og
> gør.

> Nej da, ved censur er der nogen, der forhindrer en ytring.

Præcis, så som man ved kan man blive straffet for at komme med ikke
accepterede ytringer.

> Der er ingen der forhindrer dig i at komme med ytringer.
Der er ingen som forhindrede folk i at udtale sig nedsættende om Saddam
Hussein - (at de blev slået ihjel bagefter er jo ikke det samme som at de
blev forhindret)

> Du skal stå til ansvar for dem.

Dvs, udsætte sig selv for straf fra folk man ikke er enig i - kanon
koncept.

> Har du et problem med det?

Principielt har jeg altid et problem med diktatur og censur - ja.

Iøvrigt skrev jeg lige (da du åbenbart overså det) at jeg mener man ikke
kan kalde det ytringsfrihed når andre nogen har ret til at bestemme hvad
man må ytre (hvilket er implicit når man kan blive straffet for at sige
"forkerte" ting)

> Man kan snildt udtale sit misbehag over andre personers seksualitet uden
> at true, forhåne eller nedværdige dem.

Hvilket er irrelevant.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-07-03 16:51

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor "naturligvis" - så er der jo ikke ytringsfrihed når man ved
man
> kan blive straffet for forkerte ytringer? Det er menings censur.

Tja. Vi er et af de få demokratiske lande i verden, der fastholder en
såkaldt "racismeparagraf" i straffeloven. I Danmark er man på forhånd
afskåret fra at ytre sig frit om bestemte emner.

--
-Jens B.

Fra : PerX ...

Dato : 17-07-03 20:22

In article <3f15319c$0$898$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
annebwitte@stofanet.dk says...

> Man sidder med en følelse af afmagt og en masse tanker, "hvor er samfundets
> moral og etik henne" ..

Har den nogen siden været der i et kapitalistisk samfund?

> Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
> foreninger i verden som er LOVLIG!!!!

Dvs, de fleste andre foreninger er ulovligt? Phew, godt jeg hørte det før
jeg meldte mig ind i Dansk Cykel Forening.

> [...]
> og læser om deres fortolkninger og føler sig måske pludselig berettet til

Han er berettiget til sine følelser. Hidtil er der ingen på denne
sindsyge planet som har forsøgt at forbyde følelser.

> VI må starte et sted - og den forening skal lukkes!

Ih ja, for der var aldrig sket noget hvis den forening ikke var der.
Paphat!

> Der må ikke herske nogen tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af
>børn er ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Hvilket alle sikkert vil give dig ret i - formentlig også de pædofile.

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 20:26

Man sidder med en følelse af afmagt og en masse tanker, "hvor er samfundets
moral og etik henne" ..

Har den nogen siden været der i et kapitalistisk samfund?

Hvor har du været henne i de sidste årtier..?

[...]

Jamen god tur...

[...]

Gad vide hvilken følelser Mia's forældre sidder inde med lige nu?

VI må starte et sted - og den forening skal lukkes!

Ih ja, for der var aldrig sket noget hvis den forening ikke var der.

Paphat!

Tak!! Flot...

Der må ikke herske nogen tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af
børn er ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Hvilket alle sikkert vil give dig ret i - formentlig også de pædofile...
Nope... læs deres fortolkninger...!

Hilsen paphatten....

Fra : nusle

Dato : 17-07-03 21:33

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nope... læs deres fortolkninger...!

Jeg har ingen steder læst opfordringer til at tiltvinge sig
sex med mindreårige vha. vold, eller opfordringer til mord.

Kunne du evt. smide et link til hvor det forekommer?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 18-07-03 11:51

In article <3f16f88b$0$2686$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
annebwitte@stofanet.dk says...

Hvad anne, har du overvejet at lære at citere ordentligt?
(nu har jeg lige gjort det for dig denne gang)

> Hvor har du været henne i de sidste årtier..?

I et samfund uden særligt meget moral og etik.

> Gad vide hvilken følelser Mia's forældre sidder inde med lige nu?

Dem vil du måske også forbyde?

> Nope... læs deres fortolkninger...!

Det er vist dig som ikke har læst med. Der er sgu da ingen af dem som
udtaler sig der mener de misbruger børn. De mener de giver børn det som
børn selv gerne vil have.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-07-03 12:18

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <3f16f88b$0$2686$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> annebwitte@stofanet.dk says...

> Dem vil du måske også forbyde?

Det er nok kun relevant, hvis Mia havde søskende.

> Det er vist dig som ikke har læst med. Der er sgu da ingen af dem som
> udtaler sig der mener de misbruger børn. De mener de giver børn det som
> børn selv gerne vil have.

Helt enig. Heldigvis har lovgivningen også taget højde for den situation, og
det gælder ikke kun i forhold til pædofile.

Det værste er sådan set den sociale lovgivnings krav om, at kommunerne skal
sikre, at alle børn passes forsvarligt, og enhver, der har mistanke om
misrøgt af børn, har pligt til at melde det til kommunen, hvor
sagsbehandleren i øvrigt har tavshedspligt. Ganske vist giver den sociale
lovgivning ikke mulighed for fængselsstraf, men den giver mulighed for
tvangsfjernelse af børn og andre sociale tiltag for at sikre forsvarlige
forhold for børnene - vel at mærke efter kommunens definition.

Med venlig hilsen
Børge
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : nusle

Dato : 18-07-03 13:08

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> tvangsfjernelse af børn og andre sociale tiltag for at sikre forsvarlige
> forhold for børnene - vel at mærke efter kommunens definition.

Hvordan bliver det det "værste"?

Jeg ser det som godt, at alle børn skal passe forsvarligt.

At jeg så ikke altid er enig i måden loven forvaltes på er
en anden sag.

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-07-03 13:12

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message

> Hvordan bliver det det "værste"?
>
> Jeg ser det som godt, at alle børn skal passe forsvarligt.

Problemet er, at "forsvarligt" er et meget elastisk begreb, som forældrene
ikke har indflydelse på definitionen af. Yderligere beror det på et skøn hos
sagsbehandleren og altså ikke på beviser og indicier, som skal vurderes af
en domstol. Endelig betyder tavshedspligten, at de "anklagede" forældre end
ikke har ret til at få oplyst baggrunden for trufne beslutninger.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 18-07-03 19:18

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Problemet er, at "forsvarligt" er et meget elastisk begreb, som forældrene
> ikke har indflydelse på definitionen af.

Det skal de heller ikke have, idet der er tale om et retsligt
begreb, som kun finder anvendelse hvis forældrene netop
ikke har passet deres børn forsvarligt.

> Yderligere beror det på et skøn hos
> sagsbehandleren og altså ikke på beviser og indicier, som skal vurderes af
> en domstol.

Jo, i enhver sag om tvangsfjernelse skal sagen prøves ved
en domstol.

> Endelig betyder tavshedspligten, at de "anklagede" forældre end
> ikke har ret til at få oplyst baggrunden for trufne beslutninger.

Hvilket ikke er korrekt - som parter i sagen har de aktindsigt.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 21:33

In article <3f1839d5$0$24643$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
>
> Det skal de heller ikke have, idet der er tale om et retsligt
> begreb, som kun finder anvendelse hvis forældrene netop

Hvis det kun er et retsligt begreb, så kan man jo ligeså godt teste folk
inden de for børn og forbyde dem det hvis de ikke er gode nok (efter en
mindre lovændring sikkert)

Fra : nusle

Dato : 19-07-03 22:39

Hej,

> Hvis det kun er et retsligt begreb, så kan man jo ligeså godt teste folk
> inden de for børn og forbyde dem det hvis de ikke er gode nok (efter en
> mindre lovændring sikkert)

Nej, det kan man ikke - idet der oftest indtræder en voldsom
ændring i mennesker når de bliver forældre. Desuden kan du
ikke lovgive om noget der muligvis sker, men alene om noget
der kan påvises at være sket.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 20-07-03 14:39

In article <3f19ba67$0$97219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> ændring i mennesker når de bliver forældre. Desuden kan du
> ikke lovgive om noget der muligvis sker, men alene om noget

Jeg kan ikke huske tråden da der ikke blev citeret nok. Men vil da lige
tilføje at man kan lovgive om hvad som helst man kan få flertal til. Fx,
at man lægger skyhøje afgifter på CD'er fordi folk "sikkert bruger dem
til ulovligt musik".

Fra : Søren

Dato : 18-07-03 04:18

Hej Anne,

> NU bliver jeg sgu nødt til at komme med denne tanke! Vi alle sidder
> med en væmmelig følelse efter bekendtgørelsen af Mia. T's morder...
> en ganske ung mand på de 22 år!!

Var følelsen anderledes om det havde været en på 80 år ?
Var følelsen anderledes før han var fundet ?

Hvis du kan svare ja til det, synes jeg du burde overveje dine
prioriteringer.

> Man sidder med en følelse af afmagt og en masse tanker, "hvor er
> samfundets moral og etik henne"

Nu er moral og etik det samme (og ensbetydende ;) så der ingen grund til
at du gentager dig selv.

Samfundsmoralen er hvor den hele tiden har været - i samfundet.
("moral" betyder simpelthen "det normsæt der eksisterer i en gruppe" og
selv om det ændres er det stadig et normsæt).

_Din_ afmagt (tal venligst på egne vegne fremfor "man")... Forventer du at
du skulle have magt til at holde det ganske land skadesfrit ? Chill out.

> .. Vi har alle vores meninger og
> siger dem højt.. men er det ikke på tide at man snart gør noget ved
> de "sagte" ord?

Igen "man"...
Hvad vil _du_ gøre ?

> Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
> foreninger i verden som er LOVLIG!!!!

Hvem er de "man" og hvad er det _du_ kunne tænke dig at _de_ gjorde ved
den forening ?
Knægte talefriheden ?

> Det er ganske sørgeligt at læse deres fortolkninger af børns
> naturlige "udfordringer" vedr. deres egen seksualtitet, samt hvordan
> lovgivningen kan vendes og drejes!!!

Livet er fuldt af ting der kan vække ubehag, men vil du afstå fra nogle af
dine rettigheder for at kunne borttage andres ?

> [...]
> hjemmeside.. sidder og læser om deres fortolkninger og føler sig
> måske pludselig berettet til "sine følelser" .....

Det er han da også, så længe han ikke bryder loven og andres grænser.

Det er i øvrigt noget vrøvl at tale om, at noget er "ulovligt
menneskeligt"

> VI må starte et sted -

Og "vi" dækker så over... ?

> og den forening skal lukkes!

Nej! Det ville være et veritabelt skråplan at begive sig ud på.

> Der må ikke
> herske nogen tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er
> ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Du vrøvler da helt enormt.
Det _er_ ulovligt, men _udelukkende_ fordi der er en lov imod det.

Og ikke "uanset hvad", hvis man strøg det fra lovgivningen ville det være
lovligt, så simpelt fungerer loven.

Man kunne fx. reducere voldskriminaliteten til 0% ved at slette de
relevante dele af lovgivningen, ingen mystik i det.
(Og nej, jeg er ikke imod de nævnte love, kun mod emotionelle hystader der
om noget blot forværrer tingenes tilstand ;)

Det er så nemt at råbe op om at noget er galt i samfundet (og det er der
da nogle ting der er), men den stigende voldskriminalitet skyldes
hovedsageligt manglende opdragelse (forældre der ikke tager deres ansvar
op) og i mindre grad den stigende befolkningstæthed.

Hvis du får børn en dag, så husk at opdrage dem ordentligt, det er nok den
bedste indsats du kan gøre.

Og snup dig så lige en kop kamillethe ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : Anne

Dato : 18-07-03 07:31

> [...]
> bedste indsats du kan gøre.
>
> Og snup dig så lige en kop kamillethe ;)

Sikke en masse rettelser jeg lige fik OuCh!
Håber det var godt for dig *S*

Ang. børn - enig - og jeg gør skam mit bedste ..

- snupper en kop mokka i stedet for -
HVIS det altså er iorden...

Hilsen
Anne

PS hvis det er iorden med dig, så orker
jeg altså ikke gå dine rettelser 100 % igennem
.... og skulle der være flere Så send dem
da til min indbakke *G*

God dag....

Fra : Fedt Mule

Dato : 18-07-03 11:00

On Fri, 18 Jul 2003 08:30:56 +0200, "Anne" <annebwitte@stofanet.dk>
wrote:

>PS hvis det er iorden med dig, så orker
>jeg altså ikke gå dine rettelser 100 % igennem
>... og skulle der være flere Så send dem
>da til min indbakke *G*
>
>God dag....

Fedt Anne! Nogle mennesker skal bare være "bedre" end andre og rette
alle andres fejl. Jeg skriver også MAN burde gøre noget...Man er sgu
da bare et udtryk. Lad ikke sådan en person gå dig på! Jeg er helt
enig med dig!

Pernille.

Fra : Anne

Dato : 18-07-03 11:05

Tak Godt der er nogen som forstår det man skriver *S*

"Jeg skriver også MAN burde gøre noget..." HOOV!!! Fy *Gs*

"Man er sgu da bare et udtryk. Lad ikke sådan en person gå dig på! "

Det gør jeg heller ikke - tingene drejer sig om at "give and take" .. og
hvis MIN tanke ikke forståes .. så lader jeg mine tanker gå et "andet sted
hen" (ved godt at det ikke er korrekt skrevet - men jeg har det nu bedst med
at udtrykke mig på min egen måde .. *Ss*)

"Jeg er helt enig med dig!"
Godt at hører *SSS*

Anne

Fra : PerX ...

Dato : 18-07-03 11:58

In article <a6hfhvg4codl32bdn5ld1ge0dp2mv5c38n@4ax.com>,
Fedtmule@hotmail.com says...
> [...]
> alle andres fejl. Jeg skriver også MAN burde gøre noget...Man er sgu
> da bare et udtryk. Lad ikke sådan en person gå dig på! Jeg er helt

Yep, det er sådan sproget fungerer: Når tilstrækkeligt mange mennsker gør
det samme forkert så bliver det rigtigt. Skide godt egon.

Fra : Søren

Dato : 19-07-03 15:26

Fedt Mule <Fedtmule@hotmail.com> wrote in

> Jeg skriver også MAN burde gøre noget...Man er sgu
> da bare et udtryk.

Tjaa, et udtryk for at vedkommende ikke selv vil stå inde for, at det er
det de selv mener og derved vil lade skinne igennem at det skulle være
flertallets meninger/beslutninger/etc. der udtrykkes (dog ikke
nødvendigvis som en bevidst handling).

Men i dit tilfælde undrer det mig ikke at du bruger "man", du skriver jo
også under pseudonym og søger at dække dig bag en hotmail-konto ;)

Man har sg'u større tillid til og respekt for folk der vil vedkende sig
hvem de er - alene derfor står Bo W. højere på min liste end du gør.

Som der står i sangen om Holger Danske...
"[...] Opslog jeg min ridderhjelm, de så jeg var Holger Danske og ingen
formummen skjælm"
(At Holger så var franskmand er en helt anden historie :)

Det var bare det _man_ ville sige ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-03 22:37

In article <Xns93BDA726F8234oooLOOKatHOMEooo@212.242.40.196>, Look@iNO-
SPAMt.dk.invalid says...
> Man har sg'u større tillid til og respekt for folk der vil vedkende sig
> hvem de er - alene derfor står Bo W. højere på min liste end du gør.

Hun er sikkert utrøstelig *G*

Fra : T'abula R'asa

Dato : 18-07-03 20:18

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Anne skrev:

> [...]

> VI må starte et sted - og den forening skal lukkes! Der må ikke
> herske nogen tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er

Sådan rent praktisk har jeg svært ved at se, hvordan det skulle hjælpe
at lukke en forening, når alle og enhver, uanset tilhørsforhold, kan
udbrede et andet budskab, end hvad flertallet måtte ønske at høre.
Der findes i forvejen hundredvis af pro-pædofile sider på Internettet.

Ligesom folkene bag hjemmesiden/foreningen, mener jeg heller ikke, at
disse tanker skulle anspore noget menneske til at myrde og/eller
voldtage børn. Effekten er nok snarere den - ligesom med egne indlæg
her på Usenet, kunne man håbe - at pædofile, som måske først lige har
erkendt, at de også er til børn, får et andet billede af dem selv,
end hvad så mange andre derude står i kø for levere. Dette fører
hverken til voldtægt eller mord, men til omtanke og selvrefleksion.

Man bør også gøre sig klart, at blot fordi en forening eksisterer - og
det bliver den i øvrigt ved med - er det ikke ensbetydende med, at
folk i den er accepteret af omgivelserne. Bare fordi man her i landet
har en forening som Pædofilgruppen, betyder det ikke, at det er
accepteret at bekende sig til en sådan sexualitet. Faktisk kan jeg
ikke forestille mig et følelsesmæssigt karaktertræk, som ville få en
mere negativ konsekvens at eksponere i al offentlighed, end netop det
pædofile. Så meget for det frie liv.

Og så giver det i øvrigt slet ingen mening at ville forbyde denne
forening på baggrund af den aktuelle sag. Ingen af gruppens medlemmer
må formodes at være potentielle barnemordere, end ikke voldtægts-
forbrydere. Hvorfor man i så fald ligeså godt kunne lukke landets
pornoforretninger og sexklubber næste gang en voksen kvinde bliver
voldtaget og slået ihjel. Jeg har skrevet det før, men gentager gerne:
Jeg og andre pædofile kan aldrig drages til ansvar for andres
kriminelle handlinger, indimellem ugerninger, ligesom alle mænd heller
ikke kan være skyld i voldtægten af en enkelt kvinde.

Men hvad vigtigere er:

Jeg er ethundrede procent sikker på, at bl.a. den manglende forståelse
og/eller foragt for pædofile - den der også ligger bag ønsket om at
lukke en forening som Pædofilgruppen - er en medvirkende årsag til,
at børn bliver voldtaget og slået ihjel. Det er faktisk forståeligt
nok ikke alle mennesker, som evner at leve dette forheksede dobbeltliv.

Så det kan godt være, at du og mange andre i dette land gerne ser
Pædofilgruppen forbudt. Personligt kunne jeg godt tænke mig, at det
meget snart gik op for folk, hvordan denne holdning ikke er affødt af
pædofiles kriminelle handlinger - men i første omgang, ofte, kan være
årsagen til dem. Samfund får som regel den mængde af tyve, mordere og
voldtægtsforbrydere, de selv beder om.

Through the looking glass
PSW

Fra : Anne

Dato : 19-07-03 08:39

"T'abula R'asa" skrev:

> Sådan rent praktisk har jeg svært ved at se, hvordan det skulle hjælpe
> at lukke en forening,

Ja og nej! Jeg kan godt se hvad I alle sammen mener .. og jeg må dertil også
sige
at det var min "tanke" (og bær nu over med min måde at formulere mig på)
at tingene ligesom bare lod sig udvikle - alt er at finde .. og der er bare
ingen rigtige grænser længere! Men jeg har læst alle med og modsvar der er
blevet givet - og er blevet en del klogere - dog også lidt forundret nogle
gange..
men det er I andre jo også blevet over mig - så .. den går lige op....

Nogle svar har jeg undladet at kommentere på - kujon - måske.. men jeg
har ganske enkelt ikke har "mod"svaret !
Der er flere der har skrevet at mine "tanker" var forvirrende og ikke
hængte sammen - og næh .. det gør de nok ikke - fordi jeg ved at
jeg har brug for at reflektere over det "skrevne" før jeg kan tage stilling
til det ... og sådan er jeg... og alt andet vil da også være trist! At kunne
give sin mening til kende i løbet af 2 sek .. viser mig bare, at
"reflektions-
evnen" ikke bliver brugt - tværdimod, gør MAN (denne sætning ved jeg
vil gøre nogle sure herinde ..) alt for at holde på sit .. fremfor at se
om den anden har en pointe i sin mening!

Men du skriver
> når alle og enhver, uanset tilhørsforhold, kan udbrede et andet budskab,
end hvad flertallet måtte ønske at høre. Der findes i forvejen
hundredvis af pro-pædofile sider på Internettet.

Ja. Internettet er de pædofiles paradis og børnenes værste fjende
- i deres eget hjem .. hvor der i de færreste tilfælde
er opsyn med, hvor og hvem ungerne chatter med ...
men det er en helt anden tanke!

Jeg ved godt at jeg intet kan gøre - men jeg bliver skræmt
når jeg kigger på udviklingen gennem de sidste årtier..
Tingene er ikke til at genkende .. Moral - etik - kald det hvad
I vil.. og nej - heller ikke på nettet ...

> [...]
> erkendt, at de også er til børn, får et andet billede af dem selv,
> end hvad så mange andre derude står i kø for levere. Jeg er uening!
Jeg tror ikke effekten blot er den, at de erkender at
de er til børn .. men at de samtidig bliver bekræftiget i, at det
de tænder på - er okay. Det er en naturlig ting .. og hvis det
er naturligt - hvorfor er det så ikke også iorden at handle på det?

> Dette fører hverken til voldtægt eller mord, men til omtanke og
selvrefleksion.

Nej! Men det kan fører til overgreb!! Det kan bevirke at opfattelsesevnen
hos den enkelte, i en given situation sammen med et barn - KAN blive
overfortolket, idet det jo er sååå naturligt!

> [...]
> ikke forestille mig et følelsesmæssigt karaktertræk, som ville få en
> mere negativ konsekvens at eksponere i al offentlighed, end netop det

Vi er enige....

> Og så giver det i øvrigt slet ingen mening at ville forbyde denne
forening på baggrund af den aktuelle sag.

Og det var faktisk heller ikke pga denne enkelte sag... men den
var bare dråben for mig.....

> [...]
landets
pornoforretninger og sexklubber næste gang en voksen kvinde bliver

Eller mand ... det hører vi jo også om nu.... men her trækker jeg så
min grænse - fordi et voksnet menneske kan selv tage vare på sig selv -
selvfølgelig kan det ikke udelukkes at man - desværre - kan blive udsat
for nogle grimme oplevelser - det kan jeg da som person, ikke påstår at
jeg ikke har - men jeg har været i stand til at skelne mellem rigtigt og
forkert
i den givne situation og derefter handle på dem. Jeg har været mit eget
talerør ... men har barnet?

Hvor mange børn kan forsvare sig selv overfor en voksen? Hvor mange
børn tror ikke, at det er deres skyld, at de udsættes for denne oplevelse?
(ligesom vi voksne iøvrigt også tror at
det må være selvforskyldt)

Dog tror jeg at der er denne ene positive ting ved sagen - at denne
"åbenhed" som er omkring det - gør det mere muligt for disse børn
som udsættes for et overgreb - at handle på det! De ved gennem
tv, nettet, aviser, skolen m.m. at de skal passe på ... men for pokker da..
hvor er glæden henne ved at være barn???

> [...]
kan aldrig drages til ansvar for andres kriminelle handlinger,
indimellem ugerninger, ligesom alle mænd heller ikke kan være skyld i
(eller mand)

Hvad mener du med, "Jeg og andre pædofile..."?

> [...]
forening
som Pædofilgruppen - er en medvirkende årsag til, at børn bliver voldtaget

NU må du sgu stoppe .. det er da at fralægge sig et hvert ansvar, at sige
at dem som ønsker at passe på vores børn, at vi selv er skyld i det...
Nej .. den sætning holder slet ikke....

>Det er faktisk forståeligt nok ikke alle mennesker, som evner at leve dette
forheksede dobbeltliv.

Hvad er det du forsøger at forklare???

> [...]
> pædofiles kriminelle handlinger - men i første omgang, ofte, kan være
> årsagen til dem. Samfund får som regel den mængde af tyve, mordere og

Vask vinduet og kig ud..!

Anne
Som andre har skrevet - under deres navn .. med forbeholdt ret til at ændre
meninger m.v.
vil jeg forbeholde mig retten til at "rode rundt" i mine skrevne ord
og holdninger ...

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 10:04

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> wrote in message

> Ja. Internettet er de pædofiles paradis og børnenes værste fjende
> - i deres eget hjem .. hvor der i de færreste tilfælde
> er opsyn med, hvor og hvem ungerne chatter med ...

Det er muligt, internettet er de pædofiles paradis, men det er en sandhed
med modifikationer, at det også betyder, det er børnenes værste fjende.

På internettet bestemmer børnene selv, hvem de vil fortælle hvad, og de har
ofte mere erfaring med informationsteknologien end deres forældre har,
hvilket giver dem en god baggrund for sortering af de henvendelser, de får.

Dertil kommer, at voldtægt og drab stadig kræver fysisk kontakt mellem
gerningsmand og offer, og det kan internettet endnu ikke tilbyde.

> [...]
> som udsættes for et overgreb - at handle på det! De ved gennem
> tv, nettet, aviser, skolen m.m. at de skal passe på ...

Det har de nu vidst længe.

> hvor er glæden henne ved at være barn???

Den er vel stort set, hvor den altid har været, og det er sjældent i omgang
med voksne, som trænger ind i børnenes sfære.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-07-03 09:35

"T'abula R'asa" <tabularasa@nym.alias.net> wrote in message

> [...]
> pædofiles kriminelle handlinger - men i første omgang, ofte, kan være
> årsagen til dem. Samfund får som regel den mængde af tyve, mordere og

Det passer egentlig meget godt med den voksende opfattelse i den vestlige
verden af, at alt, man ikke kan lide at se på, skal forbydes direkte eller
indirekte.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : T'abula R'asa

Dato : 19-07-03 07:18

Anne skrev:

> [...]

> lovgivningen kan vendes og drejes!!!
> Forestil dig - en fyr pÕ 22 Õr .. med tendens til "smÕ piger" .. ved
> mÕske godt at det er ulovligt - ikke bare if°lge lovgivningen, men
> ogsÕ "menneskeligt" .. han gÕr mÕske ind pÕ denne "lovlige" [Ingen
> anf°rselstegn her. Den er lovlig. PSW] hjemmeside.. sidder og lµser
> om deres fortolkninger og f°ler sig mÕske pludselig berettet til
> "sine f°lelser" .....

> VI mÕ starte et sted - og den forening skal lukkes! Der mÕ ikke
> herske nogen tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af b°rn er

SÕdan rent praktisk har jeg svµrt ved at se, hvordan det skulle hjµlpe
at lukke en forening, nÕr alle og enhver, uanset tilh°rsforhold, kan
udbrede et andet budskab, end hvad flertallet mÕtte °nske at h°re.
Der findes i forvejen hundredvis af pro-pµdofile sider pÕ Internettet.

Ligesom folkene bag hjemmesiden/foreningen, mener jeg heller ikke, at
disse tanker skulle anspore noget menneske til at myrde og/eller
voldtage b°rn. Effekten er nok snarere den - ligesom med egne indlµg
her pÕ Usenet, kunne man hÕbe - at pµdofile, som mÕske f°rst lige har
erkendt, at de ogsÕ er til b°rn, fÕr et andet billede af dem selv,
end hvad sÕ mange andre derude stÕr i k° for levere. Dette f°rer
hverken til voldtµgt eller mord, men til omtanke og selvrefleksion.

Man b°r ogsÕ g°re sig klart, at blot fordi en forening eksisterer - og
det bliver den i °vrigt ved med - er det ikke ensbetydende med, at
folk i den er accepteret af omgivelserne. Bare fordi man her i landet
har en forening som Pµdofilgruppen, betyder det ikke, at det er
accepteret at bekende sig til en sÕdan sexualitet. Faktisk kan jeg
ikke forestille mig et f°lelsesmµssigt karaktertrµk, som ville fÕ en
mere negativ konsekvens at eksponere i al offentlighed, end netop det
pµdofile. SÕ meget for det frie liv.

Og sÕ giver det i °vrigt slet ingen mening at ville forbyde denne
forening pÕ baggrund af den aktuelle sag. Ingen af gruppens medlemmer
mÕ formodes at vµre potentielle barnemordere, end ikke voldtµgts-
forbrydere. Hvorfor man i sÕ fald ligesÕ godt kunne lukke landets
pornoforretninger og sexklubber nµste gang en voksen kvinde bliver
voldtaget og slÕet ihjel. Jeg har skrevet det f°r, men gentager gerne:
Jeg og andre pµdofile kan aldrig drages til ansvar for andres
kriminelle handlinger, indimellem ugerninger, ligesom alle mµnd heller
ikke kan vµre skyld i voldtµgten af en enkelt kvinde.

Men hvad vigtigere er:

Jeg er ethundrede procent sikker pÕ, at bl.a. den manglende forstÕelse
og/eller foragt for pµdofile - den der ogsÕ ligger bag °nsket om at
lukke en forening som Pµdofilgruppen - er en medvirkende Õrsag til,
at b°rn bliver voldtaget og slÕet ihjel. Det er faktisk forstÕeligt
nok ikke alle mennesker, som evner at leve dette forheksede dobbeltliv.

SÕ det kan godt vµre, at du og mange andre i dette land gerne ser
Pµdofilgruppen forbudt. Personligt kunne jeg godt tµnke mig, at det
meget snart gik op for folk, hvordan denne holdning ikke er aff°dt af
pµdofiles kriminelle handlinger - men i f°rste omgang, ofte, kan vµre
Õrsagen til dem. Samfund fÕr som regel den mµngde af tyve, mordere og
voldtµgtsforbrydere, de selv beder om.

Through the looking glass
PSW

Fra : Martin

Dato : 20-07-03 00:23

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Peter:

Anne:

> Hvad mener du med, "Jeg og andre pædofile..."?

Formenligt det du tror. Og så må jeg være en del af "andre pædofile".

Peter:

> [...]

> NU må du sgu stoppe .. det er da at fralægge sig et hvert ansvar, at sige
> at dem som ønsker at passe på vores børn, at vi selv er skyld i det...

Måske det var en lidt hurtig forklaring, Peter kom med.
Pædofile kan være farlige, hvis de som andre mennesker
bliver trængt op i en krog. Heldigvis sker det sjældent,
jeg kan i hvert fald ikke komme på et eksempel her i
Danmark, hvor pædofile har forvoldt skade på børn alene
pga. forfølgelse.

Jeg ser et andet problem. Der er en mangel på kvalificeret
rådgivning især til unge pædofile, som ikke ved, hvad de
skal stille op med sig selv.
Disse unge mennesker, har måske svært ved at reagere på
sådanne følelser, og indlader sig på et forhold, et forhold,
som i disse tider kan være uhensigtsmæssig, både for
barnet, men så sandelig også for den voksne.

Men okay, du vil have Pædofilgruppen forbudt, hvorfor så
ikke tage en snak med dem, vi er faktisk til at tale med,
for ja, jeg er pædofil og medlem af den.

Ellers kan jeg anbefale, du søger lidt på Google og finder
de tråde omhandlende pædofili - evt. søger på forfatter.

Hilsen
Martin
Homofaber@nym.alias.net

Fra : T'abula R'asa

Dato : 20-07-03 00:25

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

PSW:

Anne skrev (bl.a.):

> Ja. Internettet er de pædofiles paradis og børnenes værste fjende
> [...]

Paradis er måske så meget sagt, men Internettet har naturligvis gjort
det nemmere at være udstyret med disse specielle følelser for børn.

Det behøver man dog ikke i alle tilfælde opfatte som noget negativt.
F.eks. er jeg sikker på, at det kun er sundt for mennesker at have et
netværk, om end Internettet kun giver muligheden i et så begrænset
omfang, og med en lignende psykologisk effekt, at have adgang til
billeder af nøgne børn - som netop findes i så mange andre udgaver,
end den krænkede, der tales så meget om.

Omkring egne indlæg og indholdet på Pædofilgruppens hjemmeside,
skriver jeg endvidere:

> Nej! Men det kan fører til overgreb!! Det kan bevirke at
> opfattelsesevnen hos den enkelte, i en given situation sammen med et
> barn - KAN blive overfortolket, idet det jo er sååå naturligt!

Det er så et spørgsmål om, hvordan man definerer et overgreb - selvom
jeg ikke ville stemme for et forslag om at sænke den sexuelle
lavalder, mener jeg stadig, at man finder sexuelle forhold
mellem barn og voksen, som ikke kan karakteriseres sådan.

Men hvad man foretager sig med børn, må til enhver tid stå for egen
regning. Pædofilgruppen, eller noget enkelt menneske, kan aldrig
drages til ansvar for en lav impulskontrol eller manglende evne
til at (ville) tænke selv.

I øvrigt kan folk mene, hvad de vil. Det er helt okay at blive
forelsket i/føle sig sexuelt tiltrukket af børn.

> [...]
> nettet, aviser, skolen m.m. at de skal passe på ... men for pokker
> da.. hvor er glæden henne ved at være barn???

Nej, den skal systemet, i form af politikere, pædagoger og skole-
lærere, hurtigt få lagt en dæmper på.

> NU må du sgu stoppe .. det er da at fralægge sig et hvert ansvar, at
> sige at dem som ønsker at passe på vores børn, at vi selv er skyld i
> det... [...]

Jeg fralægger mig ikke noget ansvar, eftersom jeg intet har. Men lige
bortset fra det, er der talrige grunde til at " tale børnenes sag ",
som den nu defineres af afsender - og i blandt dem, en stor del,
som intet har med børnenes velbefindende at gøre.

PSW, sexualkritisk antipædagog & pædofil.

--
When logic and proportion
Have fallen sloppy dead
Remember what the dormouse said:
" Feed your head! Feed your head! "

--" White Rabbit " [Surrealistic Pillow] 1967, Jefferson Airplane.
http://www.jeffersonairplane.com/audio/whiterabbit.ram