fødselsstiftelsen københavn
Fra : Eva Pedersen

Dato : 16-07-03 09:38

Min tip3oldemor er født på fødselsstiftelsen i København.

På microkort på Odense Landsarkiv fandt jeg hende født 21/1 1826 - døbt
28/1 - døbt Jensine Wilhelmine - barnets nr 53 - moderens nr. 54. Ellers
ingen navne og ingen efternavn på hende og ingen bemærkninger.

Ved hendes vielse i 1848 i Skt. Hans Kirke, Odensen har hun efternavnet
Sørensen.
Fra hendes fødsel 1826 til hendes vielse 1848 har jeg ikke været heldig at
finde hende nogen steder.

Har jeg nogen mulighed for at komme videre herfra og hvordan gør jeg?

Med venlig hilsen
Eva Pedersen

Fra : LisBJensen

Dato : 16-07-03 10:22

Du kan sandsynligvis finde noget i KB vedr. fødselsstiftelsen, som de
har på Lnadsarkivet i København.
Hvis du samtidig kigger på http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1
kan du ved en søgning finde flere gode tips til hvordan man kan finde
oplysninger om børn der er født på fødselsstiftelsen. Evt skal du nemlig
også have fat i udsætterprotokoller og dokumenter og
alimenattionsbidrag.

Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : erik

Dato : 16-07-03 20:03

hej
du bør søge at finde noget om hende fra før vielsen, hun er nok blevet "udsat"
(bortadopteret) til familien Sørensen, efter hvem hun har taget sit efternavn - søg
div. folketællinger, hvor hun sikkert findes uden efternavn
det vil være en fordel om du kunne finde hende konfirmeret, præsten skrev måske
noget
ellers må du skrive til RA, hvor du redegør for dit slægtskab med barnet og bede om
en FULDSTÆNDIG afskrift af fødelesprotokollen OG Plejestiftelsens
udsættelselsesprotokol (sidstnævnte er den mest interssante!)
og læs Historiske Meddelelser fra København (Stadsarkivt) 1993

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Eva Pedersen

Dato : 20-07-03 20:49

Tusind tak for hjælpen...det ser ud til at der er mulighed...

Med venlig hilsen
Eva Pedersen