puhha..og territoriekamp
Fra : bettina

Dato : 16-07-03 08:59

Forleden aften da jeg var ude og gå den sædvanlig aftentur med Mocka, var
det lige ved at gå galt.
De sidste par år har hun gået løs det sidste stykke af turen, da hun normalt
aldrig går ud på vejen ud at have f¨ået lov.
Jaja, jeg ved godt at man aldrig skal sige aldrig, og det fik jeg da også
lige en påmindelse om.
For når vi kommer tilbage skal vi lige over vejen før at komme "hjem". Og
Mocka plejer at stå pænt og vente til jeg kommer op på siden af hende og sir
"ja"
Men forleden lå overboesns hvide hankat altså inde i vores have og tronede
og det så Mocka. Så pist..hen over vejen skulle hun...og der kom
selvfølgelig en cykel lige i samme øjeblik. Jeg råbte NEEJ! og gudskelov
valgte hun at vende om og løbe tilbage på fortovet, så der skete ikke
noget...andet end mit hjerte lige røg helt op i halsen et kort øjeblik.

Nå, men pointen var lidt, at den dejlige hvide hankat blev liggende og
stirrede indtil jeg havde åbnet havelågen og Mocka røg ind i haven. Så
begyndte den at løbe.
Han ligger der tit om morgenen eller når jeg kommer hjem fra arbejde og jeg
er ret sikker på det er territorie-pisseri de har gang i de to.
Er der noget jeg kan gøre/sprøjte med eller andet for at overbevise den her
hankat om, at den altså ikke ejer vores have, eller skal jeg bare overlade
det til dem selv at hitte ud af?
Den er absolut ikke bange for hunde, tværtimod. Den plejer at gå med, når
dens ejer er på gåtur med deres beagle, så følger misser med rundt ca 5
meter bagved. Det er iøvrigt ret sødt
altså lige undtagen når Mocka vil hen og hilse på beaglen og så opdager
hvide-mis lige efter. så ændres retningen sjovt nok *G*

bettina

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 16-07-03 10:29

Hej Bettina.

Min kære fader er særdeles allergisk overfor katte, han kan faktisk få
vejrtrkningsbesvær, blot der har været en kat inde og vende i hans hus,
hvilket jo tit kan ske på en sommerdag i et villakvarter... *ggg*

Han har været nede i sin lokale planteskole/byggemarked og købt en dåse med
noget pulveragtigt, som kan lægges rundt om i kanten af grunden. Pulveret er
ikke giftigt og 100% nedbrydeligt og naturligt. Det er ikke engang muligt at
lugte det som menneske, men kattene i Himmelev er i hvertfald ikke glade for
det...

Mvh,
Zemma Luise Zimling Westh
bettina <bep@bep.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bf30i1$be5$1@katie.ellegaard.dk...

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-07-03 12:17

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in
message news:3f151b6e$0$24642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
at
> lugte det som menneske, men kattene i Himmelev er i hvertfald ikke glade

Jeg har også undersøgt dette, da vi også har mange katte i området - det er
lidt et problem, når de er i haven, når jeg lukker Robin ud - de lærer ham
nemlig, at man godt kan komme ud af haven, selv om der er hegn (har 2
meter højt hegn, så han KAN ikke komme ud, men alligevel...).

Alle de produkter jeg har kunnet finde, har også virket overfor hunde....
ikke særlig rart for hunden at skulle gå og lugte på sådan noget i sin egen
have!

-Trine

Fra : Carina

Dato : 23-07-03 21:02

(har 2
> meter højt hegn, så han KAN ikke komme ud, men alligevel...).

Det har jeg også, men Merlin kan sagtens følge katten over hegnet, derfor
har vi været nødt til at sætte snore skråt ud fra hegnet for at holde ham
inde
De andre sider af haven er hegnet kun 1-1,5m højt, men der kravler katten jo
ikke over, så det gør Merlin selvfølgelig heller ikke.
Katten er Merlins ven, og derfor regner han med at de også skal på eventyr
sammen UDEN for haven.........
Forleden trængte Merlin til at blive kølet af, ( det betyder jo at det må
katten jo også trænge til i Merlins termologi) så han skubbede katten i
fiskebassinet og hoppede selv efter, øv en ynkelig kat efter den omgang *G*
//Carina
www.aussies.dk