Hvad sker der..?
Fra : jacob@skaeve.dk

Dato : 16-07-03 07:33

Hej,

Vi har en Rottweiler tæve på 13 uger + 4 dage.

I går eftermiddags begyndte den at tisse hele tiden. Og jeg mener HELE
tiden.
Den sætter sig og der kommer et par dråber, går 5-10 meter og så igen.
Hele natten har den ville ud, og den har tisset 10-15 gange indenfor i løbet
af natten.
Jeg har været ude med den 3-4 gange i løbet af natten, hvor den fare rundt
og tisser.

Vi havde vinduet til at stå på klem i soveværelset, og hunden var nærmest
ved at kravle ud af vinduet.

Er den ved at markere sit teritorie? Hvis ja, hvor længe vil det så vare
ved?
Vi er næmlig lidt søvnige her til morgen...GAAAB

Fam. Pedersen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-07-03 07:41

> I går eftermiddags begyndte den at tisse hele tiden. Og jeg mener HELE
> tiden.

En så ung hund markerer ikke territorium. Det kommer først ved kønsmodningen
ca.

Hvis jeg var jer ville jeg fluks få hunden til dyrlæge!
Det kan være en blærbetændelse... og det er ikke at spøge med!
Ubehandlet kan en blæreinfektion koste hunden livet...

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Pia J

Dato : 16-07-03 07:55

> Hvis jeg var jer ville jeg fluks få hunden til dyrlæge!
> Det kan være en blærbetændelse... og det er ikke at spøge med!
> Ubehandlet kan en blæreinfektion koste hunden livet...

Det vil jeg også godt æde min gamle hat på, at det er - meget almindeligt
hos små størrelser og nemt at behandle. Tøsen har ondt, så afsted afsted!

:Pia

Fra : jacob@skaeve.dk

Dato : 16-07-03 08:06

Hej Rinnie,

Jeg har lige talt med dyrelægen, og hun sagde også at det kunne være
blærebetændelse.
Så nu skal vi til dyrelægen med den.

Tak for hurtigt svar!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-03 08:18

"jacob@skaeve.dk" <N/A> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved?
> Vi er næmlig lidt søvnige her til morgen...GAAAB

Ja det lyder som sådan noget, det virker som om nogen har fyldt alt for
meget vand i hunden. Hvis du kunne se på det, virker det en anelse grumset.
Men bare hyppigheden siger, ja nærmest skriger blærebetændelse. Den kan du
vist rolig regne med. Det er også meget almindeligt hos små tæver, og kommer
ofte lige der i ca 3 mdr alderen..

M.V.H.....Benny..