Mine spil crasher efter 5-10 sekunder!
Fra : FatPete

Dato : 15-07-03 12:53

Efter at ha haft formateret min harddisk og installeret windows igen, vil
mine spil ikke køre! :(

Jeg har installeret alle de nyeste drivere til mit system.

Jeg har prøvet disse spil som alle kørte fint før formateringen:

Cycling Manager 3
Midnight Club 2
GTA Vice City

Når jeg er i spillenes menuer er der ingen problemer, men når jeg kommer ind
i selve spillet, crasher spillet efter 5-10 sekunder!

Mit System:
1400 mhz T-Bird
512 mb RAM
GeForce4 Ti-4200 128 mb DDR RAM

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

-Pede-

Fra : Gismo

Dato : 15-07-03 13:10

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> i selve spillet, crasher spillet efter 5-10 sekunder!

Varme problem ?
Er blevet en del varmere uden for på det sidste.

Gismo

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 13:30

In dk.spil.computer, "Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> wrote:

>Er blevet en del varmere uden for på det sidste.

Ja, prøv at pil hatten af computeren "Fede Pede" ;) Det burde give den
lidt længere køretid hvis det er et varmeproblem.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-07-03 13:40

FatPete wrote:
> [...]
> 512 mb RAM
> GeForce4 Ti-4200 128 mb DDR RAM
>
> Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

Prøv en "simpel" OpenGL screensaver som f.eks. Lattice, herfra:
http://www.reallyslick.com/
Start med default indstillinger og så giv den stille og roligt noget at
tygge på - jeg tvivler på der er nogen maskine der kan køre den
screensaver med max indstillinger
Hvis maskinen crasher når du starter screensaveren, så har du et
driver/AGP/DirectX/motherboard problem..
Hvis maskinen crasher når den er under belastning (leg med
indstillingerne i screensaveren), så har du et varmeproblem som Gismo
siger. Du kan også lede efter et temperatur-monitor program. Hvis du
kører det i baggrunden når dine spil crasher, kan du bagefter se i
logfilen om det var fordi din maskine blev for varm.

Start med at finde ud af om det er på grund af varmen, og skriv så igen.
Tag evt. "coveret" af din PC's kabinet.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Rikke

Dato : 15-07-03 14:44

> [...]
> 512 mb RAM
> GeForce4 Ti-4200 128 mb DDR RAM
>
> Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

Du glemmer næsten det vigtigste... Hvilken Windows har du???

- Rikke =)

Fra : FatPete

Dato : 15-07-03 18:24

Tak for alle svarene... Selvom det var mig selv der "knækkede gåden"! =P

Jeg gjorde bare noget så simpelt som at installere VIA 4 in 1 4,38 istedet
for 4,48!

-Pede-