slægten Thorup - Rødding ved Viborg
Fra : Henrik Nors

Dato : 15-07-03 08:35

Jeg søger viden om Chresten Nielsen f. 4 september 1906 og gift med
Magdalene Thorup f. 27 juni 1907
Jeg har fra ældre nulevende fået at vide at Chresten og Magdalene tog
ud til kirkegården i Rødding - men det er det tætteste jeg er på
Chresten on Magdalenes aner.

m.v.h.

Henrik

Fra : dannebrog

Dato : 16-07-03 11:14

Der levede - og lever stadig - en slægt Thorup på Karmark Mølle (gård) i
Skjern Sogn, Middelsom Herred, Viborg Amt.

Den har boet der, siden Søren Thorup købte gården ca. 1816.

m.v.h.

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Henrik Nors

Dato : 17-07-03 09:49

Hej Ulrich
tak for dit tip, jeg har prøvet din Søren Thorup uden at det fører
til Magdalene og Chresten.
Søren Thorup er på Rødding egnen ikke et ualmindeligt navn, jeg
har indtil nu 7 forskellige Søren Thorup indenfor en radius af 10
km i perioden 1800 til 1830

m.v.h.
Henrik

Fra : Henrik Nors

Dato : 27-07-03 16:14

min nyeste viden er at Magdalene har en søster ved navn Sørine, samt
at "Thorup" måske er "Thorup Jensen" eller "Jensen Thorup"

jeg hører stadig gerne om din viden
m.v.h.

Henrik Nors