Unluck...? af min nye mobil
Fra : Jeppe Kahl Jepsen

Dato : 14-07-03 21:56

Hejsa...
Jeg er fast bruger af telmore.dk men har valgt at købe en ny telefon i
Bilka... (den nye Motorola C350)
med 6 måneders fast debitel abb. Jeg er naturligvis indstillet på at betale
dette... men er ikke intereseret i det og telefonen er sim låst..
hvordan løser jeg dette?
kan man gratis eller næsten gratis få koden hos Debitel... eller kræve den?
eller er der noget software fra nettet man kan bruge
jeg har ingen kabler til den men.... den understytter GPRS

VH
Jeppe Kahl Jepsen

Fra : Nielsen I

Dato : 15-07-03 03:20

Jeppe Kahl Jepsen skrev i en meddelelse :

> [...]
betale
> dette... men er ikke intereseret i det og telefonen er sim låst..

Hej Jeppe. Jeg var selv i samme situation bortset fra at jeg købte en Nokia
og det var hos TDC. Jeg låste den op via den gratis unlock-site, men
desværre kan man kun låse Nokia'er op der.

> kan man gratis eller næsten gratis få koden hos Debitel... eller kræve
den?

Nej, ikke før der er gået 6 mdr. Du kan dog sikkert få Debitel til at låse
den op før tid, men så koster det det hvide ud af øjnene. Hos TDC koster det
500 spir.

> eller er der noget software fra nettet man kan bruge
> jeg har ingen kabler til den men.... den understytter GPRS

Det du kan gøre er, at få en eller anden på nettet til at låse den op. Jeg
husker ikke lige adressen, men der er en forretning der ligger på
Filstedsvej i Aalborg, hvor det koster 150 kr., så vidt jeg husker. Du kan
evt. indbetale pengene via Netbank og skrive til dem at du har betalt (de
stoler på deres kunder og sender dig straks en unlock kode, som du skal
indtaste). Dog bortfalder garantien på din telefon vistnok, med mindre du
får Debitel til at låse den op, men det er jo også lidt dyrere.

Venlig hilsen

Nielsen I

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 11:35

Nielsen I skrev:

> [...]
> indtaste). Dog bortfalder garantien på din telefon vistnok, med mindre du
> får Debitel til at låse den op, men det er jo også lidt dyrere.

Garantien bortfalder ikke!!

Du kan se dig om på nettet efter en unlocker, der skulle nok være en der kan
klare en moterola.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : JMo.

Dato : 15-07-03 17:27

Peter Sepstrup <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> wrote in

[unlock og garanti]

> Garantien bortfalder ikke!!

Det ved vi vel strengt taget ikke endnu - der har jo (svjv.) ikke været
nogle afgørelser på det område.

Men den lovfæstede 2-års reklamationsret i forbindelse med forbrugerkøb kan
forhandleren ikke løbe fra

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 21:45

JMo. skrev:

> Men den lovfæstede 2-års reklamationsret i forbindelse med forbrugerkøb
> kan forhandleren ikke løbe fra

Nej det er rigtigt, men har man f.eks. en nokia og den går i stykker, så kan
man jo tage den til den nærmeste forhandler, som ikke nødvendigvis er
f.eks. tdc som den måske var simlåst til. Reperatøren kan jo så ikke se om
man har fået den låst op hos tdc eller et andet sted...
--
Mvh. Peter.