Vice city crash problem
Fra : Frank Wium

Dato : 14-07-03 21:36

Jeg har problemer med at Vice city umiddelbart vilkårligt crasher. Spillet
fryser og højtalerne hyler hvorefter pc'en rebooter. Det kan ske efter lang
tids spil men også efter få sekunder.
Dette skideirriterende fænomen er opstået efter jeg har opgraderet min pc
til:

Pentium 4 3Ghz
Gforce 4 TI 4200
Soundblaster Audigy player + SB Inspire 5100 5.1 højtalersæt
Abit IC7 800FSB DDR3200
512mb Corsair DDR3500
Windows XP Pro 100% opdateret.
Jeg har kørt med og uden vice city patch v.1.1
kører med de nyeste driver til både grafik og lyd.
Har forsøgt at disable og enable EAX, ja you name it I'v been there.
Har nogen nogle bud???

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-07-03 22:47

Frank Wium wrote:
> [...]
> kører med de nyeste driver til både grafik og lyd.
> Har forsøgt at disable og enable EAX, ja you name it I'v been there.

Du kan prøve at slå XP's automatiske rebooting fra så du kan se om der
er en fejlmeddelelse. Højreklik "denne computer", vælg egenskaber og
tja.. find den indstilling derinde et sted.

Ellers det sædvanlige: Flyt Audigy-kortet til en PCI slot der ikke deler
IRQ med noget.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 01:05

det prøver jeg lige. Tusind tak!

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 15:06

Desværre det virkede ikke. Jeg får fejlmeddelelsen:
Driver IRQL_not_less_or-equal
Vice city er det eneste spil jeg har dette problem med.
Jeg er løbet tør for ideer.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-07-03 21:14

Frank Wium wrote:
> Desværre det virkede ikke. Jeg får fejlmeddelelsen:
> Driver IRQL_not_less_or-equal
> Vice city er det eneste spil jeg har dette problem med.
> Jeg er løbet tør for ideer.

Der har du din IRQ-fejl. Flyt kortet

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 22:46

In dk.spil.computer, Frank Wium wrote:

>Driver IRQL_not_less_or-equal

Det er en ret almindelig fejl. Prøv at se om du ikke kan finde ud af
noget selv, ved at snuse lidt rundt her:

<http://groups.google.com/groups?q=irql_not_less_or_equal+group%3Adk.edb.system.ms-windows>.

Jeg kan ikke sige noget der ikke allerede er blevet sagt i de tråde.
Hvis du får problemet løst, vil jeg meget gerne høre løsningen. :)

Held og lykke.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-07-03 08:21

> Desværre det virkede ikke. Jeg får fejlmeddelelsen:
> Driver IRQL_not_less_or-equal
> Vice city er det eneste spil jeg har dette problem med.
> Jeg er løbet tør for ideer.

Det er en klassisker fra microsoft (Fejlmeldingen) & skyldes ofte
fejlbehæftet ram. - Der findes programmer til at teste ram. - Finder lige en
frem.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-07-03 08:31

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en klassisker fra microsoft (Fejlmeldingen) & skyldes ofte
> fejlbehæftet ram. - Der findes programmer til at teste ram. - Finder lige
en
> frem.

Hej Ole, jeg er også interesseret i et program til at teste RAM. Hvis du har
kendskab til et godt et, må du meget gerne give mig et link eller sende det.

Fra : danni plougmann

Dato : 15-07-03 18:19

prøv at slå alt det fra du har i baggrunden
virusscanner daemon tools icq spam remover popupstopper og hvad du nu ellers
har
har du prøvet at stressteste din computer evt. med 3dmark2003 eller prime95.

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 20:25

jeg slår oftest alt i baggrunden fra og som sagt er vice city det eneste
spil hvor jeg har det problem. Til sammenligning skulle et spil som Vietcong
vel også "stresse" en del.
prøver lige de nævnte stresstests.

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 22:10

har nu kørt begge stresstests uden problemer.
Måske det simpelthen bare er en fejl i vice city. Mit system er jo temmeligt
nyt. jeg tænker på FSB800 osv.

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 22:12

til Sune
så først din post nu. Du siger flyt kortet, men det var det jeg lige havde
gjort.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-07-03 22:17

Frank Wium wrote:
> til Sune
> så først din post nu. Du siger flyt kortet, men det var det jeg lige
> havde gjort.
> "Frank Wium" <fwium@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse

OK. Weird. Har ikke flere idéer, good luck

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Frank Wium

Dato : 15-07-03 23:03

Jeg siger rigtig mange tak for de gode bud. Vender tilbage hvis jeg finder
en løsning