Planter
Fra : Munk

Dato : 01-04-01 17:06

Hej NG

Alle mine Amazon sværd planter har fået små huller i bladene...hvad skal jeg
gøre??? Der er også andre af mine planter der har disse små huller

/Mikkel

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-04-01 21:35

"Munk" <olemunk@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Alle mine Amazon sværd planter har fået små huller i bladene...hvad skal
jeg
> gøre??? Der er også andre af mine planter der har disse små huller

Har du mange snegle ?
Eller pleco maller ?
Eller smerlinger ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Munk

Dato : 02-04-01 11:59

Jeg har 4 pragt smerlinger

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-04-01 12:30

> Jeg har 4 pragt smerlinger

Jeg har set dem lave små halvmåne formede huller i min sværd plante.

Er det måske dem ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Munk

Dato : 02-04-01 12:43

Jeg er ikke sikker, men det kunne godt tyde på det

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-04-01 18:34

> Jeg har set dem lave små halvmåne formede huller i min sværd plante.

pragt smerlinger laver netop den type huller!
Det sker typisk når de vil æde en snegl som sidder på den anden side af
bladet! :)
Det er altså ikke en joke!

Venlig hilsen

Claus

www.tropica.com

Fra : Madsen

Dato : 03-04-01 19:17

"Claus Christensen" <clc@tropica.dk> skrev:

> Det sker typisk når de vil æde en snegl som sidder på den anden side af
> bladet! :)
> Det er altså ikke en joke!

Nej jeg har sågar oplevet at de går og gnasker snegleæg i sig
som jo ofte bliver afsat på planteblade, så for mig lyder det også
meget sandsynligt at det er pragtsmerlingerne der er skyld i dette.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)