Update MySQL
Fra : Jakob Laursen

Dato : 14-07-03 20:29

Jeg har et problem med at opdatere min database. Siden modtager nogle data:
$_POST["length"] er antallet af input
$_POST["ordre$i"] er input ($i varierer fra 1 - length)

Jeg skal gerne opdatere min MySQL. Tabellen hedder bestil, kolonnen hedder
betalt. Mit forslag er:

<?php
include ("../func.php"); //Inkluderer funktionsbiblioteket

open(); //Åbner forbindelsen til MySQL

$length = $_POST["length"];

for ($i = 1; $i <= $length; $i++)
{if ($_POST["ordre$i"] == 'on')
{$ordre = $_POST["ordre$i"];
$query = "update bestil where ordre='$i' set betalt='ja'";
mysql_query($query);}}

header("Location: admin.php");
exit;

close(); //Lukker forbindelsen til MySQL
?>

Men det fungerer ikke.

Hjælp!!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-07-03 21:06

On Mon, 14 Jul 2003 21:28:34 +0200, "Jakob Laursen" <mail@vises.ikke>
wrote:

>Men det fungerer ikke.

Oplagte spørgsmål:

- Hvilken fejl får du? Tilføj evt. efter din linje med mysql_query:
print mysql_error()
- Hvordan ser din query rent faktisk ud? Prøv at printe $query, før du
kører mysql_query()
- Hvilket resultat forventer du? Uden at nævne dette, er det svært at
vide, hvad der ikke fungerer efter hensigten.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Laursen

Dato : 14-07-03 21:15

> - Hvilken fejl får du? Tilføj evt. efter din linje med mysql_query:
> print mysql_error()

Giver følgende resultat:
You have an error in your SQL syntax near 'where ordre='2' set betalt='ja''
at line 1

> - Hvordan ser din query rent faktisk ud? Prøv at printe $query, før du
> kører mysql_query()

Har jeg prøvet. Kan ikke se nogen fejl der.

> - Hvilket resultat forventer du? Uden at nævne dette, er det svært at
> vide, hvad der ikke fungerer efter hensigten.

Den pågældende række skal gerne have ændret sit felt "betalt" fra nej til
ja.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-07-03 21:21

On Mon, 14 Jul 2003 22:14:31 +0200, "Jakob Laursen" <mail@vises.ikke>
wrote:

>Har jeg prøvet. Kan ikke se nogen fejl der.

Hvordan ser din query rent faktisk ud? Der lader jf. mysql_error() til
at være en fejl i den (uanset om du kan se den eller ej :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Laursen

Dato : 14-07-03 21:27

> Hvordan ser din query rent faktisk ud? Der lader jf. mysql_error() til
> at være en fejl i den (uanset om du kan se den eller ej :)

Sådan:
update bestil where ordre='2' set betalt='ja'

Jakob

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-07-03 23:26

Jakob Laursen skrev:

> $query = "update bestil where ordre='$i' set betalt='ja'";

Nu ved jeg ikke om det betyder noget... men normalt plejer jeg at gøre det
"omvendt":
$sql = "UPDATE `bestil` SET `betalt` = 'ja' WHERE `ordre` = '$i'"
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Jakob Laursen

Dato : 14-07-03 21:34

> $sql = "UPDATE `bestil` SET `betalt` = 'ja' WHERE `ordre` = '$i'"

Det gjorde hele forskellen. Tak!

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 02:27

Jakob Laursen skrev: