Ericsson klap virker ikke ?
Fra : Rohwedder

Dato : 14-07-03 16:23

Hej

Jeg har en T-29 hvor klappen faldt af - jeg kunne
godt sætte den på igen, men nu virker microfonen i
klappen ikke ?
Den virker fint via håndfri i bunden.

Er der nogen der kender til dette ? Evt. har et tip ?

mvh
Søren

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-07-03 21:18

"Rohwedder" <srtrade@city.dk> wrote in message
> [...]
> klappen ikke ?
> Den virker fint via håndfri i bunden.
>
> Er der nogen der kender til dette ? Evt. har et tip ?

Problemet er nok at der inde i telefonens del af hængselet er forbindelse
fra klappens del af hængselet - hvis du forstår...
Denne forbindelse drejer en lille dims - vistnok en magnet - inde i
telefonene, og det er denne "kontakt" der gør at klappen "tænder" og
"slukker" for forbindelsen.
Ja ja - en knudret forklaring, men er der nogen der kan gøre det bedre ?
Jeg har haft sådan en åben, og set indefra er det ret let at se hvad der
foregår. Og muligvis også at reparere det.
Du får fronten af ved først at lirke antennen af. Derpå tager du - f.eks. -
to ca 5 mm brede strimler af din kones dankort (!), stikker dem ned i hullet
efter antennen og lirker toppen af fronten løs. Ved at køre de to stykker
til hver sin side kan du løfte fronten fri af de små låse-hager, der holder
fronten fast på bagpladen.
Bare du gør det stille og roligt uden at brække voldsomt på det, så kommer
det af lige så stille.
Pas dog godt på knappen på venstre side af fronten - den sidder faktisk kun
fast i sin rille med to 0,5-1 mm brede tappe ! Og du kan ikke få en ny....
Og så er der lige et par ledninger mellem fronten og hovedprintet - dem ser
du straks du får fronten løs - sidder begge med stik på printet og er lette
at få af. Men hvis du får revet dem af blir' det nok lidt besværligt
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Rohwedder