NMEA bus ?
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 14-07-03 13:54

Hej

Jeg har 3 NMEA data kilder jeg gerne vil sende til samme instrument, samt en
PC.

Er der en let (og helst billig) løsning på dette?

mvh
/Børge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-07-03 19:28

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller.dk> skrev i en meddelelse news:jIxQa.142

> Jeg har 3 NMEA data kilder jeg gerne vil sende til samme instrument, samt en
PC.
> Er der en let (og helst billig) løsning på dette?

Søg på google efter NMEA multiplex eller NMEA combiner.

En færdig løsning koster ca 2500,- og den har udgang til pc. Kan du selv lodde
og finde et diagram, så er det sikkert en del billigere.

Claus

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 16-07-03 08:56

Tak

Jeg er nået ret langt, og fundet at http://brookhouseonline.com/nmeamux.htm
nok er den der passer bedst, både til min båd indstallation (en blanding af
NMEA og SeaTalk) samt - og endnu vigtigre - den passer også min pengepung.

mvh
/Børge